רוני נאק
כל מי שיש לו קצת אבק מדבריות באוזניים מכיר את באולר – BOWLER – סדנת השיפורים הקטנה שקמה באמצע שנות ה-80' אשר הפכה לנדרוברים תמימים למכוניות ראלי ועבירות. רמות ה"שיפורים" היו שונות, בהתאם לדרישות הלקוחות משינויים מינוריים יחסית כמו התקנת כלובי בטיחות, מיכלי דלק מוגדלים ומערכות מתלים מחוזקות ועד לבניה ממש של שלדה מצינורות אשר לתוכה מושלכת מערכת הנעה משופרת של לנד רובר או בשנים האחרונות של יגואר.

באולר נמצאת בקשר צמוד ביותר עם לנד רובר עוד משנת 2012 אז יצרה שותפות מותגית בלעדית עם לנד רובר שכללה חסות, שיווק ואפילו הנדסה ופיתוח משותפים.

עתה צפויה הסדנה להשתלב לחטיבה המיוחדת – SVO – אשר מתמחה בגרסאות שרירים ובכלים מהזמנות מיוחדות (תחשבו על AMG למשל של מרצדס). לפי ההודעה של לנד רובר, באולר תמשיך ליצור רכבי שטח ודגמי מירוצים בעיקר לראלי.

שני נתונים חסרים מההודעה הרשמית לעיתונות: מחיר הרכישה וגם על החטיבה הביטחונית של באולר. כפי שאתם בטח יודעים לדיפנדר היה משקל משמעותי בעיקר כמוצר לשוק הביטחוני. השינויים שעברו על היצרנית והפסקת היצור של הדיפנדר הקלאסי הוציאו את JLR לגמרי מהשוק הזה. שוק, אשר אופי העימותים שיש היום מחייב מעבר לכלי רכב קלים ומהירים. אפילו צבאות משמעותיים הקימו יחידות כאלה בעקבות ההצלחה של הג'יהדיסטים בתנאים האלה. כאן באולר יכולה בהחלט להיכנס למשבצת עם היכולת מוכחת לבנות רכבי שטח מהירים, קשוחים ועמידים הרבה יותר ממה שתמצאו באולמות התצוגה. אפילו יש להם אב טיפוס שמסתובב בתערוכות ביטחוניות ומכיל בדיוק את כל מה שצריך כדי להמשיך להתמודד במגזר הביטחוני.