רוני נאק
טלקר יבואנית קיה החלה אתמול לשוק רכב פנאי קומפקטי חדש – קיה סטוניק. הרכב שעוצב בסטודיו האירופאי של קיה מסתמך על קליעה לטעם האופנתי של רוכשי הקרוסאוברים הקטנים – מקבוצות הרכב החמות ביותר בשנים האחרונות בישראל ובאירופה.
בהיצע שלוש רמות איבזור ושני מנועים: אורבן עם מנוע 1.4ל' אטמוספרי (מוכר מדגמים רבים אחרים בקבוצת יונדאי/קיה) עם 100 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. ורמות EX ו-פרימיום המצויידות במנוע 1.0ל' טורבו עם 3 צילינדרים המפיק 120 כ"ס ו-17.5 קג"מ. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד (אין הנעה כפולה כמו שיש ביונדאי קונה איתה היא חולקת פלטפורמה) באמצעות תיבת הילוכים רובוטית עם 7 הילוכים.
בסיס הגלגלים עומד על 258 ס"מ וזה משחרר 332 ליטרים לתא המטען וכל השאר לנוסעים ברכב שאורכו הכללי עומד על 414 ס"מ קומפקטיים למדי.
חבילת הבטיחות כוללת שלדה הבנויה עם טכניקות הדבקה חדשות אשר – לפי קיה – מבטיחות קשיחות ועמידות משופרת בתאונה. יש רק 6 כריות אוויר, ובקרת השיוט האקטיבית נעדרת מהמפרט. אולם תמצאו בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב, ניטור עייפות נהג, מחליף אורות אוטומטי. כל זאת לצד בקרת יציבות ומשיכה ואפילו ניתוב מומנט לסיוע בפניות (תחת בלימה או האצה).
קיה סטוניק נכנסת לשוק כשהתחרות בעיצומה ויהיה עליה להתמודד עם קרוסאוברים מצויינים כמו סיאט ארונה, סיטרואן C3 איירקרוס, אופל קרוסלנד, וגם יונדאי קונה – כולן מציעות טעמים שונים של אותו התבשיל.