תומר הדר
עיסוקם הבלתי פוסק של יצרני הרכב בטכנולוגיות הנעה עתידניות סובב בימים אלה בעיקר סביב סוגיית הסוגיות: מימן או חשמל. במקרה של מרצדס GLC, התשובה היא מימן. יותר נכון FUEL CELL – שימוש בתאי דלק. השיטה עקרונית מבוססת על תהליך יצירת חשמל באמצעות תאי דלק המשמש לאגירה בסוללה ולהנעת הרכב – כפי שכ-300 רכבי מרצדס מימניים המשמשים לניסויים שונים ברחבי העולם מוכיחים.
לקראת פתיחת תערוכת פרנקפורט בשבוע הבא, מרצדס חושפת תמונות "ריגול" ראשונות של ה-GLC FUEL CELL שיוצג בתערוכה, כשהוא עובר מבחני סיבולת שונים. לפי מרצדס, הרכב משלב בין הנעת מימן ובין טכנולוגיית PHEV, כמו גם מאפייני נהיגה אוטונומית. מפרט מלא של מרצדס GLC המימני יחשף כמובן בתערוכה, אך תמונות יש.