יום חמישי , 28 מרץ 2024

חורשת האקליפטוס II – מקצה שיפורים

ביולי 2013 נערכה תחרות העבירות החוקית הראשונה בישראל, והותירה אצלנו טעם של עוד; ברור היה שיש בארץ מתחרים רציניים ורכבי עבירות מרשימים, ואפילו ספונסורים מקומיים המאפשרים לבחורינו לשלוף כננות; מה שחסר היה ספונסור ראשי שיזרים את המזומנים הנחוצים לארגון סדרת אירועים, והנה זה בא – קבלו את הדוד העשיר של ליגת העבירות 2013, יצרן הצמיגים העולמי  General Tire Challenge 2014. הג'נרל יממן את ארבעת אירועי הליגה, יעניק צמיגים משובחים למנצחים – ובקיצור Huston, we have a sponsor!

בשטח הכינוס בפרדס חנה התכנסו המשתתפים וצוותי הסיוע; גם תחרות זו נערכת במתחם הפרטי של עידו כהן, חורשת אקליפטוס פרטית הגובלת בביצה. לאור הביקורת מהפעם הקודמת הכינו עידו ויוחאי כהן מסלול תובעני יותר, כדי שאף אחד לא יוכל לטוס אותו בקלות. ואכן, כל אחד מהטייסים קיבל מכה קטנה בכנף, ורובם נזקקו גם לשירותי 669 (בדמותם החייכנית של עדו ויוחאי כהן, שהתרוצצו בשטח עם ה-זיבארים והטרקטור, שולפים מתחרים מתקיעה מזדמנת או התהפכות פוטוגנית).

קטגוריית 'אקסטרים' –  המפלצות

שלוש מפלצות עבירות התייצבו על קו הזינוק, ערוכות להתמודד עם המכשולים. לפני הזינוק הראה לי יורמי ידין את המפלצת הכתומה של מוסך גבע (מס' 2), שנצחה את אירוע הקיץ; לקראת ראלי קרואטיה הורכבו ברכב  סרנים פורטאליים של יונימוג, המשפרים את מרווח הגחון. הבעיה היא, הסביר יורם, שבגלל תקנות חוק הספורט המוטורי, לא יכלו לשנות את כלוב ההתהפכות התקני. יצא להם רכב גמלוני כזה, גמל גבוה המתנודד על מתלים נוקשים במקצת. אין ספק ששיפועי צד לא יהיו הטריטוריה האהובה על המפלץ, וכך יצאנו לדרך. עירא אבני בלע את הסלעים במכשול הפתיחה באיטיות נינוחה, אבל לפתע נשמעה נפיחת אוויר חזקה – הצמיג הקדמי ימני נפרק ואיבד אוויר; 'הכל בגלל מסמר קטן' כתב המשורר, והפעם היה זה בגלל כלי נהג בסיסיים שלא היו על הסיפון – הצוות נאלץ להמשיך עם צמיג מקולף, משימה בלתי אפשרית.

אבל בקיבוץ גבע אין 'בלתי אפשרי', והנווט אנג'ל כיוון את עירא למכשול הבא, סוללת סלעים תלולה ומרושעת. מאבק הירואי, גלגלים מנופפים באוויר, כננת, ואנחנו מעבר למכשול. המפלץ הכתום המשיך במאבקו אבל טיגן את תיבת ההילוכים באגן הבוץ של מכשול 5#, ונגרר אל מחוץ למסלול. את הקפת המסלול השנייה יעשו ב-16:06 דקות, מה שיעניק להם את המקום השלישי בתחרות.

בעוד גבע מתכתש במכשול 5#, נכנס הרכב הלבן של ברלי טכנולוגיות (3#) למסלול; זהו ה'אקס-טראקאן' של עידו, וה-DNA  המשובח עדיין פועם וזורם. אמיר רביב נוהג כמו ג'ינג'י אמיתי, ואת 'המסלעה' הראשונה תקף במהירות. זה כמעט עלה לו בהתהפכות אבל הוא השתלט על הרכב והגיע אל 'הסוללה'. אמיר סחט מהקהל קריאות התלהבות, כאשר זרם את הסוללה כאילו הייתה משטח אספלט מהודק, מדהים! גם את בור הבוץ עבר במהירות מרשימה, מותיר את הנווט אסף הלוי, מחוסר עבודה. מכשול 6# חייב בחירה בין שפ"צ מלחיץ, או שימוש בכננת; באירוע הקודם נתקעו שם וגם הפעם, שיפוע הצד לא האיר להם פנים. הצוות התהפך אל הביצה, ונזקק לחילוץ של עדו עם הזיבאר האימתני. את ההקפה השנייה עשו ברלי טכנולוגיות בזמן שיא של 8:11 דקות, שהביאו אותם למקום השני.

את המקום הראשון קטפו דודי ברוך ואריק חזן עם המפלץ האדום של מסגריית ברוך  והספונסור החדש, רשת מוסכי הילוך שישי (רכב מס' 1). זו מכונה מדהימה שיוצרה לפני שנים על ידי גיא רפאל מ'פרוג'יפ חיפה', וכוחה עדיין בגלגליה. צוות ברוך זרם את המסלול ביציבות ובשליטה מלאה; הקפה ראשונה ב-15:16, הקפה שנייה ב-12:28. הם היחידים שהשלימו שתי הקפות בלי להזדקק לגרירה, מה שהעמיד אותם על המדרגה הגבוהה של הפודיום. ברוך שאג בשמחה לגיא רפאל: "תראה איזה אוטו בנית לי!"…

קטגוריית 'אדוונצ'ר' –  המשופרים

קטגוריית אדוונצ'ר כוללת רכבי שטח על בסיס סטנדרטי, משופרים פלאות. אלו לא אבי טיפוס 'פתוחים' כמו ב'אקסטרים' אבל עדיין – אלו כלים בעלי פוטנציאל רציני ביותר. לאור זאת עברו את אותו מסלול של אנשי ה'אקסטרים', למעט מעבר מים בוגדני במיוחד. מבריק בקטגוריה זו (כמו, בעצם, בכל דבר עליו הוא שם יד) הוא שי שמעוני, שיודע גם לתת בגז במרוצי מהירות וגם להתחרבש במכשולים הקשוחים ביותר. משך שנים נהג בדיסקאברי משופר בחסות 'גתוס-כל גדר'. השנה החליף את קליפת הדיסקו בקליפת כאילו-דיפנדר, שהורידה מאות קילוגרמים ממשקל המכונה. שי שמעוני והנווט יואב גבע עברו את המסלול המקוצר ב-23:50 דקות. הם הפגינו נהיגה שקולה ובוטחת, כולל יציאה ספקטקולארית מתעלה עמוקה שאיימה להפוך אותם; שי נחלץ מהחפירה 'על הקשקש' וזכה לתשואות הקהל.

צוות 'דיסקברי' עם הדיסקו הצהוב זרם פחות טוב במסלולים הקשים; הדיסקו הקצוץ נלחם וגרר את דרכו, עד שפקע מנועו במכשול מס' 8. צוות ינוביץ הוביל את הסופה הצהובה עד מכשול מס' 7, מפגין שליטה טובה ומוכנות עדיפה בהרבה על תקלות התחרות שעברה.

הופעה מפתיעה קיבלנו מדודי בר מואב ושי חודרה; בפעם שעברה הפכו את הסוזוקי DBM שלהם אל תוך הביצה, והפעם הגיעו מצוידים בנשק המוחלט לכאורה – סרן אחורי עם ג'אנט כפול, שנראה Oversized בטירוף על הסמוראי הקטון… זה הצטלם מצוין ואפילו דחף אותם באופן מרשים, אל מחוץ לאגן הבוץ. מצד שני, העומס של ארבעת צמיגי הטרקטור היה גדול על המכלולים המכאניים שהתפוקקו בסופו של דבר, ולא הותירו מוצא אלא לסיים את המסלול בגרירה. צוות ניר I השליך על המכשולים את הדיפנדר 90 האדום והקשיש, קרע, חילץ ומשך, ונפלט מהמסלול לאחר מכשול מס' 4.

קטגוריית 'סטנדרט' –  הכל, חוץ מ'סטנדרט'…

קצת מעליב לקרוא לרכבי המתחרים ב'סטנדרט', 'סטנדרטיים'. נכון, אלו כלים צנועים יחסית המזכירים את מקורם המכאני, ומורשים בעקרון, לנוע גם על הכביש. אבל סטנדרטיים? ממש לא. צוות ניר II הסתער על המכשולים עם הדיסקו הלבן, שטס את המסלול בתחרות הקודמת. הפעם זה היה פחות קל, אבל הם סיימו את המסלול תוך 14:56 דקות, מרשים! צוות תמיר 4X4 עם הרנגלר השחור עבדו יפה אך פינצ'רו צמיג, וסיימו בזמן של 27:36. באופן אירוני נשא הסמוראי הלבן את השם הפרובוקטיבי  'התימנים חוזרים'… עם הכלי הבסיסי השתעשעו על הסלעים, וסיימו המסלול ב-35:30 דקות.

מה קרה באירוע העבירות הראשון?

 רמי גלבוע משחק עם האמרים

רכבי שטח קלים יובל שרון אף פעם לא הולך בתלם, וגם הפעם היה צריך להקים לו קטגוריה משלו… הוא התארגן עם אוהל סיוע מסודר של קאן-אם, ויצא אל המסלול עם הקומאנדר הצהוב. יובל שילב מהירות ודיוק, ובלע את המסלול ב-18:50 דקות. איפה אתם, רייזריסטים מדופלמים?

אבי השבט התחרות נערכה במתחם הסגור של עידו כהן, שלא יכול היה לזנק לתחרות. אבל נוכחותו הייתה מרכזית לכל אורך האירוע, יועץ, מקריין, מחלץ, מכוון… איש גדול וארוך. עקב אורכו ומורכבותו של המסלול,  נפערו לא מעט זמנים מתים במהלך התחרות; באירועים הבאים יקוצרו המסלולים אבל הפעם, נקט עידו באמצעים אחרים לענג את הקהל. הוא לקח את ה-מוג החדש שלו, נתן בגז וערך תצוגת תכלית משלו, עבור הקהל המשולהב. אין ספק, כשרונו ויכולותיו לא התייבשו!

תודות לספונסורים הראשיים של ליגת General Tire Challenge 2014:

'חצב סחר' יבואנית צמיגי GENERAL TIRE, פרוג'יפ גיא רפאל, הנפלד טכנולוגיות 4X4, כל- גדר, רסטה 4X4

Check Also

חושבים שיש הרבה מותגים מ-סין? זו רק ההתחלה

סין מעוניינת להגדיל עוד יותר את יצוא הרכב החשמלי ונותנת ליצרניות שבשטחה את הרוח הגבית והתמיכה לעשות זאת. שוקי אירופה וארה"ב נכנסים לכוננות ספיגה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × two =