רוני נאק
לנד רובר הודיעה הלילה על שילוב יחידת הנעה PHEV חדשה אשר תשולב דגמי לנד רובר דיסקברי ספורט ו-ריינג' רובר איווק.
בחזית יש מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5ל' עם 3 צילינדרים אשר יחד עם מנוע חשמלי הם מפיקים 200 כוחות סוס. אם זה נשמע מעט – חכו הם לא לבד. כי מאחור יש מנוע חשמלי שני (המניע רק את הגלגלים האחוריים) אשר מוסיף עוד 100 כ"ס לנתון כולל חביב למדי של 309 כ"ס ו-54 קג"מ. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים נעשית דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. פליטת המזהמים (אליבא דרובר) עומדת על 32 גרם של co2 לקילומטר (להשוואה יונדאי איוניק מייצרת 29 גרם CO2 לקילומטר) – בהחלט נתון מרשים וחיובי.
מהצד של הגרוש והחשמל (והחיסכון מאי רכישת דלק), לנד רובר מצהירה על טווח חשמלי נטו של 66 קילומטרים. למצבר קיבולת ראויה של 15 קוט"ש (גר מתחת למושבים האחוריים), הטעינה שלו ל- 80% ב-30 דקות אפשרית גם מעמדת טעינה DC מהירה של 32 קו"ט – או כשעה וחצי מעמדת טעינה ביתית של 7 קו"ט.
• מבחן דרכים לנד רובר דיסקברי ספורט
בלנד רובר – כמו בלנד רובר – הם לקחו את התחכום שלב אחד קדימה. ובין שלל אפשרויות ההנעה יש עתה גם מצב חכם שבו ניהול האנרגיה מנצלת את המידע ממערכת הניווט ו-GPS כדי לנהל את צריכת החשמל בהתאם לגאוגרפיה שתעברו ועומסי התנועה – שלא ייגמרו האלקטרונים חלילה.
בתחום הביצועים לנד רובר מציינת 6.1 שניות ו-6.6 שניות ל-100 קמ"ש עבור הריינג' רובר איווק ו-לנד רובר דיסקברי ספורט (בהתאמה). שני הדגמים יוכלו להגיע לעד 135 קמ"ש רק בכוח החשמל.