יום חמישי , 15 נובמבר 2018
דף הבית » מבחני דרכים » מיצובישי אאוטלנדר PHEV מחודש
מיצובישי אאוטלנדר PHEV מחודש
השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV - יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת - מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: מיצובישי

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מחודש

רוני נאק

התפרסם במקור במוסף ממון ידיעות אחרונות

זו כבר מתיחת הפנים השנייה בדור השלישי של מיצובישי אאוטלנדר. גי'פון שהפך לברירת המחדל של הבורגנות בישראל, בעיקר הודות לגרסת 7 מקומות פופולרית. וגם אם מדובר "רק" בעדכון של דגם אשר מתבסס על פלטפורמה משנת 2006 – יש היום לאאוטלנדר ובעיקר ל-PHEV תפקיד מפתח בעתידה של מיצובישי, ולשמש כרכב הדגל של היצרנית באזורים שבהם הפאג'רו כבר לא יוכל להיות משווק בשל תקנות זיהום האוויר.

 

מה השתנה?

מבחוץ מדובר בעיקר בנגיעות. בסיס הגלגלים עדיין ללא שינוי, עם 2.68 מטר וכך גם הצללית וסרחי העודף. יש עיצוב מודרני ובוגר יותר לחזית, טיפול דומה מאחור עם ספויילר חדש ופגוש שונה במקצת, ויש גם חישוקי גלגלים חדשים.

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV - יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת - מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: מיצובישי

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV – יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת – מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: מיצובישי

הקבינה שודרגה עם ריפודי עור חדשים ותפרים מעויינים למושבים ולדיפוני הדלתות, חלק מהמיתוג בקונסולה המרכזית הוחלף – וזהו בעיקרון. המטרה לפי מיצובישי היה לשפר את תחושת האיכות ולהציע מוצר בוגר יותר.

עיקר השינויים יימצאו מתחת לפני השטח. מיצובישי טוענים לשיטת ייצור חדשה שמשפרת את קשיחות השלדה, ומכאן את התנהגות הכביש והבטיחות במקרה של תאונה. מערכת ההיגוי החשמלית עודכנה כדי לספק יותר משוב והיגוי מהיר יותר. וגם המתלים כוילו כדי להתאים לחדות ההיגוי ולספק איזון נכון יותר בין נוחות להתנהגות כביש.

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV - יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת - מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: רוני נאק

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV – יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת – מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: רוני נאק

בתדריך חזרו והדגישו אנשי היצרן את מערכת ההנעה הכפולה אשר שורשיה נטועים בלאנסר WRC, אבל בפועל אין באמת קשר בין הדברים. מערכת ההנעה באאוטלנדר PHEV היא על טהרת החשמל – רוב הזמן. את הגלגלים האחוריים מניע מנוע חשמלי מחוזק בן 95 כוחות-סוס, במקום 82 כ"ס עד היום. גם את הגלגלים הקדמיים מניע מנוע חשמלי – נוסף – עם 95 כ"ס. מחשב ניהול אחראי על חלוקת המומנט והשוואתו בין הגלגלים, וכולל הפעם מצבי "ספורט" ו-"שלג". מה עושים כשרוצים נהיגה ספורטיבית על שלג? תשאלו את המתכנת.

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV - יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת - מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: רוני נאק

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV – יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת – מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: רוני נאק

אז מה עושה כאן מנוע בנזין? ובכן מדובר במנוע חדש, 2,400 סמ"ק, במחזור אטקינסון המפיק 135 כ"ס ו-21 קג"מ, במקום מנוע 2,000 סמ"ק 121 כ"ס בשיטת מחזור אוטו המקובל. בשיטת אטקינסון משתנה תזמון השסתומים, לטובת יעילות גדולה יותר, על חשבון הכוח בסל"ד נמוך, חסרון שאשר לחיות עימו ברכב שמצויד במקביל במנועים חשמליים, שחזקים באותה מידה בכל סל"ד.  

המנוע משמש כגנרטור המפיק חשמל למערכת ההנעה, או מניע ישירות את הגלגלים הקדמיים במהירויות העולות על 65 קמ"ש. אין תיבת הילוכים (באופן הרגיל שאתם חושבים עליה) אלא מצמד חשמלי מפוקד מחשב אשר משתלב (בהתאמת סל"ד) כשנדרש עוד כוח מהמערכת. ותמיד צריך עוד כוח – לכן קיבולת הסוללה שודרגה ב-15% ל-13.8 קילווואט/שעה. שקע 230 מאחור (עד 1,500 וואט) מסוגל להפעיל ציוד חשמלי ביתי – או אפילו מכונת נספרסו בורגנית ביותר. טווח הנסיעה הרשמי על חשמל בלבד התקצר מעט בשל המעבר למדידה לפי התקן החדש (WLTP) שאמור להיות ריאלי יותר, ועומד על כ-45 קילומטרים לעומת 54 ק"מ בעבר.

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV - יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת - מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: רוני נאק

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV – יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת – מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: רוני נאק

PHEV משמעותו שאפשר לטעון את המצבר משקע החשמל. ובכן אפשר להשתמש בשקע ביתי לטעינה איטית של 4 שעות או בעמדת טעינה מהירה אשר יכולה להגיע לטעינה של 80% תוך כ-25 דקות. 80% בלבד, מכיוון שמיצובישי צריכה להשאיר נפח ריק לטעינה העצמית בנסיעה. האאוטלנדר היה הנטען הראשון בארץ שהושק עם טעינה ישירה מרשת החשמל (מוד 2), ללא צורך בהתקנת עמדת טעינה באלפי שקלים, אם כי עם כבל טעינה שונה במקצת מהמקובל בעולם, לפי קביעת מכון התקנים הישראלי. כך למשל השקע עצמו חייב להיות "שקע כוח" ולא שקע חשמלי סטנדרטי, המסוגל לעמוד לאורך זמן באספקת חשמל בעוצמה גבוהה יחסית, ללא חשש לקצרים ולשריפות.

 

יותר נוח, יותר זריז

סביבת הנהג מוכרת ורגילה למראה. הטענה לשיפור בתחושת האיכות ממומשת ואני אישית מאד אוהב את הריפודים המעוינים האלו. חוץ מזה מדובר באותו מיצובישי אאוטלנדר מוכר. מאחור יש פתחי מיזוג מעט מוגדלים ולוח המחוונים מעט שונה – זה הכל. גם כעת יש רק 5 מושבים, השורה השלישית הוקרבה לטובת הסוללות המותקנות בתחתית תא המטען.

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV - יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת - מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: מיצובישי

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV – יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת – מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: מיצובישי

בנסיעה יש למיצובישי אאוטלנדר PHEV נוחות נסיעה טובה מבעבר, סעיף שבו הוא התקשה להרשים במקור. חווית הנסיעה חלקה ונעימה, עם בידוד טוב של דרכים משובשות וטלאי אספלט. בנהיגה גב-אל-גב עם הדור היוצא אפשר היה להתרשם מההיגוי שהתחדד וכן מבידוד רעשים טוב יותר ובעיקר מכך שמערכת ההנעה מרגישה עבה ובשרנית יותר ונותנת יותר GO כשלוחצים על הדוושה.

משקלם של הסוללה והמנועים החשמליים מביא את משקלו של מיצובישי אאוטלנדר PHEV  ל-1,900 ק"ג, כמעט 500 ק"ג יותר מאאוטלנדר הנעה קדמית. התוספת מורגשת היטב בפניות או בניסיונות לנהוג מהר יותר על כביש משובש. אז תגלו מחסור בריסון, מרכב שמתנדנד ונטייה שלא לרצות לשנות כיוון ולהיכנס לפניה.

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV - יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת - מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: רוני נאק

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV – יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת – מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: רוני נאק

תא המטען גדול נפח והוא מגלה 453 ליטר זמינים אחרי התרוממות של דלת חשמלית. שם תמצאו תא נוסף בין 35 ליטרים מתחת לרצפה ועוד תאי אחסון קטנים ואזני קשירה למטען. יחידת ההנעה האחורית "גנבה" 14 ליטר בלבד מנפח ההטענה.

החיפוש המתמיד אחרי מקום מושלם לקפה הביא אותי לדרך עפר. שם גיליתי את מרווח הגחון בן ה-19 ס"מ המאפשר נהיגת שטח זהירה – ומערכת ההנעה הכפולה שלרוב תפקדה מצוין. מדוע רק לרוב? כי היא התקשתה להבין מה לעשות בהצלבת גלגלים קטנה, שבה הקדמי ימני והאחורי שמאלי היו יחד באוויר. יחד עם זאת שיטוט זהיר בשבילים מפולסים בהחלט בא בחשבון ואפילו מומלץ – במצב חשמלי מלא ושקט במיוחד.

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV - יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת - מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: רוני נאק

השקה מיצובישי אאוטלנדר PHEV – יותר טווח, יותר איבזור וחווית נהיגה משופרת – מיצובישי אאוטלנדר עובר להוביל את מותג מיצובישי לעתיד. צילום: רוני נאק

סיכום

למיצובישי אאוטלנדר המעודכן יש כוח משיכה רב בעיקר בזכות הקלות המס – ככזה הוא מאפשר לקבלת תחושת "דפקתי את המערכת" למי שיסע בו. ותיאורטית אפשר להעביר שבוע שלם בפקקים מבלי לשרוף גרם דלק אחד, לנסוע כ-40 ק"מ תמורת חשמל בעלות של 6 שקלים, או מרחק כפול למי שיתקין עמדת טעינה גם במשרד. זאת כמובן בהנחה שיש לכם חנייה פרטית בבית ובמשרד.

המיצובישי אאוטלנדר המעודכן מהווה צעד קדימה, לא ממש קפיצה לפנים. כלמוביל היבואנית מקווה שלא תהיה עליה, כך שבשורת מחיר לא צפויה כאן. אלא הצצה לדור הבא של כלי הרכב העתידיים של מיצובישי.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6