רוני נאק
מרצדס בנץ הגרמנית מנצלת את תערוכת ניו יורק לחשיפתו של הדור הבא של מרצדס GLS. מרצדס GLS, למי שאינו מכיר, הוא המקבילה הקרוס אוברית של מרצדס S קלאס, ספינת הדגל של מרצדס. מדובר בקרוס אובר הגדול ביותר שמרצדס מייצרת (בארה"ב) – והיצרנית עצמה מצהירה כי מדובר ב-GLS הגדול ביותר שיוצא ממפעלי מרצדס.

כמה גדול? עם תוספת אורך של 77 מילימטרים ביחס לדגם היוצא (כלומר הוא תופס 5,207 מילימטרים של כביש) ותוספת רוחב של 22 מילימטרים – היושבים על בסיס גלגלים ארוך ב-60 מילימטרים (בסך הכל 3135 מילימטרים) ביחס לזה של GLS מן הדור הקודם. עוד מדגישה מרצדס כי למרות שמדובר ברכב בעל שלוש שורות מושבים, יושבי השורה השלישית יכולים לקבל שני מושבים נפרדים – ובנוסף השורה השלישית יכולה לאכלס נוסעים שגובהם הוא עד מטר תשעים וארבע.

כצפוי, רשימת האבזור והגימור יכולה בהחלט למלא ספר, ואנחנו נסתפק בציון העובדה שרק בפנסים הקדמיים יש 112 נורות LED שמאפשרות, לפי מרצדס, ראות של 650 מטרים קדימה. רשימת האבזור כוללת בנוסף מסכי 7 אינץ' אינדיבידואליים ליושבי השורה האחורית כולל עמדות עגינה אישיות, גישה לרדיו, טלויזיה ואינטרנט, בקרת אקלים בעלת חמישה אזורי שליטה, צמד מסכי 11.6 אינץ' ליושבי השורה השניה (כן, אפשר לבחור שני מושבים בשורה השניה), מערכת זיהוי פקודות קוליות וגם מערכת הקוראת סימני ידיים.

• מרצדס GLS משווק אצלנו החל מ-690,000 שקלים
כצפוי, מי שמעוניין במנוע בנזין יקבל יחידות בעלות שמונה בוכנות ואילו יחידות הדיזל, המעניינות יותר והרלוונטיות יותר עבור רוב הלקוחות מפיקות 330 כוחות סוס שתיהן, זאת מאחר והמנוע השני יוצג בעתיד הלא רחוק ויהיה ידידותי יותר לסביבה. על חשמל ופלאג אין הייבריד מרצדס לא מדברת בשלב זה. כל גרסאות מרצדס GLS מצוידות במערכת הנעה כפולה כולל מצבי שטח ותיבה אוטומטית בעלת תשע מהירויות וגם מתלי אוויר הכוללים "מצב רחיצה" שמאפשר למי שירחץ את הרכב להגיע למקומות שאליהם קשה להגיע.
