שבת , 20 אפריל 2024
קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה
קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה

קיה סלטוס


תומר הדר

מה שיונדאי עושה, קיה עושה גם, אבל אחרת. לכן כשהוצגה יונדאי ווניו השאלה הראשונה שנזרקה לחלל היתה "ומה עם קיה?".

קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה
קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה

 

• הדרך הקלה ביותר לרכב חדש

אז זוהי התשובה של קיה, וקוראים לה קיה סלטוס. קיה מגדירה את הסלטוס כמכונית גלובאלית, כלומר כזו שניתן לשווק בשווקים רבים ברחבי העולם, החל בהודו וכלה בישראל. היצע המנועים מבוסס כמובן על יחידות כוח מוכרות של קונצרן יונדאי קיה – כולל מנוע בנזין טורבו בנפח 1.6 ליטרים המפיק 177 כוחות סוס , מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים המפיק 147 כוחות סוס, ומנוע הטורבו דיזל המוכר של קיה, המפיק 134 כוחות סוס מ-1.6 ליטרים.

קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה
קיה סלטוס צפויה להגיע לישראל ב-2020 ולהתברג בין קיה סטוניק ולספורטאז. צילום: קיה

תיבות ההילוכים משתנות בהתאם לשוק היעד, וכוללות אפשרות ידנית, כמו גם תיבות אוטומטיות בעלות שש מהירויות ותיבות אוטומטיות רציפות. בפנים, קיה מדגישה שתא הנוסעים ייועד ל"קהל צעיר" (משום מה מעולם לא שמענו יצרן שמצהיר שהפנים שלו מיועד לקהל בגיל הזהב – אפילו שאנו יכולים לחשוב על אחד לפחות) ויכלול מערכת מולטימדיה בעלת צג בקוטר 10.25 אינץ' , קישוריות מלאה ומערכות בטיחות אקטיביות.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − 11 =