יום חמישי , 18 אפריל 2024
מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מרצדס GLE Coupe 350

רוני נאק

אפשר היה לקרא לכתבה הזו "הבריחה הגדולה". אבל אז הכותרת לא הייתה מדברת גוגלית רהוטה. אקיצר – המרצדס GLE קופה חונה מתחת לחלוני. שני גלגלים על המדרכה, מפאת משאיות תמ"א 38 שנוהגות ללטף מכוניות חונות ברחוב הצר. ואין כמו כרכרה מהודרת ברוחב של 2.0מ' ומחיר של 700 אלף שקלים להיות בד קנווס לכוסה אוהבת פלוס פנס מפוצח ופירורי מראה על הכביש. אני מביט בה ותוהה לאן לכל הרוחות לנסוע ב"קופה" הזו.

מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. מרגיש בנוח בעיר כמו גם מחוצה לה. צילום: רוני נאק

GLE Coupe

כבר נהגתי בשתי האחיות של הרכב הזה: GLE ו-GLS. שתיהן על אותה פלטפורמה (בשינויים המתבקשים) ולשתיהן אותה מערכת הנעה דיזלית בנפח 3.0ל'. כאן אני שם כוכבית קטנה ושוב מציין עד כמה מנוע הדיזל הזה מרשים ונפלא – בהחלט אחד המנועים הטובים ביותר שיש כיום בשוק הרכב. עם תפוקה של 272 כ"ס ו-61 קג"מ וצריכת דלק אמיתית של כ-18 קילומטרים לליטר – זו יחידת הנעה פנטסטית. תיבת הילוכים עם 9 יחסי העברה ומערכת הנעה כפולה קבועה מוסיפות לחסכון כמו גם לבטיחות ולהרחבת מעטפת היכולת גם מעבר לאספלט – לשטח קל.

מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. אחד המנועים הטובים בעולם. צילום: מרצדס

ובכן גרסת הקופה נהנית מאותה יחידת הנעה וגם מאותה פלטפורמה – שכאן מופיעה עם בסיס גלגלים מקוצץ ב-6.0 ס"מ ביחס ל-GLE הרגיל שנהנה מבסיס גלגלים של 299.5 ס"מ. האורך הכללי נותר כמעט זהה 493 ס"מ והמשקל מעט יותר כבד דווקא ב-Coupe ב-55 ק"ג. כך שנתוני הביצועים גם הם די זהים: 6.6 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של כ-230 קמ"ש (נתוני יצרן).

• מבחן דרכים מרצדס GLE

• מבחן דרכים מרצדס GLS

אז יש כאן תרגיל בעיצוב. שאת התוצאה שלו אתם רואים היטב בצילומים. כאן אני חייב להודות שאת ה-GLE קופה הקודמת לא אהבתי. ואילו הדור הזה נראה לי יותר נכון והרמוני ביחס לקודמו. בשבילי הבעיה העיקרית היא שהרכב הזה הגיע כתגובה ל-X6 של BMW וזה לא מוצר מקורי של מרצדס – וזה לי אישית קצת הורס מהאותנטיות ובסגמנט הפרימיום ל"סיפור" יש משקל לא פחות חשוב מאורך דפי רשימות האבזור. ואלה ארוכים לאללה.

מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. קוקפיט סופר-מודרני ומבוצע היטב. מזגן נהדר. צילום: מרצדס

רכב המבחן שהגיע ברמת AMG פלוס (עוד כמה לירות) – מקבל חישוקי 21 אינץ', מערכת מתלי אוויר אקטיבית, ריפודי עור נאפה בשני גוונים, את כל הפסטיבל של קוקפיט MBUX אולטרה מודרני (הפעלה קולית, ממשק אנדרואיד וקארפליי), מצבי נהיגה רבים ובהם גם מצב שטח, 64 גוונים של תאורת פנים שבלילה – במצב "פנטזיה" – מהממת כל מי שנכנס לרכב. יש מערכת שמע מגה-איכותית של BURMASTER שאם מעולם לא שמעת על מותג השמע הזה כנראה שאתה לא מספיק עשיר.

מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. כאן ריפודים משולבים ב-GLE בצילום מהיצרן. צילום: מרצדס

מערך בטיחות אקטיבית מלא כולל תצוגה עילית מצויינת, בקרת שיוט אדפטיבית עם מעבר נתיבים, בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטח מת, תיקון סטיה מנתיב וגם 6 כריות אוויר, מערכות בקרת יציבות ומשיכה וגם PRE SAFE המזהה מצב חירום ומכינה את הקבינה במהירות להתנגשות. תרגלו בלימת חירום ותראו איזה יופי זה עובד.

מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. האם זה מראה שרק אמא יכולה לאהוב? צילום: רוני נאק

לדרך

בסופו של דבר המרחבים של הדרום קראו לי. שהרי יש ב-GLE Coupe טענה לספורטיביות שאין ב-GLE הבורגנית. ובדרום – כפי שכל עכבר הגה יודע – יש כבישים, יש פיתולים ויש נחל אחד מקסים ששווה לבדוק בעיקר באמצע השבוע. אז בזמן שהציפורים עוד לפני החירבוקר התנעתי את הבנץ וכיוונתי את סמל מרצדס לאזימוט 180 מעלות במצפן.

כל משפחת GLE החדשה מצטיינת בזלילת קילומטרים רבים במהירות ובנוחות רבה. וה-קופה הזו לא שונה בכך. שיוט במהירות החוקית מציב את מחט הסל"ד הווירטואלית על 1,100 סיבובים עצלים. העלו את הסל"ד ל-1,300 והמהירות כבר מתחילה להיראות כמו משהו אירופאי יותר. עוד 200 סל"ד על זה ואתה כבר בקצב אוטובהן – שמומלץ אי שם בארצות הבראטוורסט ופחות בטעם הממל"ז המקומי. בידוד רעשים – נהדר, צליל המנוע כמעט ולא נשמע – ורק בתאוצות עובר רחש של 6 ציל' טורי ונפלא. רעשי רוח הם דבר תיאורטי, ורחש כביש קל משתנה בתלות חיספוס האספלט.

מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. נוחות נסיעה נהדרת והמון כוח זמין. צילום: רוני נאק

כביש 6 מסתיים, אני סובב את בירת הנגב לתפוס תורכי קטן של בוקר במצפה רמון. בדרך יש כמה פיתולים. ה-GLE בכ"ז גבוה, כבד, וכדאי להיות נחושים כדי לגרום לו לפנות. כ-SUV במשקל 2.2 טונות הוא בסדר – מכונית נהיגה זה לא. מחט מד הדלק מתעלמת מהקילומטרים שעברו. עוד ישנה.

היעלים נשארים אדישים כמו שוטר התנועה בככר המרכזית של מצפה רמון – כשלפני נפתח המכתש ומולי שמש צעירה קולעת קרן לעומק הקרנית. סיבוב, שניים, וכביש המכתש מקבל אותי בסוויפרים ארוכים. הבנץ שמח – זה בדיוק הקצב שהוא אוהב. כביש פתוח, פניות ארוכות והדף אוויר שמזיז שיחי מדבר בשוליים הצבעוניים של מכתש מתעורר.

מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. מעדיפה מרחבים וכביש מפותל. צילום: רוני נאק

דקות אחר כך ואת דממת המדבר מפלחת שריקה של גזיית KOVEA פרימיומית ולמודת קרבות. מקינטה מיושנת של ביאלטי חובקת מנה של קפה לוואצה אורו – ומעליי עץ שיטה פורח בעומק הנחל. 25 מעלות ומעט מאד לחות. אמחייה.

הדרך לכאן בערוץ הנחל החצצי עברה ללא אירוע. עם הבורר במצב שטח, מרווח הגחון למקסימום ונהיגה זהירה שלא לצבוט בלחי של צמיג בחתך נמוך. כשהחצץ איים לתקוע את הרכב, מעט לחץ על הדוושה זרק לגלגלים עוד כמה עשרות קג"מים שהתגברו על ההתנגדות באדישות.

מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. מושב אחורי מתאים לארבעה בוגרים. צילום: מרצדס

מה פחות?

אוקיי אז ה-GLE קופה היא מכונית שופוני אבל משלמים מחיר בשביל זה. יותר מדי פעמים ראשי פגע בקורת התקרה הנמוכה בכניסה. אחרי הפעם השניה כבר למדתי להתכופף בכל כניסה ויציאה. המושב האחורי מציע אמנם מרווח רגליים מצוין אבל פחות נדיב במימד הראש ומבוגר שלישי שישב במרכז זה כבר לא ממש אידיאלי. לתא המטען יש עדיין נפח גדול מאד ושימושי אבל גם הוא משלם את מחיר העיצוב בגלל הגג המשתפל לאחור. בנהיגה ספורטיבית הכלי חושף את הממדים והמסה שלו – פיזיקה פשוטה. כרכב ספורט-טורינג מהיר הייתי בוחר נאמר ב-CLS או ב-E קופה – שתיהן זולות יותר, שתיהן קופה ושתיהן חוסכות ממך את הכבודה של SUV גדול. אלא אם זה מה שאתה אוהב.

מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. לא נרתעת משביל חצצי – בזהירות הראויה. צילום: רוני נאק

סיכום

מרצדס GLE Coupe לכשעצמו הוא כלי רכב מאד מרשים. מצויד במערכת הנעה נהדרת, וחבילות נוחות ובטיחות מהמתקדמות והעשירות שיש היום בעולם הרכב. אבל לטעמי התשלום בשימושיות היומיומית כדי לקבל את המרכב המעוצב לא מצדיק זאת. בעיקר כשמולו יש GLE שנותן את כל השטיק וגם מצויד ב-7 מושבים ותא מטען ענקי ועולה קצת פחות. תרגיל בעיצוב – במחיר של 740 אלפי שקלים (החל ב-680 אלף).

מבחן דרכים מרצדס GLE COUPE. יכולת תנועה בשטח קל – בזהירות הראויה. צילום: רוני נאק

Check Also

ג'יפ AVENGER היברידי מתון – החל ב-154,900 שקלים

סמלת מתחילה לשווק את גרסת הכניסה של ג'יפ אוונג'ר עם מערכת הנעה היברידית-קלילה. עכשיו במחיר השקה של מתחת ל-150 אלפי שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 + ten =