יום שלישי , 19 מרץ 2024
מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן אופניים ק.ט.מ אולטרה 1964

רוני נאק

האופניים החשובים ביותר שתרכבו עליהם – הם האופניים הטובים הראשונים שתקנו. ואני לא מדבר על איזה בזנט שקניתם ממש בזול ערב חגי תשרי. אלא על אופניים טובים באמת – כאלה המגיעים מיצרן מוכר והשקיעו בהם הרבה יותר מאשר שם קליט ומדבקת נצנצים. אלו האופניים שיקבעו האם החוויות הראשונות יפתחו את התיאבון לעוד הרפתקאות והתמקצעות או שאולי תתלו את הקסדה ותמהרו לפרסם מודעה ביד 2 בזמן שאתם מלקקים פצעים ושריטות. ובחירה נכונה באופני הכניסה – האופניים הטובים הראשונים שלהם – יכולה לפתוח את העולם המדהים של אופני ההרים.

מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק

ק.ט.מ אולטרה 1964

הדגם הזה הוצג לפני כשלוש שנים כמהדורה מוגבלת לציון 50 שנים של ייצור אופניים ב-ק.ט.מ. ועתה חוזר כמודל 2018 עם שינויים רבים ומעניינים אשר הופכים אותו לבחירה מאד מעניינת למי שמחפש אופניים ראשונים לשטח וגם ככלי תחבורה עירוני. ראשית יש שלדה חדשה – עדיין מאלומיניום תעופתי ושומרת על הגיאומטריה של השלדה היוצאת עם זווית היגוי של 71.5 מעלות ותמוכות שרשרת באורך 445 מ"מ. אולם הצינור העליון מקבל "קימוט" חדש ותמוכות המושב מתחברות למוט המושב בנקודה נמוכה מבעבר. לצד שינוי אסטתי, עדכון שיווקי יש לזה גם יתרון למפשק הרגליים הנדרש כדי לעמוד מעל לשלדה הנאה.

מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק

מזלג מבית רוק שוק מטפל באחיזה ומספק 100 מ"מ של מהלך עם קפיץ אוויר ונעילה מרחוק מהכידון. העברת הכוח היא מסט מלא של שימאנו SLX בסידור של 2X11  עם שיפטרים מאותה סדרה. על העצירה מופקדים מעצורי דיסק הידראוליים עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ בשני הקצוות ואלו מגיעים מסדרת המעצורים החדשה והמצויינת של שימאנו. הציוד ההיקפי – כמו מוט מושב, כידון וכ"ו – מגיעים מסדרת האביזרים של ק.ט.מ ועומדים בשורה אחת עם האיכות הכללית הגבוהה של המוצר הזה.

מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק

עוד ראוי לציין את סט הגלגלים המשלב חישוקים ונאבות של ק.ט.מ ו-MAVIC ועליהם צמיגים שוואלבה המיועדים ל-XC. ניתוב הכבלים דרך השלדה יוצר מראה נקי מאד – ולזה עוזרים גם חבקים מאד נאים לכבלים החשופים וגם נגיעות יפות של חלקים באנודייז כתום.

מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק

המשקל עומד על 13.0 ק"ג והמחיר 4,900 שקלים

 

רכיבה על ה-ק.ט.מ

רכיבת המבחן כללה בעיקר את הלופים הביתיים שלי – שילוב של שבילי חולות במתכונות XC המתאימה לאופי של האופניים הללו, אבל גם לופ אחד ארוך, הררי ומסולע מאד בהרי ירושלים (סינגל ראפה אם בא לכם להתרשם בעצמכם) ואם אהבתי את 1964 הקודמים – הרי שאלו רק יותר טובים.

מצאתי באופניים הללו איזון מדויק בין יציבות כיוונית לבין נכונות לשנות כיוון ולפנות. וזה עבד נהדר אם כדי לפלס דרך קטעים של חול טובעי בשרון או לדהור בקטעים מהירים בהרי ירושלים. כדאי להשקיע את הזמן ולהתייחס ברצינות לכיוון של המזלג – אמנם ללא צירי BOOST רחבים ואופנתיים – הוא עושה עבודה טובה מאד בהתחשב בהקשר והוא חוליה חשובה בבטיחות כשרוכבים בשטח. אני אהבתי אותו על הצד הקשה יותר – ועם אפשרות לנעול כליל כדי לחסוך אנרגיה בדיווש בעליה.

מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק

• מסלול אופניים – סינגל חניתה

אגב עליות – כל כך התרגלנו למערכות הילוכים של 1X11 או 12 שכמעט שכחנו עד כמה וורסטילית יכולה להיות מערכת של 2X11. בקרנק שתי פלטות 36 ו-26 ועם 11 הילוכים בקסטה יש מנעד של 22 יחסי העברה שלא לומר טווח הילוכים נרחב מאד – זה המאפשר לטוס בקצב מהיר על שביל אופקי או במורד וגם לטפל מעלות תלולים למדי (עם דרדרת מעצבנת וקוצים טורדניים) אם צריך. המערכת תפקדה נפלא בכל ימי המבחן גם בזכות הכיוון המושלם של לירון מלזמי אופניים שדאג להכין אותם פיקס.

מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק

כבר ציינתי לטובה בעבר את סדרת מעצורי הדיסק החדשה של שימאנו – זו הבסיסית. ללא יומרה או מחיר מוגזם היא מספקת עוצמת בלימה ויכולת מינון שבעבר קיבלנו רק במערכות יקרות מאד. וגם בהקשר הזה לבלמים יש תרומה רבה לבטיחות אבל ובעיקר לחוויית רכיבה מאד מהנה.

פחות אהבנו? כמו תמיד המשקל – 13 ק"ג לאופני ז"ק זה לא מעט. וגם צירי הגלגלים הם על הצד הפשוט יותר של המשוואה. אפשר לתייג זאת כניסיון לשמור על עלויות סבירות ובהקשר של אופניים למתחילים השקעה בצירי BOOST או נאבות (טבורי גלגל) מחוזקות היה מקפיץ מאד את המחיר לצרכן.

מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ק.ט.מ. אולטרה 1964. 29 אינצ'ים והתאמה מצויינת למי שמחפש חוויות טובות ראשונות בשטח. המחיר 4900 שקלים. צילום: רוני נאק

סיכום ULTRA

כמו בפתיח – לטעמי אופני הכניסה הם האופניים הכי חשובים שתקנו. ואם אתם רוצים אופניים ראשונים שיהיו ראשית מוצר באיכות גבוהה וממותג מוכר אבל גם בעלי יכולת לספק את המבוא לשטח באופן שלא ישאיר אתכם חבולים – ק.ט.מ אולטרה 1964 יספקו את הפתרון הנכון. ולא רק בשטח אלא גם ככלי תחבורה עירוני – יעיל ומאד סטייליסטי.

Check Also

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

הפעם הטבלה של WOBI ממשיכה להראות את מגמת ההתייקרות המהירה של עלות הביטוח למכוניות שבכבישים. בעתיד גם החשמליות יצורפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one + fifteen =