אפשר לחלק את תחום המכוניות החשמליות בישראל לשניים: מותגי הפרימיום ומותגים עממיים. אלה הראשונים כמו יגואר ואאודי – הם מפגינים יכולת טכנולוגית ועטופים בחבילות אבזור עשירות מאד בהתאם למוצאם. באופן ראוי ביותר לצד הביצועים עוצרי הנשימה יש גם תגי מחיר עוצרי נשימה של כחצי מיליון שקלים. מה שמרחיק אותם מהישג ידם של רבים.
ואז יש את החלק השני של הסצנה החשמלית. זו העממית. בה מחירי המכוניות הם משהו שרובנו יכולים לעמוד בו ושחבילות המימון המוצעות יחד עם עלויות התפעול הנמוכות ממילא של רכב חשמלי, הם בעלי כוח משיכה רב. בקבוצה הזו מנעד המחירים נע בין 160 אלף שקלים לרכב היקר ביותר – ניסאן ליף – ל-130 אלפי שקלים לרנו זואי הקטנה. בין שתיהן תמצאו את MG ZS החשמלי שמחירו מתחיל ב-138,888 שקלים (אגרת רישוי של 541 שקלים בלבד) ואפשרות להזמין את הרכב אונליין בלי לרדת מהספה.

חשמלי ומאובזר
ב-MG ZS EV תמצאו את כל מה שצריך כדי להפוך היום להצלחה. שלדה מודרנית עם בסיס גלגלים ארוך של 258 ס"מ ומידות על הצד המרווח של הג'יפונים הקטנים. את האמירה הזו מחזק נתון נפח תא המטען אשר עומד על 448 ל' בריאים. לא דבר מובן מאליו כשפעמים רבות מוותרים על תא המטען לטובת מארז של מצברים.
בעבר מכוניות חשמליות היו מוזרות למראה – היום ה-MG ZS EV הוא ג'יפון מודרני ומאד אטרקטיבי. אין פשרה על כלום: מסילות גג, חיפויי הגנה כהים מסביב, בתי גלגלים מודגשים וגם חלונות כהים וחישוקי גלגלים גדולים – 17 אינץ' עם חבילת האבזור הבכירה.

ירדתם מרכב רגיל ועליתם ל-ZS EV חשמלי? תמצאו בו תא הנהג מוכר ואינטואיטיבי. האיכות הכוללת גבוהה מאד וכך גם עושר האבזור: מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם ממשק לקארפליי ובהמשך לאנדרואיד כשיהיה זמין בישראל. מושב נהג חשמלי וחימום למושבים קדמיים (תלוי בחבילת האבזור), גג שמש פנוראמי נפתח, מושבים מפנקים עם ריפודים דמויי עור, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד.

בטיחותי ודינאמי
בטיחות אקטיבית הפכה להיות תנאי מוקדם כשבוחרים רכב וזו מצטרפת לציון של 5 כוכבי בטיחות במבחן ריסוק אירופאי NCAP. המערך האקטיבי כולל כסטנדרט סייען לשמירה על מרכז הנתיב כולל התראה ותיקון. יש גם התראה על אי-שמירת מרחק ובלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים, זיהוי תמרורים עם הזנה למגביל מהירות. וגם – בחבילת האבזור הבכירה – התראה על תנועה חוצה מאחור וניטור שטחים מתים. מפרט בטיחות נדיר ברמת המחיר הזו.

מערכת ההנעה החשמלית מעניינת מאד. מנוע המפיק 143 כ"ס ו-36.4 קג"מ. כמו כל מנוע חשמלי המומנט הזה זמין מיד עם ההתחלה ונותן ל-MG החשמלי ביצועים מאד מרשימים. 8.2 שניות ל-100 קמ"ש, תאוצות ביניים חזקות ומהירות מרבית של 140 קמ"ש. סוללת ליתיום עם קיבולת של 45.6 קוט"ש נותן טווח של 263 ק"מ (WLTP) – וזה טווח שימושי לרובנו אשר נוסעים ביום כ-30 קילומטרים בממוצע. מערכת ניהול טמפרטורת הסוללה לא רק שממקסם את יעילותה אלא גם מאפשר שימוש בעמדות טעינה מהירה – קפה קצר ותוכלו להגיע לכל מקום בישראל.

עלויות נמוכות
מעטות המכוניות שההוצאות עליהן מסתיימות עם רכישתן. עם ה-MG ZS EV תגיעו הכי קרוב לכך שרק ניתן. אז חוץ מעלות הרכישה הנגישה, אתם תהנו מעלויות תפעוליות נמוכות במיוחד. קילומטר מול קילומטר תשלמו כרבע מהעלות של החשמל ביחס לדלק (מול רכב בנזין הצורך 13 ק"מ/ל'), עלות אגרת הרישוי מופחתת מאד והיא רק 540 שקלים, הטיפולים זולים יותר, אפילו שחיקת הבלמים מופחתת מאד בזכות בלימת המנוע החשמלי היוצרת חשמל לטעינה מחודשת של סוללת הרכב. MG נותנת אחריות ארוכה של 8 שנים (או 150,000 ק"מ) לסוללה כך שתוכלו לנהוג בראש שקט. בנוסף יש זיכוי של 990 שקלים בשווי השימוש אם תקבלו את ה-MG ZS EV שלהם ממקום העבודה.

כבש את סגמנט החשמליות
MG SZ EV עשוי היטב, מצויד בטכנולוגיות רבות, לבידור, לבטיחות ולהנעה ונוסף לכל אלה גם מתומחר באופן מאוד תחרותי. נתוני המכירות מלמדים שאתם מעדיפים את MG ZS EV החשמלי וכי הוא בעל נתח השוק הגדול ביותר בישראל ברבעון הראשון של 2020. למעשה 18% מהשוק של המכוניות החשמליות שייכים לרכבי MG – ומסתכם ב-317 יחידות שנמכרו מינואר ועד לסוף מרץ 2020. במקום השני אחריו נמצא לא רכב חשמלי אלא PHEV – היברידי נטען – מיצובישי אאוטלנדר המגיע עם תג מחיר המתחיל ב-194 אלפי שקלים. במקום שלישי מרוחק תמצאו את אאודי ETRON היקרה.

יותר מהמספרים המרשימים, מרשימה עוד יותר מגמת הצמיחה של קבוצת המכוניות החשמליות. מנתח שוק של 1.5% בשנת 2019 (נתון דומה למדינות אירופה) – היה זינוק ל-2.1% ברבעון הראשון של 2020 ועל רקע הירידה הכללית במכירות בתחילת הרבעון השני – בגלל משבר קורונה בעיקר – נתח השוק צפוי להכפיל את עצמו ויותר לכמעט 6.0% אם לוקחים בחשבון גם רכבי PHEV ומצטרפים חדשים לקבוצה.
שילוב האיכויות הגבוהות של MG, לרבות טעינה מהירה המאפשרת טעינה של 80% מהסוללה ב-30 דקות בלבד. מערכת ההנעה החזקה, טווח נסיעה גדול ומערכות בטיחות מתקדמות – מבטיח שגם בעתיד MG ZS EV ימשיך למגנט נהגים רבים לעבר עתיד חשמלי – דינאמי, בטוח ועם עלות שוטפת הכי נמוכה שיש.
תוכן מקודם