יום שישי , 19 אפריל 2024
משאיות רוסית ישנה
בתמונה ZIL בלי דאגות. האם חברת ליסינג בדרך לקריסה? צילום: רוני נאק

ארמגדון של חברות הליסינג?

רוני נאק

עם 110,000 עובדים המצטרפים בימים האלה למעגל האבטלה/חל"ת (וצפי שהמספר הזה יגיע ל-200 אלף ואף מעבר) – יותר ויותר מכוניות צמודות מוחזרות לחברות הליסינג. בכלכלה שהצמיחה שלה מגיעה גם מקניית מכוניות בהלוואות – וכאשר חברות הליסינג בעצמן ממונפות מאד. האם חזרה של אלפי, ואפילו עשרות אלפי מכוניות לחברות הליסינג יכולה למוטט את הענף?

לא פעם נכתב על כך ששוק היד השנייה מוצף. על זה שמכוניות חדשות מאבדות כ-50% מערכן בשלושת השנים הראשונות. עתה המצב צפוי להחריף עוד יותר. חברות הליסינג המקבלות אשראי מהבנקים על בסיס הערך של המכוניות שהן קונות באותו אשראי – ימהרו להנזיל לכסף את המכוניות שהוחזרו. אלא יצאו לשוק במגוון מבצעים – ויוסיפו עוד יותר להיצע הגדול. אלא שעתה – בעיצומו של משבר הקורונה – אין קונים. ולא יהיו עד שהמשק יחזור לעבודה בהיקף מלא. ומי יודע מי זה יקרה.

כל זה ידחוף את מחירי המשומשות עוד יותר למטה – וחברות הנואשות ליצור תזרים מזומנים יורידו עוד את המחירים ולו רק כדי לשרוד. תהיה לזה השפעה רחבת היקף על הרכישות העתידיות מיבואני הרכב, על האשראי שחברת ליסינג בקשיים תוכל לקבל וכמובן על הערך של המכונית שלנו שכבר חונה מול הבית ולא זזה בשל ההסגר.

 

Check Also

מעל 4 מיליון מכוניות בישראל

בהעדר חלופות בתחבורה הציבורית, נתוני הלמס מלמדים על צי המכוניות בישראל שגדל וגם מזדקן. יותר ישראלים קונים מכוניות ופחות ישראלים מוכרים אותן. 4 מיליון על הכביש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 4 =