רוני נאק
זהו דור שני וכל חדש של MG HS אשר תוכנן לתת יותר בכל היבט מקודמו. כבר במידותיו קל להבחין בעין שמדובר בשלדה חדשה וגדולה מבעבר וכמובן בעיצוב חדש ומודרני הרבה יותר. ה-HS מגיע להתמודד בסגמנט C-SUV הגדול והתחרותי ובהתאם לאסטרטגיה הגלובלית של היצרן, גם בישראל הוא מציע מגוון של מערכות הנעה שונות: טורבו-בנזין, היברידי בטעינה עצמית או פלאג-אין הייבריד עם טווח חשמלי של כ-109 ק"מ.

טבלת הממדים מגלה שאורכו 467 ס"מ (צמיחה משמעותית של 9.6 ס"מ), רוחבו 189 ס"מ (עליה של 1.4 ס"מ), גובהו 166.5 ס"מ (זהה) ובסיס הגלגלים נפרש כעת על פני 276.7 ס"מ (צמיחה של 4.5 ס"מ). צמיחה זו בממדים מתורגמת למרחב גדול יותר בתא נוסעים ועל שימושיות עדיפה לנוסעים. ה-HS בדורו השני קיבל את שפת העיצוב החדשה של MG ובאמצעות שבכה קדמית רחבה ומודגשת, מכסה מנוע מפוסל ויחידות תאורה מודרניות, נראה רענן ודינמי.

בפנים מתגלה תא נוסעים חדש ומודרני למראה. הוא מכיל מושבים חדשים במבנה ארגונומי ובפיסול פנימי אלגנטי מאוד. רוכשי דגם זה יוכלו לבחור בין ריפודים מעור מלאכותי בצבע חום בהיר (בתוספת תשלום של 1,555 שקל) או עור מלאכותי בצבע שחור עם תפר כתום (כלול במחיר הרכב). הדשבורד החדש כולל כעת תצוגת מולטימדיה ולוח מחוונים על שני מסכים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד. ממשק בעברית מלאה וכן שיקוף אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי מקוריים. בנוסף, MG מציגה אפליקציה חדשה שעובדת – לדברי החברה – מהר יותר ומאפשרת פי'צרים נוספים כמו מפתח דיגיטלי, הפעלת בקרת אקלים מרחוק וקבלת סטטוס של מפלס דלק/רמת טעינה ועוד.

בתחום ההנעה תמצאו גרסה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5ל' עם תפוקה של 170 כ"ס ו-28 קג"מ. תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 מהירויות והנעה קדמית. צריכת הדלק הרשמית היא 13.15 ק"מ/ל' והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות.
יחידת ההנעה ההיברידית מתחילה ממנוע טורבו-בנזין 1.5ל' שאליו נוסף מנוע חשמלי חזק עם 34.6 קג"מ. הספק המערכת המשותף הוא 224 כ"ס. כאשר מנוע הבנזין משמש בתפקיד כפול להנעת הגלגלים וגם לטעינת הסוללה. צריכת הדלק הרשמית היא 18.18 ק"מ/ל' והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות.

יחידת ההנעה הפלאג-אין הייבריד מוסיפה למנוע הטורבו-בנזין מנוע חשמלי חזק לתפוקה משותפת של 272 כ"ס ו-37.2 קג"מ. לסוללה קיבולת של 21.4 קוט"ש שנותן טווח חשמלי-נטו של 109 ק"מ. צריכת הדלק הרשמית היא 200 ק"מ/ל' או 17.2 ק"מ/ל' כשהסוללה ריקה. טווח הנסיעה על מיכל יחיד של 55 ליטרים בנזין ארוך מאד ועומד על 1,000 ק"מ והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת רק 6.8 שניות.

חבילת הבטיחות כוללת ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו-NCAP. ברשימת מערכות הסיוע לנהג והבטיחות האקטיביות הרבות תמצאו: התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, התרעה על רכב המגיע מאחור בעת מעבר נתיב, התרעת ערנות נהג, התרעת הסחת דעת, התרעת הימצאות רכב בעת פתיחת דלתות, התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה, מערכת למניעת סנוור, התרעת ניטור מרחק מלפנים, התרעת התנגשות מאחור, בלימת חירום אקטיבית, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי, תיקון מיקום בנתיב בחירום, זיהוי תמרורים ושינוי המהירות במגביל המהירות, מערכת סיוע בפקקי תנועה וגם 7 כריות אוויר ובקרת יציבות ומשיכה.
תקופת האחריות היא 5 שניות או 150 אלף ק"מ לגרסת הטורבו-בנזין ואילו הגרסאות המחושמלות מקבלות 7 שנות אחריות או 150 אלף ק"מ לרכב ו-8 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה.
מחירים:
- טורבו בנזין: 172,888 שקלים
- טורבו הייבריד: 192,888 שקלים
- פלאג-אין הייבריד: 202,888 שקלים