יום שישי , 19 אפריל 2024
מבחן דרכים קיה סורנטו הייבריד. החל ב-259,900 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים קיה סורנטו הייבריד

רוני נאק

הכתובת הייתה על הקיר. ברגע שיונדאי האחות הציגה סנטה-פה על פלטפורמה כל חדשה זה היה ברור שקיה עתידה להציג בעקבותיה סורנטו כל-חדש. זו פלטפורמה חדשה שנכנסה ליצור רק ב-2019 ומשרתת דגמי נהדרים בליין של יונדאי: סונטה החדשה, טוסון וכמובן את הסנטה פה. בסיס מכאני שהרים את חווית הנהיגה ואת תחושת האיכות של דגמי יונדאי לרמות חדשות – עתה היא מגיעה לעשות את העבודה גם בסורנטו.

מבחן דרכים קיה סורנטו הייבריד. בסך הכל נראה כמו שכולם רוצים. צילום: רוני נאק

טורבו וגם חשמל

למבחן קבלנו את הגרסה ההיברידית. שהתגלתה כפיצוח נפלא לשרת SUV בקבוצה D עם 7 מושבים. יחידת ההנעה ההיברידית משלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6ל' עם מנוע חשמלי לתפוקה משותפת של 230 כ"ס ו-35.7 קג"מ. מנוע הבנזין אגב, זה אותו טורבו סמארטסטרים שמוכר לנו מדגמי KONA  ו-טוסון אלא שכאן הוא עם תפוקה של 180 כ"ס. המשך שרשרת ההנעה מכיל תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ו(לדאבוננו) הנעה קדמית בלבד. בשביל הנעה כפולה יהיה עליכם לעבור לגרסת הפלאג-אין שהיא הבכירה והיקרה בהיצע. למעט סוללה גדולה יותר והיכולת להתחבר לשקע טעינה, הפלאג אין משתמש באותו מערכת הנעה אם כי מעט יותר חזקה עם 265 כ"ס וסוללה של 13.8 קוט"ש במקום 1.8 קוט"ש בהיברידי EX עליו אנו רוכבים עתה.

מבחן דרכים קיה סורנטו הייבריד. יחידה הנעה היברידית נהדרת. אם תדפוק הופעה גם בספורטאג' הבא זה יהיה בינגו. צילום: רוני נאק

ממדים ואבזור

מבחינת הממדים בסיס הגלגלים התארך ל-281 ס"מ לעומת 278 ס"מ בדור הקודם. האורך הכללי הוא 481 ס"מ, הרוחב 190 ס"מ והגובה 170 ס"מ. עליה של ס"מ בודדים בכל מימד. הצמיחה המשמעותית בבסיס הגלגלים מתורגמת קודם כל לעיצוב חיצוני מודרני ומרשים יותר מבעבר. בין השאר בזכות שבכת חזית בעלת המראה המותגי העדכני, קו חלונות המזכיר את הדור היוצא ויוצר הקשר משפחתי חשוב ואחוריים שהם פשוט שם – כמחשבה חולפת שצריך לסיים עם העיצוב הזה ולא לפספס את ההפי אאואר בבר שבעיר.

מבחן דרכים קיה סורנטו הייבריד. קוקפיט דיגיטלי ועתיר אפליקציות. תחושת איכות חסרה. צילום: רוני נאק

חבילת האבזור של EX כוללת פריטים כמו כיוון חשמלי לגובה ולעומק של גלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לשורה שלישית, מסך מולטימדיה מקורי 10 ורבע אינץ' התומך קארפליי ואנדרואיד, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', תאורת אווירה LED עם גוונים לבחירה, ועוד אבזור נוחות רב. המושבים מרופדי עור והזחתם ידנית בלבד, אין פתיחה חשמלית לתא המטען או גג שמש פנורמי. הפריטים האלה פלוס מושבים מחוממים ומאווררים, תאורת LED פנימית ועוד יימצאו בגרסת הפרימיום הפלאג-אינית.

מבחן דרכים קיה XCEED

חבילת הבטיחות והסיוע לנהג נרחבת ביותר, דרגה 8 המירבית, וכוללת את כל מה שצריך למעט ניטור עייפות נהג. תמצאו בה בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שכחת ילדים ברכב, זיהוי תמרורים ועוד.

מחיר קיה סורנטו הייבריד EX עומד על 259,900 שקלים

מבחן דרכים קיה סורנטו הייבריד. שורה שלישית סבבה לילדים הכניסה לא הכי קלה. צילום: רוני נאק

נהיגה

זה לקח קצת זמן להבין את הקטע של הקיה סורנטו החדש. שהרי הוא אמור להיות תאום כמעט זהה ליונדאי סנטה פה. בינתיים התחלתי לצבור קילומטרים וככל שאלו עברו תחת הגלגלים, הילדים עלו וירדו, הנוף התחלף משורות הבניינים שבמרכז לנוף הגליל, כך מצאה יותר חן בעיניי מערכת ההנעה.

נוחות הנסיעה טובה מאד, תנוחת הישיבה גבוהה כמו שאנו ואתם אוהבים והשליטה במרחב נהדרת בין השאר בזכות מצלמת חניה טובה מאד עם קווי הנחיה אקטיביים. כפתרון של 7 מושבים הסורנטו הוא "בסדר" לטעמי השורה השנייה לא זזה מספיק לפנים כדי לאפשר כניסה ויציאה קלים לאחור. זאת למרות שהדלת האחורית גדולה והיא נפתחת לזווית רחבה. יחד עם זאת – כצפוי – השורה השלישית הפכה אוטומטית להיות האוטונומיה של הילדודס שגם קיבלו מיזוג אי-שם.

מבחן דרכים קיה סורנטו הייבריד. כל מה שצריךבשורה השלישית: מיזוג ושקע טעינה USB. צילום: רוני נאק

מעצבי הקוקפיט של קיה ניסו ככל הנראה לחמוק מליצור משטח דיגיטלי אחד של לוח המחוונים ומסך המולטימידה. הפתרון שלהם בהחלט שמקורי וקרוב למה שהיינו רגילים לו טרם פרוץ הקוקפיטים הדיגיטליים לחיינו. אני פחות התחברי לזה – לאופן שבו התצוגה "מקופלת" לתוך המצחייה של לוח המחוונים. סידור הקונסולה המרכזית נהיר על מתגי בקרת האקלים שבו שמצידיה פתחי מיזוג נמוכים יחסית ועוד יותר למטה תמצאו את בורר ההילוכים ובורר מצבי נהיגה.

פחות אהבנו את תחושת האיכות שאיננה. ריפודי המושב נראים ומרגישים פשוטים לעין וליד, בכל מקום שאינו בקו ראיה ישיר או שהחומרים אפרוריים ופשוטים למראה. למשל החלק התחתון של דיפוני הדלתות המעוצבים. זה בולט עוד יותר בשורה השלישית. אין בזאת להעיד על איכות ירודה אלא רק על העובדה שחסרה תחושת איכות.

כן אהבנו, מאד, את יחידת ההנעה ההיברידית. זו לטעמנו מתאימה בול לסורנטו. מזיזה אותו נהדר, גם בתפוסה כמעט מלאה וגם מציגה צריכת דלק ממוצעת במבחן של כמעט 13 קילומטרים לליטר. זה ממש טוב לרכב במשקל עצמי של כ-1.9 טונות ומקדם גרר אירודינאמי של SUV.

מבחן דרכים קיה סורנטו הייבריד. מובילת נוסעים תכליתי ויעילה. צילום: רוני נאק

סיכום

ואז נפל לי האסימון. בזמן שיונדאי לקחה את הסנטה פה במעלה מדרג הפרמיום והמחיר, ויצרה SUV סופר-מפואר ומרשים מאד ברמת האבזור שבו ובחווית הנסיעה שנותן למי שמוכן לשלם את המחיר כמובן. קיה לקחה את הסורנטו שלה לכיוון יותר תכליתי. וויתרה על הנצנצים ויצרה SUV אידיאלי למשפחה ברוכת הילדים. עם דיפונים קשיחים שקל לנקות מהם דני שנשפך, וריפודי בד שתוך זמן קצר יכוסו בכתמים ופירורים של במבה אדומה. ככזו – קיה סורנטו החדשה מצטיינת.

 

Check Also

ג'יפ AVENGER היברידי מתון – החל ב-154,900 שקלים

סמלת מתחילה לשווק את גרסת הכניסה של ג'יפ אוונג'ר עם מערכת הנעה היברידית-קלילה. עכשיו במחיר השקה של מתחת ל-150 אלפי שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 − ten =