יום רביעי , 24 אפריל 2024
מבחן דרכים קיה סורנטו V6 - האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח
מבחן דרכים קיה סורנטו V6 - האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח

קיה סורנטו V6 – מבחן דרכים

שטח

ברוח הפסגה בין טראמפ לקים לקחנו למבחן דרכים רכב פנאי שגם הוא תולדה של מפגש פסגה אמריקאי-קוריאני. את קיה סורנטו לא צריך להציג – הוא הרי רכב הפנאי הבינוני הנמכר ביותר בארץ ב-2017. גם המנוע הוא לא עולה חדש בישראל, פגשנו גרסה שלו במיניוואן הגדול של החברה, קיה קרניבל. אבל השילוב ביניהם, לפחות בישראל, כן חדש ומרחיב את היצע המנועים של קיה סורנטו, שכלל עד עכשיו שני מנועים בלבד – 2.4 ל' בנזין עם 188 כ"ס ו-2.2 ל' דיזל עם 200 כ"ס. הנתונים של התוספת החדשה להיצע מעוררי תאבון (לדלק) – 3.5 ל', 277 כ"ס, 34.3 קג"מ ו-7.8 ש' למאה.

מבחן דרכים קיה סורנטו V6 - האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח
מבחן דרכים קיה סורנטו V6 – האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח

קיה סורנטו V6 – המוכר

הסורנטו V6  מוצע רק ברמת האבזור הבכירה, "פרמיום", המוצעת גם בגרסה עם מנוע דיזל. האבזור עשיר – ריפודי עור, מושבים מחוממים (אבל לא מאווררים), מפתח חכם, תאורת LED, מערכת מולטימדיה הכוללת WAZE, חישוקי "19 ועוד. אין תלונות גם לאבזור הבטיחות – בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית, עמעום אורות אוטומטי וניטור שטחים מתים. יופי.

תא הנוסעים לא השתנה, מלבד האבזור העשיר יותר. זה טוב – כי העיצוב נאה, ההרכבה הדוקה והתחושה מוצקה – אבל גם מעט מאכזב, משום שברכב במחיר של כמעט שלוש מאות אלף שקלים ציפינו לתא נוסעים אלגנטי ופרימיומי יותר.

מבחן דרכים קיה סורנטו V6 - האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח
מבחן דרכים קיה סורנטו V6 – האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח

• להורדת מפרט טכני קיה סורנטו

מבחינת מרחב לנוסעים אין כמובן שינוי – יש שפע מקום בשתי השורות הראשונות,בעוד שהשורה השלישית מתאימה יותר לילדים ובני נוער לא גבוהים, בגלל מושבים הממוקמים נמוך מדי. אפשר להזיח את השורה השניה קדימה כדי להגדיל את מרווח הברכיים מאחור, אבל זה בא כמובן על חשבון מרווח הברכיים בשורה השניה.

נפח ההטענה שמופיע בקטלוג נראה אופטימי ביחס למציאות, הן בנתון הנפח בזמן השימוש בכל המושבים (320 ל') והן עם שורה שלישית מקופלת (1077 ל'). ועדיין, אפשר לדחוס ציוד לפיקניק צנוע מאחורי השורה השלישית, וקיפולה יאפשר הובלה נוחה יחסית של הציוד הדרוש לטיול קמפינג של יומיים (בהנחה שאתם לא נמנים על ה"מתנחלים" בשטח).

מבחן דרכים קיה סורנטו V6 - האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח
מבחן דרכים קיה סורנטו V6 – האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח

קיה סורנטו V6 – נהיגה

החידוש העיקרי בגרסה החדשה מגיע, מטבע הדברים, ברגע שמתחילים לזוז. המנוע מתעורר בחרישיות מעט מאכזבת עבור מי שציפה, כמוני, לנהמת V6 בריאה. התיבה מציעה בגרסה זו שמונה הילוכים בניגוד לשישה באחרות, ומתפקדת בחלקות ראויה, אך היא מעט איטית לפעמים. בקצב יומיומי ההתנהלות  נטולת מאמץ, הן בעיר והן מחוצה לה, כאשר ב-2000 סל"ד כבר משייטים ב-120 קמ"ש. מי שדרכו לא אצה לו יכול לבלות את רוב הזמן מתחת ל-3000 סל"ד רגועים ושקטים.

הבעיה מתחילה כשרוצים קצת יותר. מנתוני ההספק והתאוצה ציפיתי לתחושה כוחנית כאשר דוושת התאוצה מוצמדת לרצפה – ולא כך הוא. יש כח, ללא ספק, עקיפות מתבצעות בקלות ורוב המכוניות על הכביש ישארו מאחור ברמזור אם רק תרצה, אך הרכב לא "מדביק אותך למושב" בשום שלב. חלק מהאשמה נעוץ במנוע שמתעורר רק מעל 3000 סל"ד (שיא המומנט מגיע רק ב-5000 סל"ד!) וחלק בתיבה מרובת ההילוכים, שבמעבר משיוט לתאוצה צריכה להוריד הילוך או שניים – ולפעמים גם יותר – כדי להביא את המנוע לתחום החזק שלו, ועושה את זה באיטיות-מה.

מבחן דרכים קיה סורנטו V6 - האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח
מבחן דרכים קיה סורנטו V6 – האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח

לנפח ולביצועים נלווית גם צריכת דלק בהתאם – בשיוט ממש רגוע אפשר להגיע לעשרה ק"מ לליטר. מי שמסתובב בעיקר בעיר יקבל כנראה 6.0 קילומטרים לליטר, ואף פחות. הממוצע עבור נהג שפוי תהיה כנראה איפשהו באמצע.

ואיך הנוחות? טוב תודה. בעצם… לא כל כך טוב. עם חישוקי "19 גדולים וצמיגים נמוכי חתך, וכנראה גם הקשחת מתלים כדי להתמודד עם העומסים שיודע לייצר המנוע החזק יותר, קיה סורנטו לא מצטיין בתחום ספיגת השיבושים. כשנוסעים בו לבד בעיר הוא מעביר לנהג דיווח נאמן מדי על מצב האספלט. מחוץ לעיר, בעיקר עם רכב עמוס, המצב משתפר ורוב הזמן הנסיעה נעימה, גם בזכות בידוד רעשים טוב למדי.

בשטח – יש הנעה כפולה, לא? – מתגלה מערכת הנעה יעילה, היודעת להתגבר בהצלחה על הצלבות או פני שטח נטולי אחיזה. אבל צריך לזכור את זוויות המרכב ומרווח הגחון הלא מבריקים, ולהישאר בתוואי לא מאתגר. על שבילים שתולי אבנים המתלים הקשיחים דרשו הורדת קצב לכמעט זחילה כדי למנוע נזק לכליות – או לאוזני הנהג מתלונות הנוסעים. מערכת ההנעה הכפולה מתנתקת אוטומטית מעל מהירות מסויימת ואז תישארו עם וואן בעל הנעה קדמית בלבד.

מבחן דרכים קיה סורנטו V6 - האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח
מבחן דרכים קיה סורנטו V6 – האם הוא באמת שווה 280 אלף שקלים? צילום: שטח

קיה סורנטו V6 – סיכום

הפסגה של קים וטראמפ הוכתרה בהצלחה (לפחות בשלב זה – אף אחד לא צייץ שום עלבון בטוויטר, ולא התחילה מלחמת עולם גרעינית), ונראה שגם את הפסגה האמריקאית-קוריאנית הזו אפשר להכתיר כהצלחה. לא הצלחה מושלמת – לא היינו מתנגדים למנוע יותר גמיש וחסכוני, מתלים קצת יותר סופגים ותא נוסעים קצת יותר אלגנטי – אבל הצלחה. מדובר ברכב נעים לנהיגה, שימושי ומאובזר היטב, שמתמקם בנישה משלו, ללא מתחרים ישירים. הכלים מבית שברולט/פורד גדולים בהרבה ולכן הרבה פחות נוחים בעיר, ולמתחרים האירופאים/קוריאנים חסר מנוע מקביל.

Check Also

יונדאי נערכת למתקפת דגמים

מתקפה לכל רוחב חזית השוק. יונדאי ישראל נערכת לגל השקות נרחב מהקאספר הקטן ועד לפאליסייד העצום. מרכבים עממיים ועירוניים ועד דגמי N חדשים עם מאות כוחות סוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 − 1 =