רוני נאק
מיצובישי נמצאת כרגע בתנועה מהירה שלא לאבד את המוניטין שלה כיצרנית של רכבי שטח קשוחים ויעילים. למעשה היא ממהרת לסגור את הוואקום שיצרה הפסקת השיווק של מיצובישי פאג'רו בשוקי המערב. אבל כדי שרכב שטח יוכל להתמודד בסביבת תחבורה מודרנית ומתקדמת הוא צריך להביא עכשיו משהו אחר לגמרי. ואת הכיוון החדש נוכל לראות ברכב הקונספט שיוצג בתערוכת טוקיו הקרובה: MI-TECH שלפי מיצובישי אמור לספק חווית נסיעה בטוחה בכל סוגי השטח ומזג האוויר. מערכת ההנעה היא PHEV – היברידי נטען – עם 4 מנועים חשמליים המספקים הנעה לכל הגלגלים וגם מערכות עזר ובטיחות אקטיביות מתקדמות.
מיצובישי נטשה את מנוע הבוכנה הרגיל לטובת טורבינת גז (שזה מנוע סילון קטן) אשר משמש כגנרטור ליצירת החשמל לטובת הנעה ולטעינת המצבר לנסיעה חשמלית נטולת פליטה. הצימוד של מנוע נפרד לכל גלגל מאפשר שליטה מדוייקת יותר ברמת האחיזה ובמומנט היורד לקרקע בכל פינה. זה מקל על התמרון בעיר ובתנועה צפופה וגם נותן את הכלים הדרושים להתמודדות בכל סוגי השטח.
• מיצובישי אאוטלנדר PHEV מול טויוטה ראב-4 היברידי
מיצובישי גם בוחנת ממשק ייחודי לנהג המקרין מידע על השמשה הקדמית – אבל לא רק אלא מיישם מציאות רבודה ממידע המגיע מחיישנים ומוצג מול עיני הנהג למשל מחיישנים המזהים מכשולים וסכנת התנגשות מעבר לספקטרום הראיה האנושי. במקביל יש מערך עזר אקטיבי לנהג אשר מתערב בפעולת ההיגוי והבלימה כדי למנוע או לצמצם השפעת התנגשות.
בנוסף מיצובישי תציג קונספט שטח מעניין: ENGELBERG TOURER. מדובר ברכב פנאי במידות בינוניות עם מערכת הנעה PHEV – הנעה כפולה, ושלוש שורות מושבים.