רוני נאק
הפעם נפתח בדיסקליימר. כל הנ"ל אינו מהווה להמלצה לנהוג כפי שמתואר בכתבה. למעשה אם תעשו כנ"ל אתם עשויים להיות חשופים לפגיעה פיזית, התרוקנות משאבים, משיכת תשומת לב של שומרי החוק ותפיסה קשה של הסוגרים, לצד פרפורי לב.

מנוע LS1 של GM הוא V8 בנפחים שבין 4.8 ל-5.9 ל' מתכנון מודרני יחסית ונשתל במכוניות שרירים כמו שברולט קמארו ו-קורבט החל משנת 1995 וממשיך לשרת בדגמי GM רבים עד היום. המנוע הבסיסי מפיק כ-350 כ"ס ו-49 קג"מ ולא צריך להיות מהנדס חלל, מספיק להיות רדנק עם הרבה בירה, כדי להבין שפוטנציאל השיפורים כאן גדול מאד. עם בלוק ברזל, ראש אלומיניום ושני שסתומים גדולים לכל צילינדר – אפשר לעשות המון עם משחזה, קצת דמיון ואולי אפילו סופר-צ'רג'ר.

את הסולם מביאה לסיפור טויוטה היילקס. קשה לי להאמין שמישהו צריך הצגה של הרכב הזה – ולכן אסתפק בזה שטויוטה היילקס אינו בהכרח המועמד (מועמדת אם בא לכם לחשוב על היילקס על עקבים ועם אודם) לכזו השתלת לב. עם 86 כ"ס ממנוע הדיזל האטמוספרי של הראשונות שהיגעו לכאן – אני לא רואה משפר רכב שבכלל יביט לכיוון של היילקס אם יש לו מנוע LS בארגז וזמן פנוי.
עכשיו תרגיל קטן. עיצמו עיניים (אבל המשיכו לקרא כן?) אתם על מטוס – לא בתוך המטוס – שבבטן ליוותן שעולה על החוף באוסטרליה. שם למטה, יש המון בירה, בעלי חיים רבים שכל אחד מהם יכול להרוג אותך די בקלות וגם הרבה – הפסקה מתודית לבניית מתח – היילקס ו-הולדן.
מה הולדן עכשיו? מה זה קשור? ובכן החטיבה האוסטרלית הכושלת של GM – במשך שנים ארוכות יצרה מכוניות שרירים נפלאות המצוידות ב….נכון מנועי LS. והשילוב המדהים הזה של בירה, טמפרטורות גבוהות ונחשים ארסיים, לצד ערימה יפה של היילקסים ישנים והולדנים מחלידים, הציתו ניצוץ עמום ומהבהב אצל מישהו עמוק בתוך הבוש. ועכשיו זה מתפשט.