שבת , 27 אפריל 2024
מכונית חשמלית אדומה
בגרמניה חקלאי עושה מיליון קילומטרים על טסלה S חשמלית. צילום: BILD

מיליון קילומטרים בטסלה S חשמלית

רוני נאק

ובינתיים בגרמניה. חקלאי בן 56 בשם הנסיורג פרייהר פון גמינגן-הורנברג (לא המצאנו את זה) הצליח להגיע למיליון קילומטרים על המכונית החשמלית שלו. נכון. מיליון קילומטרים שנהג בעצמו בטסלה S ממודל 2013 שבבעלותו. שזה יוצא לערך 25 הקפות סביב כדור הארץ או 2,092 פעמים לעשות את כל כביש 90 ממטולה עד מעבר טאבה (478 ק"מ בסך הכל). כדי להציב את השיא הזה נהג הנסיורג כ-600 קילומטרים מדי יום. "בעבר הייתי יושב על היום בטרקטור, זה אותו הדבר". היום הנסיורג כבר לא חקלאי – אחרי שעשה את הונו מסחר במטבע זר.

איש מול מכונית אדומה
הנסיורג התעשר ויצא לכבישים עם טסלה אדומה. הוא ממשיך לרוץ גם מעבר למיליון הקילומטרים. צילום: BILD

את המכונית החשמלית, טסלה S כאמור, הוא קנה משומשת אחרי שהייתה רכב הדגמה. היא הייתה בת שנה ועם 30,000 קילומטרים על מד המרחק. אז בשנת 2014 – שילם הבחור 90 אלף אירו, סכום לא מבוטל. הוצאות הדרך שלו היו בטלות בשישים. הטעינה המהירה לטסלה היא בחינם – וכל החלקים שהוחלפו, הוחלפו במסגרת האחריות של 8 שנים "ללא הגבלת קילומטרים" שטסלה נותנת. והיה מה להחליף: ארבעה מנועים חשמליים ושני מצברים. בכל 50,000 קילומטרים החליף צמיגים ובלמים בכל 400 אלף קילומטרים (המנועים החשמליים מורידים המון משחיקת הבלמים). קצת הנסיעה המתון שלו – שלא עובר 120 קמ"ש – מסביר חלק מהנתונים האלה. המצבר הנוכחי שלו כבר עשה כ-450 אלף קילומטרים והוא איבד כ-20% מנפח הטעינה המלא. זה מספיק לכ-300 קילומטרים בקצב מתון.

אז למה איש נורמלי לכאורה לוקח על עצמו לנהוג 600 קילומטרים בכל יום? ובכן הנסיורג אומר שזה כדי להראות לציבור שתחבורה אלטרנטיבית לבנזין ודיזל היא ישימה. ואגב, לטסלה עצמה אין שום חלק במיזם הזה שמגיע דווקא מאחת המדינות שבהן תעשיית הרכב היא מהחזקות ביותר.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 10 =