יום שישי , 17 אוגוסט 2018
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן דרכים לקסוס RX450hL
מבחן דרכים לקסוס RX450hL
מבחן דרכים לקסוס RX450hL - שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים לקסוס RX450hL

רוני נאק

היברידי או PHEV הפכו כמעט לתנאי מקדים להצלחה בקבוצת הפרימיום. והמשיכה הייתה, ועודנה, כזו גדולה שגם המדינה לא יכלה להתעלם ממנה והטילה מס יוקרה על רכבים היברידיים שעולים מעל ל-300 אלף שקלים. אז אם יש לכם – תשלמו.

מבחן דרכים לקסוס RX450hL - שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: לקסוס

מבחן דרכים לקסוס RX450hL – שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: לקסוס

לקסוס RX450hL

לקסוס RX היה ראשון רכבי הפנאי פרימיום ההיברידיים. לצד גרסאות בנזין רגילות הציע ה-RX גם מערכת הנעה היברידית בה ההנעה הכפולה מושגת בעזרת מנוע חשמלי אחורי עם תפוקה לא מאד גדולה. רק 68 כ"ס מאחור. בחזית יש יותר עוצמה: 167 כ"ס חשמליים ועוד מנוע בנזין V6 בנפח 3.5ל' שמפיק 262 כ"ס. התפוקה המשולבת עומדת על 313 כ"ס. זה נותר זהה גם בגרסת לונג.

גם הפלטפורמה ללא שינוי – פלטפורמה K של טויוטה – עם בסיס גלגלים של 279 ס"מ. די 2015 אם תשאלו אותי. ומרכב ארוך יותר ב-11.0 ס"מ עם עיצוב הממשיך את מוטיב ה"גג הצף" של לקסוס ודי קשה לאדם מהרחוב להבחין כי מדובר בדגם ארוך יותר. תוספת הפח ושאר ירקות העלתה את המשקל העצמי של לקסוס RX ב-105 ק"ג בקירוב – כך על פי המפרט של לקסוס עצמה.

מבחן דרכים לקסוס RX450hL - שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: לקסוס

מבחן דרכים לקסוס RX450hL – שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: לקסוס

זה משחרר מקום לשורת מושבים שלישית, עם קיפול חשמלי כמובן, וריפודי עור מלאים. עוד תמצאו מאחור יחידת מיזוג נפרדת וגם שקעי מתח שימושיים. המושב המרכזי זז עתה על מסילה ומתקפל משענת+החלקה לפנים, כשרוצים להיכנס לאחור. שם ימצאו ילדים אוטונומיה וחלל מספק ומבודד בו יוכלו לעולל – מה שילדים בדרך כלל עושים שם.

דלת אחורית חשמלית נפתחת לאט ובסטייל ומגלה תא מטען גדול ורחב עם כמעט 500 ליטרים, מיתוג נוסף לקיפול השורה השלישית ו-ווים לתליית שקיות גדולות מבוטיקים קטנים.

חוצמזה אתם מקבלים את הלקסוס RX שכולם אוהבים. עם איבזור עשיר מאד – מושבים ממוזגים שאני ממש אוהב – ארכיטקטורה מאד שונה ומעניינת. לוח מחוונים חצי ווירטואלי בו מד התפוקה/טעינה מתחלף למד סל"ד כשעוברים למצב ספורט – וגם ג'ויסטיק עם פידבק לתיפעול מערכת המולטימדיה שהיא רחוקה מדי למסך מגע.

מבחן דרכים לקסוס RX450hL - שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: לקסוס

מבחן דרכים לקסוס RX450hL – שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: לקסוס

האיכות הכוללת של תא הנוסעים היא בהחלט ברמה אחרת. אעז לומר שהיא טובה יותר מחלק מהגרמניות עם משקל נכון למיתוג, סידור קבינה מאד אינטואיטיבי ותחושה חמימה ומכילה אשר תקבל את הנהג לתוכה כמו גיישה מנוסה שאתה תמיד חוזר אליה בביקור בקיוטו.

• להורדת מפרט טכני לקסוס RX450hL

נקודה אחת שכמעט חמקה ממני – לא בטוח שהיא מאד רלוונטית אבל אולי חשובה לאחדים מכם. אין אפשרות להתקין וו גרירה על הרכב הזה. על הגרסה הרגילה – עם 5 מושבים – אפשר ואז תכלו לגרור 750 ק"ג או 2,000 ק"ג לנגרר עם בלם. RXL לא יכול לקבל וו-גרירה.

בתחום הבטיחות חשוב לציין שלקסוס RXL הוא בין המכוניות הבודדות שיש בישראל עם דירוג בטיחות 8 – הגבוהה ביותר. זאת בזכות סוויטת בטיחות מלאה הכוללת 10 כריות אוויר, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית ועוד למעט זיהוי דו-גלגלי.

מבחן דרכים לקסוס RX450hL - שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים לקסוס RX450hL – שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: רוני נאק

לקסוס RX450hL נהיגה

למרות העיצוב הדארת' וודרי שלו הרכב הזה מאד רך ונעים באופי – הוא מחודד רק ביופי. המתלים הם על הצד הרך והתנהגות הכביש – הגם שאינה מפשלת – לא מעודדת נהיגה נמרצת. עם NVH מצויין – כדאי לשים עין על מד המהירות כי קל מדי להגיע למהירות של אוטובאן ולא של איילון. 8.0 שניות תגיעו ל-100 קמ"ש ולא עוברות עוד שניות רבות עד לשיא המהירות המוצהר ב-200 קמ"ש (כך אומרים מקורות זרים).

דיווחים מהעורף של שורת המושבים השלישית – מספרים על מיזוג מצויין, נוחות נסיעה טובה ואפילו ראות יותר מסבירה החוצה – וזה נדיר בשורות אחרונות של SUV. בכלל, ברירת המחדל של ילדי השוחות של שורה 3 – היא לזנק מיד לאחור והפעם הם מצאו שם תנאי שירות מצויינים.

מבחן דרכים לקסוס RX450hL - שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים לקסוס RX450hL – שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: רוני נאק

לקסוס RXL הוא אחת המכוניות האלה שרק תנו להן לזלול קילומטרים. לנסוע לאילת ולחזור באותו היום? איזי! כמו גם לדלג לראפטינג בגושרים – בלי לעשות חשבון לקילומטרים. מקדם גרר נמוך, בידוד רעשים מצויין, ואיכות נסיעה מהטובות שיש ללא מתלי אוויר – הופכים זאת לחוויה נעימה מאד.

בתוך העיר מתבלט היתרון ההיברידי. עם אפשרו לנסיעה רק חשמלית, ופרקי זמן ארוכים למדי שבהם המנוע הגדול מדומם – מבלי לפגוע בצינת המזגן הקדושה אשר שורה עלינו מפתחים ממוקמים היטב.

ממוצע צריכת הדלק אליו הגעתי עמד על 10.0 ק"מ/ל'. שזה סביר לרכב עם מידות וביצועים כאלה (היצרן מכריז על 16.7…).

מבחן דרכים לקסוס RX450hL - שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים לקסוס RX450hL – שבעה מושבים, הנעה היברידית, מערכות בטיחות אקטיביות וחצי מליון שקלים. צילום: רוני נאק

לקסוס RX450hL  סיכום

לקסוס שוב מראה איך צריכה להיות מכונית פרימיום. ולמרות הפז"מ של הדגם הזה, גרסת L עדיין רלוונטית טכנולוגית ומפגן של איכות ועידון. כמו SUV אחרים בני 7 מושבים – גם כאן השורה השלישית תאתגר נוסעים בוגרים ותתאים לצעירים יותר. ההשפעה על הדינמיות של המכונית מזערית – בעיקר מכיוון שלא הייתה טענה או רצון לחרוך כבישים בכל מקרה. תג המחיר גם הוא לא רחוק מגרסת ה-5 ועומד על כחצי מליון שקלים. וזה 100 אלף שקלים פחות מה-SUV 7 מושבים+היברידי הכי קרוב אליו, וולוו XC90 המצוין (אאודי Q7 e-Tron מצויד ב-5 מושבים). מתחרה מעניין נוסף מגיע מהחזית של היבוא המקביל – אוטומקס – אשר מייבאת טויוטה היילנדר הייבריד שעולה כ-430 אלפי שקלים – חולק אותה פלטפורמה ומערכת הנעה מאד דומה.

XC90 T8 - מתמודד ראוי ביותר ומביא משהו חדשני לקבוצה הזה - עולה כ-600 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

XC90 T8 – מתמודד ראוי ביותר ומביא משהו חדשני לקבוצה הזה – עולה כ-600 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6