רוני נאק
ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית LG הודיעה אמש כי החלה ביצור סדרתי של משטחי תאורה על בסיס טכנולוגיית OLED. ההודעה הזו מגיעה בזמן ש-LG מרחיבה את השימוש בפאנלים OLED שלה גם לעולם של הסמארטפונים – פורצת בכך מעבר למכשירי הטלוויזיה מהשוק שבו היא שולטת בנתח שוק של כמעט 100%. בתחום הזה היא בתחרות צמודה עם אחותה מעבר לכביש – סאמסונג.
לפי הודעתה LG השקיעה כ-136 מליון דולרים בפיתוח הדור ה-5 של מוצריה והקמה של מערך יצור בקוריאה. למערך היצור נפח יצור כמעט פי 4 גדול יותר מהנוכחית ואף הקימה חברת בת LUFLEX אשר תחת המותג הזה ישווקו המשטחים ליצרני הרכב השונים.
LG עוד הודיעה כי יישום ראשון של משטחי התאורה OLED יהיו במרצדס S קלאס קופה וכי היא במו"מ עם יצרני רכב נוספים מגרמניה. החברה בטוחה בעצמה ומשוכנעת כי יצרני רכב רבים נוספים יאמצו בקרוב את טכנולוגיית התאורה הזו בעיקר ליישומים בתוך תא הנוסעים – מאחר שלנוסעים יהיה יותר מה לעשות במכונית בזמן שזו נוהגת את עצמה באופן אוטונומי.