יום חמישי , 25 אפריל 2024
קיה מאשרת שטנדר 4X4 בממדי היילקס נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים. האם ייראה כך?

היכונו לטנדר של KIA!

רוני נאק

איך זה שאוספים שברי מידע מכל מני מקומות שונים כדי שיחד אלו יצרו תמונה של מה שעשוי ,אולי, לצפון לנו העתיד. אז אחרי ששמענו איזו הערה אגבית בערוץ רכב אוסטרלי אחד, אחרי שכבר יצאו הדלפות חצי-רשמיות מיונדאי על כך שיש בתכניות טנדר 4X4 חדש ואפילו תכניות להחזיר את הטראקאן ליצור וגם אחרי שכבר פגשנו את מנוע הטורבו-דיזל החדש של הקונצרן במבחן הדרכים לג'נסיס GV80 כאן אצלנו. חפרנו עוד קצת וגילינו הודעות חצי-רשמיות על כך שבקרוב קיה העולמית תציג לשווקים טנדר חדש שעתיד להתחרות בשחקנים כמו טויוטה היילקס, איסוזו דימקס וגם הפורד ריינג'ר שבקרוב יעשה עליה לישראל.

קיה מאשרת שטנדר 4X4 בממדי היילקס נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים. האם ייראה כך?

הסוד של איסוזו דימקס

מה שאנו כן יודעים לומר כרגע זה שלטנדר תהיה שלדת סולם (מן הסתם פלטפורמה משותפת עם יונדאי לפיקאפ שלה ול-SUV) חדשה. מתלים נפרדים בחזית וסרן חי מאחור. ההנעה הכפולה תגיע ממנוע הדיזל החדש (כמו שיש כרגע בג'נסיס, 278 כ"ס ו-60 קג"מ. אבל ייתכן שעם מעט דה-טיון לטובת עמידות והתמודדות עם סולר מטונף). הנטיה להפחית את נפחי הדיזל עשויה להביא לנו גרסת דיזל 2.2ל' כמו שמוכר לנו מיונדאי סנטה פה – וגם זה מנוע בהחלט ראוי בהקשר הזה עם תפוקה של 202 כ"ס ו-45 קג"מ. לקונצרן תיבות הילוכים פלנטריות עם 8 הילוכים – וזו כנראה תשולב בטנדר ולא DCT כפולת מצמדים. לשני המנועים האלה תקינה אירופאית שמאפשרת יבוא לישראל. אם קיה אכן תבחר במנוע ה-3.0ל' זה עשוי להיות הטנדר דיזל החזק ביותר בשוק הישראלי (שאינו משאית).

שובו של יונדאי טראקאן

קיה מאשרת שטנדר 4X4 בממדי היילקס נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים. האם ייראה כך?

אם אכן הנבואות האלה יתגשמו, אנו צפויים בשנה הקרובה לחזות בשינויים דרמטיים ביותר בקבוצת הטנדרים. קבוצה בה כרגע יש שלושה שחקנים מהותיים: דימקס, היילקס וטרייטון (עם מלאים סופיים). 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 + 19 =