תומר הדר
יש מצב שיצא לכם פה ושם לשמוע, בעיקר בישראל, את המשפט "פראדו מפואר". לפעמים הוא גם מלווה משום מה במילה "ג'יפ", למרות שהפראדו אינו מפואר וגם אינו ג'יפ. בטויוטה יודעים היטב את מה שבישראל לא כל כך הפנימו – ולכן ניתן למצוא בארצות הברית את הפראדו, אך שם הוא לא ממש נקרא פראדו והוא לא ממש פולט תוצרי דיזל, ובטח שלא מארבע בוכנות. במסגרת משחק השלדות והדגמים האינסופי של טויוטה, הפראדו החביב משמש גם כבסיס ללקסוס GX, רכב שטח המשווק בארה"ב (כן, רכב שטח, לא כביש שטח) כשפחות או יותר שמונים אחוזים ממנו הם הלנדקרוזר פראדו המוכר- אבל היתר הם דווקא הרבה יותר מפראדו.
• חולמים על טויוטה חדשה?
כעת לקסוס משחררת שדרוג של GX שכולל מערכות בטיחות אקטיביות ועוד כמה דברים טובים. מקדימה, לקסוס GX מקבל את הגריל הענק שאופייני לרוב דגמי לקסוס החדשים, החל ב-LS וכלה ב-GS – גריל שלמען האמת עלול מעט להקשות על ניגוח סלעים.
בנוסף לגריל החדש יש גם תאורת LED וחישוקי 19 אינץ', ששוב, יעילותם בשטח עלולה להיות מוטלת בספק. אך מה שיותר חשוב הוא המנוע: מדובר ביחידת בנזין בנפח 4.6 ליטרים, שמפיקה פחות או יותר פי שניים ממה שניתן לקבל בישראל עם פראדו: ההספק הוא 301 כוחות סוס.
בפנים, לקסוס מדגישה, יש הגה עץ, דיפוני עור וקישוריות מלאה. ובאשר לשדרוגים – כעת יש בלימה אקטיבית, סייען שמירה על נתיב, בקיצור: הוא בטוח. וכדי שלא נאבד תקווה, לקסוס מדגישה שכמובן שמערכת ההנעה הכפולה נותרה כפי שהיתה: כלומר יש לנו LOW, יש בקרת זחילה וגם מתלים מתכווננים. האם לקסוס GX יגיע לישראל? אולי רק ביבוא אישי.