יום חמישי , 25 יולי 2024
סדנת HWA מחזירה לחיים את ה-EVO האימתנית של מרצדס בגרסת כביש מנפצת. צילום: HWA

המפלצת של מרצדס חוזרת


 

רוני נאק

מרצדס 190 מעולם לא הייתה דגם להתגאות בו בליין הדגמים של היצרנית האייקונית. כחלק ממאמצי השיווק – כמו יצרניות רבות אחרות – גם מרצדס הכניסה את הדגם החדש לזירת מירוצי מכוניות התיור מיישמת את הקליאשה Race on sunday sell on monday.

סדנת HWA מחזירה לחיים את ה-EVO האימתנית של מרצדס בגרסת כביש מנפצת. צילום: HWA

 

• אסטון מרטין עשתה זאת שוב

בהתאם לחוקים, על מרצדס היה ליצור גם גרסאות הומולוגציה חוקיות לכביש. היא עשתה את המינימום הנדרש ורק 502 יחידות של מרצדס 190E 2.5-16 EVO II חוקיות לכביש הציבורי יוצרו ב-1990 ו-1991. אבל אפילו הכמות הקטנה הזו יצרה מורשת בעלת אדוות המגיעות גם שלושה עשורים ויותר של אחד ממבצעי ההומולוגציה הבלתי נשכחים ביותר שנעשו אי פעם. מכונית שחושלה בכור ההיתוך הקשוח ביותר של הספורט המוטורי Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM).

סדנת HWA מחזירה לחיים את ה-EVO האימתנית של מרצדס בגרסת כביש מנפצת. צילום: HWA

 

ביוני 2024, HWA AG – הנחשבת לקבוצת ה- DTM המצליחה ביותר בכל הזמנים – הכריזה כי תפיק מחווה מודרנית למכונית המקורית. השם יהיה HWA EVO, ובהתאם כדי לשמור על האקסקלוסיביות החברה תייצר רק 100 יחידות במהדורת יצור מוגבלת. המחיר? כמיליון אירו ליחידה.

סדנת HWA מחזירה לחיים את ה-EVO האימתנית של מרצדס בגרסת כביש מנפצת. צילום: HWA

 

מבוסס על סדרת W201 של מרצדס (סדרה 190 למי שלא דובר את שפת קודי הדגם הפנימית של מרצדס), ה-HWA EVO שומר על שפת העיצוב של ה-190 EVO האייקוני תוך שימוש בטכניקות יצור חדשות מודרניות כדי להעניק פרשנות מחודשת לקלאסיקה. כצפוי נעשה שימוש נרחב בקרבון שיחליף את חלקי הפח של הרכב התורם את שלדתו למדע. אחרי המהפך ה-EVO ישקול רק 1,350 ק"ג וישתחצן עם חלוקת משקל של 50/50. זאת הודות למיקום תיבת ההילוכים על הסרן האחורי.

סדנת HWA מחזירה לחיים את ה-EVO האימתנית של מרצדס בגרסת כביש מנפצת. צילום: HWA

 

הכוח מגיע ממנוע מרצדס V-6 כפול מגדשי טורבו בנפח 3.0 ל' המפיק 500 כ"ס. המנוע יאפשר לרכב להגיע ל-300 קמ"ש – גם בעזרת תיבת ההילוכים הידנית על ששת הילוכיה. בתוך הרכב לא מדובר ברכב מירוצים ספרטני כלל ועיקר. הפנים עשיר עם אבזור נוחות הצפוי ממכונית חדישה יותר, למשל בקרת אקלים דיגיטלית, פנסי LED ועוד.


 

ה-EVO ייבנה על ידי HWA בעיר אפלטרבך, גרמניה. תהליך הבנייה מתועד בפירוט של כל היחידות המתוכננות הבאות. עותקים חתומים של מסמכים מסוימים יסופקו עם המכונית, כאשר המסמכים המקוריים יישמרו בארכיון HWA. המכונית הבסיסית מוצעת ללא תוספות אופציונליות, אם כי הקונה ("למבינים בלבד") יכול להמשיך ולפתח את המפרט של המכונית שלו, עם מגוון של צבעים ופריטי אבזור רבים אחרים.

 

Check Also

מי יצרני הרכב שנפגעו בקריסה של CrowdStrike?

עדכון תוכנה פגום של חברת סייבר גדולה משבית יצרני רכב, ספקים ודילרים ברחבי העולם. נחשפה נקודת תורפה שיש לכל מי שרכבו מצויד ב-OTA

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 − 13 =