יום שני , 16 ספטמבר 2019
ראשי » מבחני דרכים » מבחן דרכים מרצדס GLC COUPE
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מרצדס GLC COUPE

 

שנת השקה 2015

מחיר החל ב-455,000 שקלים

מנוע 211 כ"ס/36 קג"מ

צריכת דלק מבחן 10.5 ק"מ/ל'

דרגת בטיחות 8

רוני נאק

מזמן לא היה לי כל כך נעים על כביש הערבה. עם בקרת השיוט מוצבת על 100 קמ"ש, חלון השמש מופשל, פרדי מרקיורי מבקש ממישהו למצא לו מישהו לאהוב – והדרך טרנקילה, זורמת בכיף. לכל מכונית יש את האיזור המתוק שלה. "איזור הסינדרלה" בו היא הכי טובה. וה-GLC 250 מצאה אותו שם בערבה.

מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE – שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק

חזק-עוד יותר

מרצדס GLC הושקה בשנת 2015 ולא השתנתה הרבה מאז. נוספו לה גרסת קופה, בה אנו נוהגים, וגם גרסאות AMG ו-היברידית שכרגע נחטפת מהר יותר משהיבואנית מסוגלת להביא. מבחינת קו הזמן היא הדגם הוותיק בשילוש הקדוש מגרמניה כאשר ב.מ.וו הציגה לא מזמן X3 חדש וגם אאודי Q5 עבר דור. אם נרחיב את היריעה עוד יותר נמצא גם את וולוו XC60 אשר גרסתה ההיברידית הצליחה ליצור ראש גשר בסגמנט הפרימיום אפילו שבקרב רוב הציבור היא עדיין לא נחשבת מספיק "פרימיומית" ביחס לגרמניות. ואגב, גרמניות – רק המרצדס GLC מיוצרת בגרמניה. ב.מ.וו מגיעה מארה"ב ו-אאודי ממקסיקו – ובעולמות האלה זה כנראה משנה ללקוחות. לשמור על טוהר הגזע וכל זה.

מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE – שייטת למרחקים ארוכים. בעיר אין כזה. צילום: רוני נאק

• להורדת המפרט המלא GLC COUPE

ובכן ה-GLC מתבססת על פלטפורמת מרצדס C-קלאס. זו מצידה עברה מתיחת פנים עמוקה ברבעון השני של 2018 ואפשר יהיה לנחש כי גם הרענון של GLC צפוי להגיע בקרוב. בהקשר שלנו, ה-250, מערכת ההנעה לא שונתה מיום השקת ה-GLC ביום שמש אביבי בדויטשלנד. מדובר במנוע 2.0ל' 4 ציל' טורבו המפיק 211 כ"ס וכ-36 קג"מ. הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים פלנטרית עם 9 יחסי העברה. הנהג – במקרה זה אני – יכול לבחור בין כמה מצבי נהיגה: מחסכוני ופלגמטי ועד ספורט+ דינאמי ונמרץ באופן מעורר-אך-לא-מאיים ביחס ל-AMG שיש לה יותר מ-X2 כוחות סוס – 510 במניין האחרון.

 

עיצוב ללא גבולות

לא ארחיב על העיצוב – הצילומים עושים את העבודה טוב ממני – רק אומר שהמעבר ל-קופה נעשה באופן נאה מאד לטעמי. אפילו יותר יפה מה-GLE הגדול יותר – עניין של פרופורציות לדעתי. בכל האמור ליכולת לזהות את הרכב הזה כ"מרצדס" – וזה חשוב לרבים – הרכב עובר את המבחן היטב ומושך הרבה מבטים ותשומת לב מהנשמות הטובות שבכביש.

מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE – תא הנהג נאה ועשוי היטב אבל כבר לא כה מרשים כפי שהיה בעת השקת הדגם. צילום: מרצדס

תא הנוסעים והקבינה עשויים בסדר. בעיקר אהבתי את המושבים שהיו לי סופר נוחים. אולם הפז"מ של הדגם הזה כבר ניכר היטב. ותא נהג שבהשקה גם לי לשלוח יד לבלון החמצן הקרוב מרוב תדהמה – כאן והפעם הרשים הרבה פחות. אני לא חסיד גדול של פתרון מסך המולטימדיה המודבק לדשבורד – וכשהמסך הזה כבר לא הרבה יותר גדול משל הסמארטפון שלי זה עוד יותר רע.

מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE – מצלמת 360 מצויינת. אבל מה זה המסך הזעיר הזה?! צילום: מרצדס

שוב לקח לי קצת זמן להתרגל לסידור המנופים שמאחרי ההגה. מימין הילוכים ומשמאל שלושה (! שלושה!) מנופים: איתות/מגבים, בקרת שיוט/מגביל מהירות ועוד אחד קטן לכיוון גובה ועומק ההגה – קצת הזוי לדעתי אבל מרצדס מכירים את הקהל שלהם יותר טוב ממני. ומי שרגיל למנופי מרצדס עוד כשהטלוויזיה הייתה בשחור/לבן – לא יתלונן.

מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE – העיצוב מגביל את מימד הגובה – אבל החלל עדיין שימושי וגדול. צילום: מרצדס

מאחור יש מרחב מצוין לרגליים, מנהרת גל הנע שלא ממש מפריעה וכניסה קלה ונעימה דרך דלת אחורית רחבה וארוכה מאד. התקרה המשתפלת לאחור מגבילה מעט את המקום לגבוהים אבל אני (180 ס"מ בלי עקבים) דווקא היה לי סבבה – והנסיעה מאחר נעימה מאד – כמו גם הראות החוצה.

מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE – שייטת למרחקים ארוכים. מתאים לה כאן. צילום: רוני נאק

 

כשאתה עשיר – תהיה טייקון

אם יש דבר אחד שבולט בנהיגה ב-GLC בעיר זו כמות המבטים שהרכב מושך. וזו תשומת לב שלא כולם ירגישו נוח איתה. מצד שני זה ממש כיך להוציא לאנשים את העיניים עם מרצדס שחורה וניקלים שמסנוורים אותם בקרקשה המצחינה בה הם נוהגים. הא לכם! צחוק בצד, ה-GLC מאד נוחה ונעימה בעיר. המנוע ממש שקוף ושקט – תיבת ההילוכים מדלגת מעדנות בין יחסי ההעברה – וההגה קל ונעים מאד – אפילו קוטר הסיבוב קטן ושימושי. עוד היה שימושי מערך המצלמות ההיקפיות. פגשתי מערכות דומות בעבר – אלא שזו הטובה מכולן. בעיר מצאתי שהמתלים במצב קומפורט הכי מגהצים – והם מבודדים היטב אספלט שבור – והרכב מרגיש בטלטלות מהודק ואחוד – בהחלט עשוי לתלפיות. מצד שני – תמיד יש צד שני מציק כזה – חסר ריסון וזה מתבטא בסגירת מהלך אלימה למדי על פסי האטה. חוויה מאד לא פרימיומית שקל לתקן על ידי הקשחת המתלים דרך בורר מצבי הנהיגה.

מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE – שייטת למרחקים ארוכים. הרבה יותר יפה מכל גורד שחקים. צילום: רוני נאק

את השיוט הנעים כבר ציינתי לטובה אז אעבור ישירות לקטע הדינאמי אי שם על הכביש המושלם שבין נחל ציחור לנחל גוונים. כאן אפשר היה לאוורר את מגדש הטורבו, להדק את המתלים ולחדד את העברות ההילוכים – במצב ספורט ו-ספורט+ הקצב עולה משמעותית, והמרצדס הופכת להיות אסרטיבית ומחודדת. ה-250 היא אמנם החלשה שבהיצע – אבל בהקשר של מדינת ישראל מוגבלת התשתיות ועתירת הפקקים זה די והותר. אם כיף מנהיגה הוא חלק מהמינון שלכם לחיים טובים יותר – שימו את האדם במרכז וצאו לכביש מפותל – יהיה כיף.

מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE – שייטת למרחקים ארוכים. איזה קבלת פנים יא אללה. צילום: רוני נאק

ואז עשינו גם קצת שטח בקטנה. שביל נחל קל מאד למעבר שלא יאיים חלילה על צמיגי הכביש העדינים או ישרוט את עיטורי הכרום הנוירוטיים. והמרצדס GLC טיפלה בקרקע הרכה בלי דרמה. עם 55% מהמומנט שעובר לגלגלים האחוריים (ונחשו לאן כל השאר עובר), היא דוחפת את עצמה דרך זיפזיף רך וקוליסים של חול בלי בעיה. גם הנפת גלגל בחריץ גשם טופלה ביעילות. ובקיצור – שימוש לב ותוכלו לנדוד למקומות הנפלאים שמעבר לכביש – או לגרור לשם בקלות RZR.

מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE – שייטת למרחקים ארוכים. הנעה כפולה יעילה ואין דרמה גם על שביל רך כזה. צילום: רוני נאק

הפיל שבחדר

לא נגעתי בעניין הקופה – שזה לטעמי תרגיל בעיצוב יותר מהכל. הרכב נראה נפלא אך קיצוץ הישבן פוגם במהות השימושית של SUV באותו "U" של utility בקיצור האותיות. תא המטען סבבה אבל לא ענקי ושימושי כמו ב-GLC הרגיל. אין בגרסה הזו מתלי אוויר – ואני במרצדס שלי חייב מתלי אוויר. ואז יש את הגרסה ההיברידית שעם ביצועים דומים ואיבזור מעט יותר טוב עולה כ-50 אש"ח פחות מרכב המבחן. נראה אתכם מוצאים כזו.

מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE - שייטת למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מרצדס GLC 250 COUPE – למי שקשה לו עם צילומי המדבר. הנה צילום עם סמל לעושר – הליקופטר (הסלסלה היא אביזר בתוספת תשלום). צילום: מרצדס

צפו גם בזה

מבחן השוואתי היברידיות. טויוטה RAV4 מול מיצובישי אאוטלנדר PHEV. צילום: רוני נאק

מבחן השוואתי טויוטה ראב-4 מול מיצובישי אאוטלנדר PHEV

קרב היברידיות מרתק. טויוטה מול מיצובישי - שתיהן יפניות מיפן לאחת יש שטקר לשנייה יש מוניטין. איזו עדיפה? טויוטה או מיצובישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − six =