יום שישי , 19 אפריל 2024
קיה סורנטו כל חדש. החל ב-235 אלפי שקלים. צילום: KIA

קיה סורנטו כל-חדש החל מ-235 אלפי שקלים

רוני נאק

טלקר יבואנית קיה החלה לשווק את הדור החדש של SORENTO. זהו דור כל-חדש של רכב הפנאי בן שבעת המושבים ככזה הוא מציע מבחר של ארבע מערכות הנעה: דיזל, בנזין, היברידי וגם היברידי נטען. היבואנית לא חסכה בחבילת הבטיחות והרכב מקבל דירוג בטיחות 8 המירבי.

קיה סורנטו כל חדש. עיצוב מודרני על פלטפורמה חדשה של HMC. צילום: KIA

מחירים

קיה סורנטו 2.5ל' בנזין החל ב-234,900 שקלים

קיה סורנטו 2.2ל' דיזל החל ב-244,900 שקלים

קיה סורנטו 1.6ל' טורבו הייבריד החל ב-259,900 שקלים

קיה סורנטו היברידי נטען עם 4X4 החל ב-289,900 שקלים

קיה סורנטו כל חדש. קוקפיט דיגיטלי וחבילות בטיחות ואבזור מורחבות בגרסאות ההיברידיות. צילום: KIA

עיצוב ותא נוסעים

לקיה סורנטו החדש עיצוב עדכני בהתאם לוויב המותגי העדכני של קיה והוא גדול יותר פיזית מקודמו. הרוחב צמח ל-190 ס"מ, האורך הכללי הוא 481 ס"מ ובסיס הגלגלים התארך ל-281.5 ס"מ זו צמיחה משמעותית של 35 מ"מ.

מבחן דרכים קיה XCEED

לתא הנהג וסביבת הנוסעים עיצוב חדש. בחלק מרמות האיבזור הוא מציע קוקפיט דיגיטלי מלא עם לוח מחוונים 12.3 אינץ' לנהג ועוד מסך מולטימדיה 10.25 אינץ'. עוד ברשימת אבזור הנוחות (משתנה בהתאם לגרסה) תמצאו תאורת אווירה משתנה, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB לטעינה וגם חלון שמש פנורמי, תצוגה עלית לנהג וריפודי בד או עור – כאמור בהתאם לגרסה.

קיה סורנטו כל חדש. עדיין עם 7 מושבים שמקבלים עתה יותר מקום בזכות בסיס גלגלים מאורך. צילום: KIA

מנועים

יחידות ההנעה מעניינות במיוחד: בנזין אטמוספרי 2.5ל' עם 180 כ"ס ו-23.75 קג"מ. טורבו-דיזל 2.2ל' עם 202 כ"ס ו-45 קג"מ, היברידי 1.6ל' טורבו עם הספק משולב של 230 כ"ס ו-35.7 קג"מ ו-PHEV (היברידי נטען) המפיק 265 כ"ס ו-35.7 קג"מ ומסוגל לתת טווח חשמלי (כך לשון ההודעה) של עד 57 ק"מ. יחידות ההנעה ההיברידיות מעבירות את הכוח באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. גרסת הדיזל משתמשת בתיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים ואילו גרסת ה-2.5ל' בנזין בתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים כאשר יחס ההעברה הסופי וההילוך הראשון שבה שונים מאלו שבגרסאות ההיברידיות.

קיה סורנטו כל חדש. בשביל הנעה כפולה תאלצו לקנות את הגרסה היקרה ביותר. צילום: KIA

רק גרסת ה-PHEV של קיה סורנטו החדש מצוייד במערכת הנעה כפולה קבועה. קיה מכנה זאת מערכת Terrain Mode. חוגת בחירת המצבים בקונסולה המרכזית מאפשרת לנהג לבחור בין מצבי בוץ, שלג וחול. המערכת מבצעת באופן אוטומטי אופטימיזציה של מערכת ההינע כדי להתאים בצורה הטובה ביותר לכל תרחיש, כשהיא מתאימה את התפוקה והחלוקה של מומנט המנוע, יחד עם מאפייני בקרת היציבות. מערכת Terrain Mode גם מתאימה את תזמון החלפת ההילוכים, כך שיתאימו למשטחים השונים. חשוב לציין גם כי קיה מאריכה את האחריות על רכיבי ההנעה של המערכות ההיברידיות ל-5 שנים או 150 אלף קילומטרים. הדגמים האחרים מקבלים 3 שנות אחריות ללא הגבלת ק"מ.

קיה סורנטו כל חדש. גוררים? הדיזל הוא החזק ביותר. מורשה עד 2500 ק"ג. צילום: KIA

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 3 =