שבת , 20 אפריל 2024
קטמ 890 אדוונצ'ר ראלי R. שידרוג מהותי בביצועים. צילום: KTM

חמישה KTM אדוונצ'ר חדשים בישראל


 עד חודש אפריל 2021 נמסרו בישראל כ-1,900 אופנועים (מכלל השוק הד-גלגלי). מסירות KTM בתקופה הזו הסתכמו ב-360 אופנועים  פלח שוק של 19%. נתונים אלה מציבים את KTM כמותג האופנועים השני במכירות בישראל. את שנת 2020 KTM סיימה כמותג האופנועים הנמכר ביותר בישראל עם מסירות של 1,008 אופנועים וכ- 16% נתח שוק באופנועים.

ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, מתחילה לשווק חמישה אופנועים חדשים, שלושה במשפחת ה-890 ושניים במשפחת ה-1290 סופר אדוונצ'ר. חמשת האופנועים החדשים ישחקו תפקיד מרכזי במאמץ של  KTM להמשיך לבסס את מעמדו כמותג המוביל בשוק הדו-גלגלי בישראל גם בתחום אופנועי הכביש והשטח.

 

KTM 890 ADVENTURE

 KTM 890 ADVENTURE החדש לוקח את היסודות המוצקים שהניח ה-790 ADVENTURE ומחזק אותם בכל היבט, עם ידידותיות גבוהה למשתמש הודות למבנה קל משקל, מרכז כובד נמוך, מנוע גמיש, מערך אלקטרוני מקיף שעבר עדכון בדור זה, מרווח טיפולים גדול ותחזוקה זולה. נפח המנוע הטווין המקבילי עלה ל-889 סמ"ק (תוספת של 90 סמ"ק) בתקן יורו 5 החדש, ההספק עלה לכדי 105 כ"ס, המומנט ל-10.2 קג"מ וגל הארכובה מוסיף 20 אחוז למסה שלו והתוצאה היא פעולה חזקה, גמישה וחלקה יותר ביציבות בזמן בהאצה מפניות, במיוחד בתחום הנמוך של הסל"ד. בהתאם לעליה בתפוקת המנוע, חוזק גם המצמד ומערכת העברת הכוח. גם מערכת הבלימה שודרגה לעמידות גבוהה יותר.

ה- KTM 890 ADVENTURE קיבל בולם אחורי WP APEX חדש אשר מציע יכולת כוונון גדולה יותר מבעבר לריבאונד ועומס קפיץ. הכיול החדש הולם מאוד את יכולות הכביש והשביל הגבוהות של דגם זה. לטובת השימוש מעבר לתחום הסלול, ה- KTM 890 ADVENTURE מציע חישוקי 21 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור, מרווח גחון של 200 מ"מ, מרכז כובד נמוך במיוחד הודות למבנה הייחודי של מכל הדלק, גובה נמוך למושב, כנף קדמית נמוכה ונפח של 20 ליטר במכל הדלק אשר מאפשר טווח רכיבה ענק בין תדלוקים. בנוסף לכך, ה-KTM 890 ADVENTURE מצויד בצמיגי אדוונצ'ר, מיגון רוח גבוה שמסיט את הרוח ביעילות מסביב לגוף הרוכב, מסך TFT צבעוני עשיר במידע, ABS בהטיה ('קורנרינג'), בקרת אחיזה (MTC), בקרת החלקה (MSR) המונעת את נעילת הגלגל האחורי בזמן בלימה חזקה או הורדת הילוכים אגרסיבית, מצבי רכיבה לבחירה, מושב מתכוונן לשני גבהים ויכולת נשיאה גבוהה של מטען ומורכב\ת הודות לתת שלדה קלה וחזקה.

 

מחיר ה- KTM 890 ADVENTURE עומד על 94,685  שקל.

 

קטמ 890 אדוונצ'ר ראלי R בפעולה. חבילת האבזור המקורית מרשימה מאד. צילום: KTM

 

KTM 890 ADVENTURE R

KTM 790 ADVENTURE R פרץ דרך חדשה והעלה את הרף גבוה מאוד לפני כשנתיים עם השקתו בישראל. דגם זה הפגין יכולות שטח גבוהות במיוחד גם ביכולת לגמוא מרחקים גדולים ברכיבות שבילים וגם להתמודד עם תנאי שטח טכניים, הודות למרווח הגחון הגבוה, המתלים המשופרים, המערך האלקטרוני החדשני והארגונומיה המצוינת שעיקריה מרכז כובד נמוך ביותר הודות למבנה מכל הדלק, לגובה המושב ומבנהו ואפשרויות הכוונון הרבות. כעת, ה-890 ADVENTURE R מעלה את הרף עוד יותר עם שיפור הנוסחה הזו כמעט בכל היבט.

המנוע הוסיף לנפחו 90 סמ"ק והגיע לכדי 889 סמ"ק ועם העמידה בתקן יורו 5 המחמיר, עלה ההספק ל-105 כ"ס והמומנט ל-10.2 קג"מ שהם 10 כ"ס ו-1.2 קג"מ יותר ממנוע ה-790 היוצא. גל הארכובה התעבה וכעת מסתו גבוהה ב-20%, מה שיוצר פעולת מנוע חלקה יותר ויציבות מוגברת של האופנוע בהאצה בפניות. המתלים שודרגו לדור החדש של WP XPLOR שמציע כיול חדש ומדויק יותר עם אפשרויות כוונון רבות, כיול מחדש לבקרות הבלימה (ABS בהטיה ('קורנרינג') ובקרת האחיזה רבת המצבים (9 מצבים במצב ראלי, עם אפשרות מעבר בניהם תוך כדי הרכיבה) ועוד.

 

מחיר ה- KTM 890 ADVENTURE R עומד על 104,685 שקל.

 

 

KTM 890 ADVENTURE R RALLY

אם ה-KTM 890 ADVENTURE R קובע רף חדש בשטח, הרי שגרסת ה-RALLY שלו כבר יוצרת עולם חדש לעצמה וללא תחרות. KTM לקחו את גרסת ה-R והוסיפו לה את הרכיבים שיכולים לקחת אותה לקצה רמת התחרותיות, העמידות והיכולת לטרוף מדבריות ותנאים משתנים בקצב גבוה, כך שלאור העובדה שמדובר בגרסה בייצור מוגבל (700-יחידות בלבד), ניתן להבין את רמת הנחשקות הגבוהה שלה בקרב הרוכבים מסביב לעולם.

מלבד השינויים הגרפיים וסכמות הצביעה של גרסת ה-RALLY כמו מסיטי אוויר שקופים מתחת לפנס הקדמי לשיפור שדה הראיה, פלסטיקה בצביעה שונה ומכל דלק כחול (שחור בגרסת ה-R), דגם זה מקבל מתלי WP XPLOR PRO חזקים, מדויקים ובעלי מהלך ארוך יותר, אשר מציעים לרוכב לא רק אפשרויות כוונון רבות, אלא גם מעלים באופן משמעותי את מרווח הגחון. בנוסף אליהם, מערכת הפליטה מוחלפת באחת מבית אקרפוביץ אשר קלה ב-35 אחוז לעומת מערכת הפליטה המקורית, המושב המדורג מוחלף במושב מרוצים שטוח ובעל ריפוד עמוק לנוחות משופרת בזמן רכיבה בישיבה ועמידה (גובהו 910 מ"מ מהקרקע), מצב ראלי במערכת האלקטרוניקה עם 'קוויקשיפטר' להעלאה והורדה של הילוכים כסטנדרט, חישוקים חזקים במיוחד (21\18) וצרים יותר, מצופים באנודייז להתאמה לצמיגי שטח אגרסיביים יותר ומגני מכל דלק מקארבון.

 

מחיר ה- KTM 890 ADVENTURE R RALLY עומד על 154,685 שקל.

מחשב דרך רב-תפקודי בקטמ אדוונצ'ר S. זאת בנוסף לחבילות סיוע ובטיחות כמו בקרת שיוט אדפטיבית. צילום: KTM

 

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S

ה-KTM 1290 SUPER ADVENTURE S החדש מהווה עידן חדש של הנדסת עילית וטכנולוגיה שמייצרת ביצועים מסעירים. כבר שנים רבות ש-KTM מתבלת את עולם אופנועי האדוונצ'ר שמעל ל-1,000 סמ"ק בכלים חזקים, טכנולוגיים שההנאה מהרכיבה נמצאת במרכז תשומת הלב וכעת מושק בישראל הדור השלישי והטכנולוגי ביותר שנוצר לאחר הקשבה לדרישות הלקוחות ותכנון מתקדם. ה-1290 SUPER ADVENTURE S מאחד יכולות סופר גבוהות של אופנוע ספורט-תיור, עם ארגונומיה ונוחות של אופנוע אדוונצ'ר, כדי לייצר יכולת רכיבה מהנה בכל תוואי דרך.

התכנון החדש לשלד, ששם את התנהגות הכביש במרכז, יצר חלוקת משקל מושלמת על ידי הזזת צוואר ההיגוי 15 מ"מ אחורנית ומיקום מחדש לחלקו הקדמי של מנוע ה-V. הנוסף לכך, שלדת הזנב יצרה מושב נמוך יותר מבעבר, ללא פגיעה בקשיחות ובעמידות והזרוע האחורית תוכננה מחדש לשיפור היציבות בהאצה. בדומה ל-KTM 790 ADVENTURE, גם דגם זה מאמץ את מבנה מכל הדלק (23 ליטר) שעוטף את צדי האופנוע ומנמיך באופן משמעותי את מרכז הכובד. מושב חדש משפר את נוחות הישיבה למרחקים וגם מציע יכולת כוונון בשני גבהים (20 מ"מ הבדל). כמו כן, כל מנופי התפעול ניתנים לכוונון וכך גם משקף החזית שניתן לקיבוע בגובה נמוך או גבוה (הפרש של 55 מ"מ) בהתאם לצורך.

ה-1290 SUPER ADVENTURE S ממשיך לפרוץ דרך גם במערך האלקטרוני. מלבד כיול מחדש לכל מערכות הבטיחות, כדי שהתערבותן תהיה חלקה יותר, ישנם ארבעה מצבי רכיבה לבחירה (RAIN, STREET, SPORT, OFFROAD) אשר משפיעים על תגובות האופנוע והתערבות המערכות, וכן מצב RALLY כאופציה.  הפיתוח החדשני ביותר הוא שילוב בקרת השיוט האדפטיבית החדשה אשר פותחה בשיתוף עם Bosch. מערכת זו מבוססת רדאר מסוגלת להתאים את מהירות האופנוע בהתאם לתנועה שמלפנים, לפי 5 מצבים לבחירה. כמו כן, מסך TFT גדול (7 אינץ') וחדש יציג לרוכב מידע מלא ועשיר ואף יתממשק אל הטלפון החכם ומתחתיו ישנו תא אחסון ייעודי לטלפון עם שקע טעינה. כדי להקל על הרוכב בתפעול כל המערכות, ישנם כעת מתגים חדשים בידיות הכידון בהם גם מתגי קיצורי דרך לתפעול המערכות השונות.

 

מנוע ה-1290 SUPER ADVENTURE S ימשיך להרטיט את הרגש בדורו החדש. הוא השיל ממשקלו 1.6 ק"ג ולאחר העמידה בתקן יורו 5 המחמיר, הספקו עומד על 160 כ"ס והמומנט על 14 קג"מ. המנוע בנוי כעת מדפנות דקות יותר, קיבל בוכנות חדשות, מערכת שימון וקירור חדשות, מערכת פליטה משופרת ותיבת הילוכים משודרגת שכעת עובדת טוב יותר עם מנגנון ה'קוויקשיפטר'. מרווח הטיפולים עומד על 15,000 ק"מ.

 

ה-1290 SUPER ADVENTURE S קיבל בדור זה מתלי WP APEX סמי-אקטיביים בכיול חדש לטובת שיפור הנוחות, הספיגה וכמובן היציבות ברכיבה ספורטיבית. מתלים אלה מקושרים למערכת ה-IMU בשישה צירים של האופנוע ומתאימים את פעולתם בהתאם לזווית ההטיה של האופנוע וההתערבות של מערכות הבטיחות.

 

מחיר ה- KTM 1290 SUPER ADVENTURE Sע ומד על 144,685 שקל.

 

קטמ 1290 סופר אדוונצ'ר R. קרנף מהירות עם יכולת רב גונית והמון טכנולוגיה. צילום: KTM

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R

ה-1290 SUPER ADVENTURE R לוקח את היכולות הגבוהות שהוצגו בגרסת ה-S ומפנה את כוח האש הזה אל עבר התחום שבו האספלט נגמר. בין אם אלו שבילי מדבר ארוכים, קטעים טכניים או טיול רגוע הרחק מהציביליזציה, ה-1290 SUPER ADVENTURE R יעשה זאת באופן אינטואיטיבי ובקלות. התכנון החדש לשלדה ולגוף, יצאו ארגונומיה מושלמת לרכיבה בעמידה או בישיבה (גובה מושב 880 מ"מ), כאשר מכל הדלק החדש (23 ליטר) שחובק את האופנוע משני צדדיו יותר מרכז כובד נמוך במיוחד שתורם מאוד לתחושה הקלילה בתנועה.

משיכה אחורנית של צוואר ההיגוי ב-15 מ"מ, מיקום מחדש למנוע, שימוש בזרוע אחורית חדשה מעצימים את חוויית הרכיבה והתחושות שעוברות לידי הרוכב. ה-1290 SUPER ADVENTURE R מקבל מתלי WP XPLOR חדשים, מתכווננים באופן מלא, קוטר המזלג עומד על 48 מ"מ, מאחור ישנו בולם WP PDS ומהלך שניהם של 220 מ"מ נועד לספוג כל מה שיש לשטח להציע.

 

          ה-1290 SUPER ADVENTURE R תוכנן להציג וורסטיליות גבוהה במיוחד בשטח ובכביש, הודות גם לשימוש במערכת מדידה בשישה צירים (IMU) אשר פועלת יחד עם כל הבקרות הקיימות – בקרת האחיזה (רב מצבית), בקרת בלימת מנוע (מניעת נעילת הגלגל האחורי בזמן הורדת הילוכים אגרסיבית), בקרת היציבות וה-ABS שבה ישנו גם מצב שטח. בנוסף למצבי הרכיבה הסטנדרטיים (SPORT, STREET, RAIN, OFFROAD) ישנו גם מצב RALLY אופציונלי שמאפשר לרוכב לקבוע את תגובת המצערת ואת מצבי התערבות בקרת האחיזה תוך כדי הרכיבה ב-9 מצבים. את כל המידע אודות האופנוע ומערכותיו, יקבל הרוכב דרך מסך TFT בגודל 7 אינץ' ואליו יוכל גם לחבר את הטלפון החכם.

 

מנוע ה-1290 SUPER ADVENTURE R עבר את אותם עדכונים כשל גרסת ה-S. גם הוא השיל ממשקלו 1.6 ק"ג ולאחר העמידה בתקן יורו 5 המחמיר, הספקו עומד על 160 כ"ס והמומנט על 14 קג"מ כבר ב-6,500 סל"ד וזהו המנוע בעל יחס ההספק והמשקל הטוב ביותר בקטגוריה. המנוע בנוי כעת מדפנות דקות יותר, קיבל בוכנות חדשות, מערכת שימון וקירור חדשות, מערכת פליטה משופרת ותיבת הילוכים משודרגת שכעת עובדת טוב יותר עם מנגנון ה'קוויקשיפטר'. מרווח הטיפולים עומד על 15,000 ק"מ. בגרסה זו, הודות לתכנון חדש של תיבת האוויר, מתאפשרת לרוכב גישה קלה יותר לפילטר האוויר לשם ניקויו או החלפתו.

ה-1290 SUPER ADVENTURE R נבדל מגרסת הכביש בשימוש בחישוקי אלומיניום קשיחים מבית ALPINA והם נועלים צמיגי בריג'סטון אדוונצ'ר, במשקף חזית מקוצר, בגרפיקה שונה ועוד.

 

מחיר ה- KTM 1290 SUPER ADVENTURE R עומד על 159,685 שקל.

 

 

 

 

Check Also

דור חדש של RZR הגיע לישראל

פולריס , משיקה בישראל שני דגמים חדשים במשפחת ה-RZR, את ה-TURBO R ואת ה-PRO R . החל ב-196,900 שקלים התפוקה של 225 כ"ס, מתלים אקטיביים, מערכת שמע ועוד אבזור רב

One comment

  1. מה ההבדל בין סופר אדוונצר 1290 S והדגם T?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 − 2 =