תומר הדר
למבורגיני משקיעה בשנים האחרונות לא מעט מאמצים בפלח שוק שהולך וצומח: זה של רכבי הכביש שטח. אך במפתיע, הפעם למבורגיני בוחרת לרדת לשטח עם רכב שרוב הלקוחות לא היו מעזים להוריד מהאספלט: מדובר בגרסת ה"סטראטו" של ההוראקאן, קונספט שלמבורגיני מציגה כדי לבדוק, כך לפחות טוענים בחברה, את הידע שנצבר בלמבורגיני עם האורוס, רכב הכביש שטח האימתני של היצרנית האיטלקית.
• רכב חדש בלי לקנות? ככה זה עובד
אז כפי שאמרנו- בלמבורגיני הוחלט לקחת הוראקאן, כלומר מכונית העל המאוד נמוכה של החברה, שמסוגלת להסתכל מלמעלה על 300 קמ"ש, ולהתאים אותה לשטח באמצעות התקנת ערכת הגבהה (לא, זו לא בדיחה) שמוסיפה 47 מילימטרים למרווח הגחון (איזה יופי, עדיין חוקי בישראל), הרחבה של מפתח הסרנים ב-30 מילימטרים, צמיגי שטח שיושבים על חישוקי 20 אינץ' כולל ניפוחים בכנפיים שמיועדים לאפשר לצמיגים הללו לנוח היטב בתוך בתי הגלגלים של הלמבו וגם תאורת LED עליונה.
למי שתוהה כיצד הדבר הזה יסע בשטח וכמה מהר הוא יתקע, בלמבורגיני מדגישים שההנעה הכפולה של ההוראקאן נשארת ותמשיך להעביר אל ארבעת הגלגלים את כוחו של מנוע V10 של למבורגיני, שמפיק 640 כוחות סוס – אם כי בסטראטו מערכות בקרת היציבות עברו כיול מחדש כך שחלק גדול מכוח המנוע ימצא עצמו בגלגלים האחוריים, לטובת החלקות פוטוגניות. ילדים. אל תנסו את זה בבית.