יום רביעי , 24 אפריל 2024
לנד רובר דיפנדר PHEV - בדרך להשיל את הסוללת לטובת תאי דלק. צילום: לנד רובר

לנד רובר הולכת על מימן

רוני נאק

לנד רובר החלה בניסויים דינאמיים של דיפנדר עם מערכת הנעה מבוססת תאי דלק. זהו פתרון לא גרוע בכלל בכלי רכב שהם גדולים וכבדים יחסית ולא במקרה נמצא בפיתוח מתמשך בסגמנטים של כלי הרכב המסחריים ובמשאיות. בניגוד לדעה הרווחת גז המימן עצמו אינו הכוח המניע את הרכב. ההנעה בפועל היא חשמלית כאשר תגובה כימית של המימן ב"תאי הדלק" מפיקה מצד אחד חשמל להנעת הרכב ומהצד השני אדי מים הנפלטים יחד  עם טיפות של מים נקיים מהמפלט. היתרונות של הטכנולוגיה הזו הוא טווח נסיעה ארוך מאד וזמן "תידלוק" קצר הדומה לזה של תדלוק בבנזין. החסרון הוא יצור הגז עצמו הדורש חשמל, במקום ישירות לטעון סוללה ברכב. גם ואחסנה של גז המימן שהוא הרבה יותר דליק מבנזין (שבעצמו אינו דליק אלא האדים שלו).

מערכת ההנעה המימנית של לנד רובר. בסך הכל די פשוט. צילום: לנד רובר

עוד בשנת 2019 הצהירה לנד רובר כי היא בוחנת פיתוח של הנעה בתאי דלק כפתרון סביבתי לדגמים הגדולים והכבדים-יותר שלה. להזכירם שלאחרונה לנד רובר דחתה את המעבר ל-0 פליטת מזהמים לשנת 2036 (עם יצור נקי עד שנת 39). לנד רובר לא לבד בעניין הזה. במוו הודיעה עוד בחודש מאי כי תשווק כמות קטנה של X5 מימניות בתחילת 2022. במוו מצידה יצרה שת"פ עם טויוטה אשר שנים מפתחת ומייצר דגמי מימן ובהם MIRAI שוברת המוסכמות.

Check Also

סיטרואן C3 איירקרוס מקבל 7 מושבים

מה זה קטן ועם 7 מושבים? סיטרואן C3 איירקרוס. כך לפחות מבטיחה היצרנית לגבי הדור הבא של הדגם אשר עתיד להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight − two =