תומר הדר
מרצדס הגרמנית חשפה הבוקר את GLB, רכב כביש שטח בינוני שמתברג אי שם בין GLC ובין GLA בהיצע רכבי הכביש שטח ההולך ותופח של היצרנית. למרות שמדובר ברכב כביש שטח שרחוק מאוד מלהיות אחד הגדולים בהיצע של מרצדס, מרצדס מדגישה כי GLB מוצע גם בגרסה בעלת חמישה מקומות ישיבה – וגם בגרסה בעלת שבעה מקומות (מנטלת בכך את הייחוד שהיה עד היום ללנד רובר דיסקברי ספורט בקבוצה הזו). לפי מרצדס, אורכו של בסיס הגלגלים הוא 2829 מילימטרים ונפח תא המטען נע בין 560 ל-1755 ליטרים עם קיפול מלא של שורות המושבים האחוריות.

• להגשים חלום של רכב חדש
כנהוג במרצדס, כל, או יותר נכון רוב, המערכות שניתן למצוא בתא הנוסעים של הדגמים הבכירים מוצאות את דרכן גם לתא הנוסעים של רכבי הכביש שטח וה-GLB אינו יוצא דופן- החל במערכת ה-MBUX וכלה במערכת השמע.

היצע מנועי מרצדס GLB, לפחות בשוק העולמי, כולל מנועים מוכרים שחלקם נושאים ניחות יפני. כך, ההיצע כולל מנוע בנזין טורבו בנפח 1.3 ליטרים המפיק 163 כוחות סוס (היי קשקאי) ומנוע בנזין טורבו נוסף בנפח 2.0 ליטרים המפיק 224 כוחות סוס. לצידם מוצע מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים שהספקו נע בין 150 ל-190 כוחות סוס, בהתאם לגרסה.

כל מנועי מרצדס GLB משודכים לתיבות DCT (תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים), כאשר גרסאות הבסיס מסתפקות בשבעה הילוכים והגרסאות הבכירות בשמונה. מרצדס מדגישה כי ניתן להזמין את רכב הפנאי GLB עם מערכת 4MATIC לפי דרישה, כלומר המערכת אופציונאלית. המערכת כוללת מספר מצבי פעולה , כאשר במצב "שטח" המומנט מחולק שווה בשווה בין הסרן הקדמי והאחורי. אצלנו צפויה מרצדס GLB להגיע כדגם 2020 גם בגרסה היברידית.
