רוני נאק
אתמול השיקה בישראל דלק מוטורס את הדור החדש של אחת המכוניות שהיו החשובות והמרכזיות בשוק הרכב הישראלי: מאזדה 3. זה הדור השביעי של הדגם אשר החל להיות משווק בישראל בתחילת שנות ה-90' כמאזדה 323 ומאז הפך להיות דומיננטי מאד ולציר מרכזי שהכתיב את התנאים בשוק הפרטיים ובעיקר בשוק הליסינג עם נפחי מכירות דמיוניים.

הדור השביעי של מאזדה 3 לוקח את הדגם הזה למקום אחר לגמרי. גבוה יותר במעלה תפישת הפרימיום של המותג והיא עושה זאת עם פלטפורמה חדשה בעלת בסיס גלגלים ארוך של 272.5 ס"מ ממדים גדולים יותר למרכב ואבולוציה נאה מאד של קוד העיצוב המוביל את מזדה בשנים האחרונות – "קודו".

חווית הפרימיום מתחזקת עוד יותר בתוך תא הנוסעים. זה מבוצע ברמה גבוהה ביותר ומצוייד באביזרי נוחות רבים, כמו גם מסך מולטימדיה מוגדל עם ממשק עדכני ומהיר יותר, לוח מחוונים ווירטואלי למחצה, מושבים חדשים וחומרי דיפון עדכניים – מערכת שמע מושקעת וחשוב יותר מכל הנ"ל מערך בטיחות אקטיבי מלא. דלק מוטורס היבואנית תשווק רק רמת איבזור אחת "ספיריט" שהיא עשירה למדי.

בתחום ההנעה המנוע היחיד בהיצע הוא בנזין 2.0ל' אטמוספרי עם תפוקה של 165 כ"ס – תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים והנעה קדמית בלבד. אין באופק מנועים נוספים כרגע – בוודאי שלא מהתחום ההיברידי או החשמלי.

בהיצע שתי גרסאות מרכב: הצ'בק 5 דלתות וסדאן עם תא מטען של 444 ליטרים. המחירים הם 148 אלפי שקלים להצ'בק ו-145 אלפי שקלים לגרסת הסדאן. זה מציב את מאזדה 3 החדשה בין שני מתחרים – מיפן – בעלי אופי מאד שונה. בפינה אחת הונדה סיוויק 1.5ל' טורבו שמביאה נופך ספורטיבי מאד. בפינה השניה סובארו XV שמסוגל לתת ערך גם מעבר לכביש. הונדה סיוויק עולה החל מ-145 אלפי שקלים, סובארו XV בנפח 2.0ל' עולה החל ב-153 אלפי שקלים.