יום רביעי , 16 אוקטובר 2019
ראשי » מגזין » מרצדס ספרינטר 314
דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לראשונה עם הנעה קדמית, 9 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ופיקוד קולי - מדהימה. צילום: יח"צ
דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לראשונה עם הנעה קדמית, 9 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ופיקוד קולי - מדהימה. צילום: יח"צ

מרצדס ספרינטר 314

שטח

כשמרצדס השיקה את הספרינטר בשנת 1995 היא קבעה את הרף בסגמנט הוואנים הגדולים והיא עשתה זאת בזכות חידושים טכנולוגיים רבים ואיכות יצור מהראשונה במעלה. במשך קצת יותר משני העשורים שחלפי מאז, המשיכו הספרינטרים של מרצדס להתעדכן ולחדש כשהם מספקים ערך רב יותר לאנשים שעובדים איתם – שזה אתם.

דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לראשונה עם הנעה קדמית, 9 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ופיקוד קולי - מדהימה. צילום: יח"צ
דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לקבינה עיצוב כמו של הפרטיות, מערכת MBUX עם פיקוד קולי. צילום: יח"צ

השקעה בפריון

ועכשיו בשנת 2019 מגיע הדור השלישי של מרצדס ספרינטר – דגם שהוא למעשה משפחה שלמה של רכבי הובלה והיסעים בהיצע מתעתע חושים של מידות, משקלים, קונפיגורציות ובעיקר התאמה אישית לכל משימה, דרישה, מטען או סתם פינוק או קפריזה. וכדי להגיע לכזו גמישות מרצדס השקיעה כ-2.5 מיליארד אירו בדור החדש של הספרינטר. כאשר ההון הזה מתחלק בין פיתוח השלדה החדשה בעלת ההנעה הקדמית, פיתוח טכנולוגיות עזר לנהג כמו שילוב MBUX המולטימדיה המהפכנית של הקבוצה וכן הקמה של מרכזי יצור ושיווק ברחבי העולם.

לא במקרה מכונה מרצדס ספרינטר "הוואן העולמי". היא משווקת ב-130 מדינות, נמכרה בכ-3.5 מיליון יחידות ואפילו השנה האחרונה של הדור היוצא הייתה הטובה ביותר שלו עם כמעט 201 אלף יחידות. ויש ציפיות רבות לדור החדש, השלישי במספר, של מרצדס ספרינטר אשר צריך להיכנס לנעליים הגדולות של קודמו ולהציע ערך רב יותר יחד עם אותה יכולת מוכחת לעשות עבודה.

דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לראשונה עם הנעה קדמית, 9 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ופיקוד קולי - מדהימה. צילום: יח"צ
דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לראשונה עם הנעה קדמית, 9 הילוכים, למנוע 2.2ל' וזמינות כוח מרשימה. צילום: יח"צ

למרות שמדובר ברכב מסחרי גדול – ביחס למכונית פרטית – וכזה שרצוי שרוב הזמן יהיה עמוס בסחורה או נוסעים, חשוב שהספרינטר יהיה נשלט תחת ידי הנהג גם במצבים הקיצוניים ביותר. לא מצפים כאן להתנהגות כביש של מכונית סלון אבל כן מצפים להתנהגות בטוחה וצפויה כשהלא צפוי בכל זאת קורה. כדי לאפשר זאת מצויד הספרינטר במערכות בטיחות אקטיביות, חלקן כאופציה, אשר באות לעזור לנהג בנהיגה השוטפת כמו גם במצבים מסוכנים. כך תוכלו למצוא בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של שמירה על נתיב הנסיעה, ניטור ערנות נהג, ניטור שטחים מתים, סיוע במקרים של רוחות צד חזקות ואפילו קריאת תמרורי מהירות או אין כניסה ואיסור עקיפה.

 

נהיגה מרשימה

יצאנו למשימה אופיינית עם הספרינטר 314. ואן קומפקטי נמוך במשקל של 3.55 טונות. שחקן חשוב בסגמנט של ההובלה הקלה ומתאים על פי הגדרת היצרן למשלוחים, שירותי חבילות, והובלות עירוניות קלות. כאשר "קלות" זה מונח יחסי שכן הספרינטר 314 יכול לשאת עד 1,400 ק"ג של מטען. את המטען יהיה קל יותר להכניס בזכות שפת טעינה נמוכה יותר ורחבה יותר מאחור – אין סרן אחורי והדלתות גדולות יותר. אגב הדלתות שמאחור אלה נפתחות ל-90 ול-270 מעלות אם צריך להיעזר במלגזה כדי להעמיס או לפרוק.

דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לראשונה עם הנעה קדמית, 9 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ופיקוד קולי - מדהימה. צילום: יח"צ
דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר כאן עם איבזור של אלכס אורגינל. גמישות רבה בהתאם לדרישות הלקוח. צילום: יח"צ

רכב המבחן צויד בדיגום של אלכס אורגינל. זה כלל שורת מושבים שניה לצוות עבודה, תאורה פנימית, דיפונים ורצפה וכן מחיצה היוצרת חלל מטען אחורי – גם הוא מרופד כולו ועם רצפת אלומיניום ותאורה – ועם מסילות קשירה נהדרות. הביצוע של הדיגום הזה יוצא מן הכלל – ואפשר כמובן לבנות חלל של כל וואן על פי הדרישות של הלקוחות.

מסלול הנסיעה לקח אותנו מהמרכז של כלמוביל בראש העין דרך כביש 505 לבקעה ומשם צפונה על כביש 90 למרכז שירות המטפל בדרך כלל במיכון חקלאי. המשימה הייתה לאסוף משם ציוד הכולל צמיגים ושמנים ולהחזירם למרכז. סיבוב של כ-220 קילומטרים בתוואי דרך הררי ומפותל כמו גם על כבישים דו-נתיביים מהירים, לצד דרכים משניות משובשות מאד ואזורי תעשייה מוזנחים למדי.

מערכת ההנעה של מרצדס ספרינטר החדשה אינה מה שתצפו לה. מנוע טורבו דיזל מתקדם בנפח 2.2 ל' המפיק 33 קג"מ כבר מ-1,400 סל"ד סופר נמוכים – והכוח שיורד לגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים. כל כך הרכב הילוכים – ופיקוד חכם – מאפשרים שימוש ביחסי העברה קצרים לתחילת נסיעה בעומס – והילוכים ארוכים לשיוט מהיר וחסכוני בסולר. זמינות הכוח מצוינת, הכמות האבסולוטית שלו נותנת לספרינטר דינאמיות מפתיעה וצריכת הדלק התייצבה על 12.5 קילומטרים/ליטר. לא רע בכלל.

דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לראשונה עם הנעה קדמית, 9 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ופיקוד קולי - מדהימה. צילום: יח"צ
דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לראשונה עם הנעה קדמית, 9 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ופיקוד קולי – מדהימה. צילום: יח"צ

איכות חיים של הייטק

עוד הפתיעה הקבינה. אלמלא תנוחת הישיבה הגבוהה והשמשה הקדמית הענקית קל לחשוב שנוהגים בפרייבט של מרצדס. לוח המחוונים ברור ונהיר, גלגל ההגה עבה ועתיר מיתוג, מסך המולטימדיה זהה לזה של הפרייבטים ואפילו העיצוב של פתחי המיזוג זהים. עוד תמצאו מדפים ונישות רבות לטלפונים או ניירת משלוחים, מתג להדלקת תאורת הקבינה וגולת הכותרת – מושב פניאומאטי נפלא שהפך במרוצת היום למכפיל הכוח של מימד הנוחות של הרכב המרשים הזה.

כל תפעול המולטימדיה יכול להיעשות מגלגל ההגה – בזכות משטחוני מגע זעירים – ובאמצעותם לברור בין תפריטי מחשב הדרך וצריכת הדלק והטווח לבין ניהול שיחות הטלפון וההגדרות הרבות של MBUX הכולל – החזיקו חזק – פיקוד קולי.

דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לראשונה עם הנעה קדמית, 9 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ופיקוד קולי - מדהימה. צילום: יח"צ
דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר גם חסכונית – עם ממוצע של 12.5 קילומטרים לליטר בנהיגה רגועה. צילום: יח"צ

אם פעם מסחריות היו כלי רכב איטיים וגמלוניים הפולטים עשן ומקרטעים בעליות. שכחו מזה. הספרינטר 314 נוסע בכביש כמו פרייבט טוב. מספק נוחות רבה לנהג, ועומד בקלות בקצב של התנועה שסביב. כלי רכב מודרני לכל דבר שמצויד בדור החדש ביותר של מערכות העזר והבטיחות.

דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר לראשונה עם הנעה קדמית, 9 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ופיקוד קולי - מדהימה. צילום: יח"צ
דור חדש ומתקדם של מרצדס ספרינטר הכי טוב השתפר ופתח פער איכות וערך גדול מתמיד על מתחריו. צילום: יח"צ

חדשנות בחשיבה

נכון, מרצדס היא מותג חזק, אבל יש כיסוי מאחרי הסמל. והדור החדש של ספרינטר ממשיך את מסורת החדשנות שהפכה את הדגם הזה לרב המכר של מרצדס ולמוביל בסגמנט שלו. אמת המידה אליה כל התעשיה נושאת את העיניים ובוחנת את עצמה. וזה לא נגמר רק ברכב נטו. עם שורה ארוכה של שירותי כלמוביל PRO ייהנה מי ישבחר לעבוד עם ספרינטר מליסינג תפעולי ייחודי, ביטוח ייחודי, שירות 24/7, אפשרות לרכוש שירותי אחזקה ועוד. זאת כמובן בנוסף ליכולת לעשות התאמה אישית של הרכב לצרכים של העסק שלך – וליצור ערך היכן שלא היה בעבר.

תוכן מקודם

צפו גם בזה

יונדאי מפתחת איוניק אוטונומית עם מבט לתשתיות כדי לתת ערך מוסף. צילום: HYUNDAI

בקרוב: יונדאי איוניק אוטונומית

יונדאי מפתחת במהירות אוטונומיה דרגה 4 ליישום בדור הבא של כלי הרכב שלה מסגמנט המשפחתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 + eleven =