תומר הדר
AMG, חטיבת השרירים/ביצועים/מרוצים של מרצדס למדה כבר בשנת 1999 שניתן – ואפילו רצוי – לקחת מנוע AMG מפלצתי ולהכניס דווקא ברכב כביש שטח. למה? כי זה מגניב. ה-ML55 היה הראשון – וכעת מגיע תורו של מרצדס GLC המוכר לקבל גרסת AMG חדשה. סליחה, שתי גרסאות AMG חדשות.
שתיהן מצוידות אומנם במנוע V8 מוגדש בנפח 4.0 ליטרים (קטן, לא?) אך אחת מפיקה 476 כוחות סוס והשניה מפיקה 510 כוחות סוס. מערכת המתלים כוללת כמובן מתלי אוויר אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל מאחור ותיבה אוטומטית בעלת (תחזיקו חזק) תשע מהירויות. תכניות הנהיגה (ארבע מהן ספורטיביות) כוללות שינוי תגובת מנוע ותמסורת, מתלים, בקרת יציבות וגם חלוקת מומנט המנוע בין הסרנים. וכמובן-הכי חשוב- תריס מיוחד במערכת הפליטה. כשהוא סגור ה-AMG רועשת. כשהוא פתוח ה-AMG מאוד רועשת.
רוצים קצת מספרים? הנה הצמיגים: 255/50R19 מאחור. 235/55R19 בחזית. יש גם אופציה לקבל 295/40R20 מאחור ו-265/45R20 מקדימה. עוד נקודה חשובה: אפשר להזמין כזו בישראל. אספקה השנה, מחיר עדיין אין. בהצלחה.