יום רביעי , 16 אוקטובר 2019
ראשי » חדשות » לנד רובר מחרישה מנוע
בינתיים רק בריינג' רובר ספורט ו-ריינג' רובר ממש. מנוע אינג'ניום (?) 6 צילינדרים טורי חדש ומעניין. צילום: JLR
בינתיים רק בריינג' רובר ספורט ו-ריינג' רובר ממש. מנוע אינג'ניום (?) 6 צילינדרים טורי חדש ומעניין. צילום: JLR

לנד רובר מחרישה מנוע

רוני נאק

זה לא סוד שכדי למכור רכב ממותגי הפרימיום בישראל עליו להיות היברידי. אלו לא שיקולי איכות הסביבה – חלילה – אשר מניעים את הרכישות האלה אלא ההנחות שזכו להן ההיברידיות. ואפילו שיש "מס יוקרה" המושת על עשירים הקונים מכונית מעל ל-300 אלפי שקלים – הדגמים הנמכרים ביותר באופן גורף אצל כל מותגי הפרימיום הם היברידיים. יש אפילו פולקלור של אולמות תצוגה המספר על לקוחות שמתקוטטים על אספקת הדגמים שחלקם באספקה מוגבלת.

• רכב חדש רק 549 שקלים בחודש!

בכל מקרה – לנד רובר משווקת בישראל את הריינג' רובר PHEV מתחילת השנה. את זה היא סיפרה לציבור בהודעה לעיתונות. כיום אבל אין לזה ביטוי באתר של המפיץ המקומי. לא נורא. כי ממילא הגרסה הזו הפכה לרב המכר של המותג בארץ.

עם נפח של 3.0ל', סופר-צ'ארג'ר חשמלי ו-טורבו מפנק. 400 כ"ס ו-56 קג"מ. צילום: JLR
עם נפח של 3.0ל', סופר-צ'ארג'ר חשמלי ו-טורבו מפנק. 400 כ"ס ו-56 קג"מ. צילום: JLR

אלא שבאמצע השנה הוסיפה לנד רובר יחידה הנעה מעניינת נוספת. מדובר במנוע 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0ל' – עם יחס דחיסה גבוה ומהלך בוכנה ארוך יותר מקדח הבוכנה. בין הפיצ'רים המעניינים של המנוע הוא שילוב של מגדש-על חשמלי יחד עם מגדש-טורבו טווין-סקרול.

לפי לנד רובר הסופר-צ'ארג'ר החשמלי נותן כוח למנוע בתחילת עקומת הכוח ומסוגל לזנק ל-65,000 סל"ד תוך חצי שניה מרגע הפעלתו. מה שעשוי למסך את השהיית הטורבו הבלתי נמנעת. כאשר במקביל המערכת ההיברידית מאפשרת להאריך את פרקי הזמן שבהם המנוע דומם – כמו ברמזורים או בפקקים. התפוקה המשולבת יחד עם היחידה ההיברידית קלה – 48V – היא 400 כ"ס ו-56 קג"מ – כל שאר שרשרת ההנעה זהה.

הופה! הנה דיפנדר חדש! ללא הסוואה שוברת צורה ורק עם מדבקות הוא כבר די מזכיר DC100. יהיה גם היברידי וגם לא. צילום: AMS
הופה! הנה דיפנדר חדש! ללא הסוואה שוברת צורה ורק עם מדבקות הוא כבר די מזכיר DC100. יהיה גם היברידי וגם לא. צילום: AMS

הביצועים טובים מאד (לפי טבלת נתוני ריינג' רובר ספורט) עם 6.2 שניות ל-100 קמ"ש – אבל פליטת ה:CO2 משמעותית גרועה יותר משל ה-PHEV שיכול לעבור כ-40 קילומטרים רק על הנעה חשמלית. עם פליטה של 213 גק"מ מול 71 גק"מ של ה-PHEV.

אז למה אנחנו בכלל מדברים על זה? ובכן בגלל השיחרור מהצורך בתשתית טעינה – בלעדיה ה-PHEV לא כזה גיבור. וכי המנוע המסקרן הזה מוזכר כאחד המנועים העתידיים שיהיו ב…לנד רובר דיפנדר החדש. וזה הגיוני לרצות היברידי נטול חבל טבור חשמלי כשאתה מצלם פילים בבוש. כך שיכול מאד להיות שחווינו "השקה שקטה" לאחת מיחידות ההנעה העתידיות של הדיפנדר הבא ואפילו לא ידענו.

צפו גם בזה

אלפא רומאו טונאלה - רכב פנאי שטח היברידי, כפול הנעה וקטן יותר מסטלביו. צילום: אלפא

דליפה מאלפא רומאו

רכב פנאי היברידי וכפול הנעה - אלפא רומאו טונאלה - נחשף בגרסת היצור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three + one =