יום שישי , 17 אוגוסט 2018
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן דרכים MG ZS
מבחן דרכים MG ZS
מבחן דרכים MG ZS - תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים MG ZS

• רכב פנאי קטן B-SUV

• מחיר החל מ-99,999 שקלים

• טורבו בנזין 1.0ל'

• 111 כ"ס/16.7 קג"מ

• דרגת בטיחות 5

רוני נאק

קל מאד להיות ציניים כלפי מכוניות המגיעות מסין. אבל לא צריך הרבה יותר מאשר מבט חטוף בנתוני השוק ונהיגה ברכב הפנאי החדש של MG כדי להמיר גם את הספקנים – כי מסין תצא הבשורה בשנים הקרובות. ולטעמי, אחרי שביליתי עם ZS החדש של MG – רכב הפנאי הזה הוא רק הסנונית הראשונה – לדור חדש של מכוניות סיניות ראויות לגמרי.

מבחן דרכים MG ZS - תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים MG ZS – תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: רוני נאק

MG ZS

מותג MG עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות. ונחת לבסוף לידיים של SAIC קונצרן הרכב הגדול בסין אשר מייצר כ-7 מליון כלי רכב בשנה (השוק הסיני עומד על 29 מליון מכוניות בשנה והוא גלובאלית הגדול ביותר). כשהוא שואל את הסימון של המשפחתית של המותג – בעבר רובר 45 – אבל נכון לטרנד הנוכחי במופע של רכב פנאי. הפלטפורמה היא של GS – רכב פנאי של MG שלא יובא לישראל – וזו מעט קוצרה כדי להביא את ה-ZS לקבוצה של רכבי הפנאי הקטנים (תחשבו ניסאן ג'וק או B-SUV למקצוענים). זו פלטפורמה מודרנית שהוצגה ב-2015 וכוללת תמוכות מקפרסון בחזית וקורת מתח מאחור.

מבחן דרכים MG ZS - תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים MG ZS – תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין?  3צילינדרים, מגדש טורבו ו-111 כ"ס. צילום: יח"צ

על ההנעה מופקד מנוע טורבו בנזין עם 3 צילינדרים ונפח של 1.0ל'. התפוקה עומדת על 111 כ"ס והמומנט על 16.3 קג"מ שמגיעים כבר ב-1,800 סל"ד. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים נעשית דרך תיבת הילוכים פלאנטרית של אייסין עם 6 יחסי העברה. נתוני היצרן מלמדים על 12.3 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מירבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק רשמית של 15.9 ק"מ/ל'.

על העיצוב, אין יותר מדי מה להרחיב – בהנחה שיש לכם שילוב של עיניים ויכולת לגבש דעה. כן אציין שהוא נוגע בכל הנקודות החשובות אשר עושות SUV מודרני – וגם אם הוא מזכיר חלק כזה או אחר ממכונית שאתם כבר מכירים – המבחן הוא מבחן התוצאה שבמקרה זה – נאה מאד.

מבחן דרכים MG ZS - תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים MG ZS – תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: יח"צ

תא הנהג וקבינת הנוסעים מרשימים הרבה יותר מהמרכב המעוצב. האיכות הכללית טובה מאד (יותר בדשבורד ופחות בדיפוני הדלתות) ועושר האיבזור ניכר מאד לעין. אם בריפודים וציפויים דמויי עור כמעט בכל משטח אפשרי בקבינה – גלגל הגה הפחוס בתחתית הוא החלק היחידי שנהנה מעור אמיתי. חיבור המשטחים מדויק והאיכות הכללית הרבה יותר מ"בסדר" כמו שציפיתי בתחילה. מבחן פשוט של הסתרת הסמל שעל גלגל ההגה יותר מיד תחושה שאתה ישוב בתא הנהג של רכב אירופאי משובח. מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם ממשוק מלא, מצלמת חניה עם קווי הנחיה אקטיביים, מגבר הגה בעל 3 מצבים, מיתוג מלא על גלגל ההגה למחשב דרך ותפעול טלפון ושמע. יש בקרת שיוט, יש תאורה אוטומטית, גג שמש פאנורמי ענקי – שנפתח עם מתג עגלגל בדיוק כמו בכמה מוצרים מדויטשלנד.

מושבים קדמיים כורסתיים ומפנקים, ומאחור ספסל מרווח – מרופד בעור – אשר מציע מרווח טוב לרגליים, ראש וכתפיים גם לנוסע בגובה של 180 ס"מ. מאחור תמצאו תא מטען 448 ל'. רק הדיפון הדקיק של תא המטען מעט מקלקל את המופע המרשים עד כה.

מבחן דרכים MG ZS - תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים MG ZS – תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? הנפח 488 ל' אבל הדיפונים דקיקים ולא ישרדו שימוש אינטנסיבי. צילום: יח"צ

חבילת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, סיוע לזינוק בעליה, עוגני ISOFIX למושבי בטיחות לילדים ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית (בעתיד ישולבו מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות – כך מבטיחים בכירים בלובינסקי).

ואם כדי לסדר לכם את הראש בנושא הזה – להלן המחירים: 99,999 שקלים לגרסת NET ו-105,555 שקלים לגרסת NET UP בה נהגנו אשר כוללת את הפינוקים שצוינו מעלה. אז עם ההקשר מסודר יפה אפשר לצאת לנהיגה.

מבחן דרכים MG ZS - תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים MG ZS – תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: יח"צ

נהיגה MG ZS

גלגל ההגה מתכוונן רק לגובה – אולם טווח ההזחה של המושבים גדול מאד. אפשר לשבת גבוה ולראות את מכסה המנוע – לנדרובר סטייל – או לצלול עמוק פנימה ואחורה להסתתר מהעדשות הסקרניות של העין הכחולה. כל אחד לפי צרכיו.

המנוע מזיז את ה-ZS יפה. באופן יעיל ותכליתי. לא מדובר כאן במנוע שיעיף לכם את הראש עם תאוצות אדירות או יגרום לצניחת קיבה כשיוצאים לעקיפה. הוא לא מאד חזק אבל גם לא חלשלוש. והנהיגה בכבישים בין עירוניים, וגם הררים גילתה זאת. תפעול ידני של תיבת ההילוכים ושימוש במצב ספורט מחדדים מעט יותר את העניין – אבל בשורה התחתונה לא מדובר כאן ברכב בעל שאיפות ספורטיביות.

מבחן דרכים MG ZS - תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים MG ZS – תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: רוני נאק

יחד עם זאת לשלדה תכונות דינאמיות טובות. ראשית היא לא מפשלת בהתנהגות הכביש (כפי שחווינו בעבר במוצרים שהגיעו מסין). ההיגוי מדויק ותגובות השלדה נכונות וטובות. זו פלטפורמה שבמקרים אחרים מטפלת גם ב-200 כ"ס והפוטנציאל בהחלט שמורגש בידיים והישבן. אהבתי את המשטח לרגל שמאל – ואת המגע של גלגל הגה.

איכות הנסיעה טובה למדי רוב הזמן. ספיגת פני הכביש טובה גם אם מעט מהודקת. רעשי הדרך נוכחים מלמטה – אולם בידוד רעש המנוע והרוח טוב מאד. לא הייתי פוסל נהיגה ארוכה למקום רחוק עם חול ים לוהט ובירה קרה בקצה הכביש. צריכת הדלק די רחוקה מהצהרות היצרן. הגעתי לממוצע של כ-11 ק"מ/ל' במבחן. הרוב בנהיגה עירונית פקוקה.

מבחן דרכים MG ZS - תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים MG ZS – תמורה מצויינת לכסף בקבוצת המחיר הנגיש. סנונית ראשונה למכוניות טובות מסין? צילום: יח"צ

אז איך ה-MG ZS?

לפעמים מוצרים שנתפשים כ-LOW COST יכולים להיות דלים ומבאסים. ויש דוגמאות רבות לכך ברכב, גם בסגמנט רכבי הפנאי – כאשר גרסאות הבסיס דלות כל כך שהלקוח מרגיש ש"חסכו עליו". אבל MG ZS מביאה בשורה – בדמות עושר אדיר של איבזור שמגיע על פלטפורמה טכנולוגית עדכנית. ה-ZS לא מפשל בשום דבר משמעותי באיזורים של "איך מכונית צריכה להתנהל על הכביש" – וזה מאד חשוב בעיניי למכונית שארץ מוצאה מגיעה עם דעות קדומות בתחומים האלה. וגם אם רמת הבטיחות היא נושא לדיון בפני עצמו – הרי שהתמורה לכסף כאן היא טובה מאד ומגיעה בגיבוי של 5 שנות אחריות או 150 אלף קילומטרים. גם תהליך המכר המאפשר קבלת רכב ל-24 שעות, או תהליך רכישה מלא מטלפון נייד – עד המסירה בבית הלקוח. מבטאים יותר מכל את הביטחון שיש בלובינסקי בהצלחת המוצר הזה. אני נוטה להסכים עמם.

 

One comment

  1. אחלה רכב

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6