רוני נאק
יבואנית מרצדס, כלמוביל, החלה אתמול לשווק את הבציר האחרון של G קלאס הרבוע והמקסים. בניגוד לשנים עברו שבהן ההיצע הגיע בטיפטופים (כמעט תמיד מכור מראש) וכלל רק גרסה אחת או שתיים של רכב השטח האייקוני הזה, אתמול התברכנו בלא פחות מארבע גרסאות שונות.
גרסה חשמלית עם הספק מירבי של 587 כ"ס ו-116.4 קג"מ.
גרסת דיזל ה-G 450 d בעלת נפח מנוע של 2,989 סמ"ק, 367 כ"ס ו-75 קג"מ.
גרסת בנזין G 500 בעלת נפח מנוע של 2,999 סמ"ק, 449 כ"ס ו-56 קג"מ.
ולקינוח גרסת ה-AMG 63 (בנזין) בעלת נפח מנוע של 3,982 סמ"ק עם 585 כ"ס ו-85 קג"מ. גרסת הספורט יכולת להאיץ מ-0 ל-100 תוך 4.4 שניות בלבד.
למעט הגרסה החשמלית, כל נושמי האוויר ומפוצצי התערובת, מצוידים במערכת 48 וולט, המסייעת בהפחתת צריכת הדלק ושיפור הביצועים.
מחירים: (מע"מ 17%)
G 450 d – 1,450,000 ₪
G 500 – 1,550,000 ₪
AMG G 63 – 2,100,000 ₪
G 580 (EQ Technology) – 1,700,000 ₪
חשוב לציין כי כל הגרסאות מכילות קוקפיט דיגיטלי מלא עם מסכים בגודל 12.3 אינץ' שיודע לעבור ל"תנאי שטח" (ה-"Off-road Cockpit") בלחיצת כפתור אחת ונותן בזמן אמת מידע על הזווית שלא לומר על השיפוע, בו נמצא הרכב, לחץ האוויר בגלגלים, הקורדינטות על הגלובוס ועוד אלמנטים קריטיים לנסיעה בשטח, והיא מכילה גם מצלמת 360 שמראה בין היתר את תחתית הרכב.
הגרסה החשמלית מצויידת בסוללה של 116 קוט"ש הנותנת טווח רשמי של 453 ק"מ. טעינה מהירה עד 200 קו"ט וצריכת אנרגיה משולבת של 27.7 עד 30.4 קוט"ש ל-100 ק"מ. בין הפיצ'רים השמורים לרכב חשמלי עם 4 מנועים מסוגל ה-G לסוב על צירו (כמו מגח 7), יש סיוע להקטנת רדיוס הסיבוב בכבישים/שבילים מפותלים במיוחד וגם נהמה חשמלית המושמעת מרמקולים חיצוניים.