יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן דכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק
מבחן דכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים: מיצובישי פאג'רו דקאר פרו

רוני נאק

הולי שיט. שכחתי כמה אני אוהב את הכלים האלה. וכמה התקלקלנו במרוצת השנים עם רכבי פנאי שטח מהודקים, מפוקדים, מנוטרים ומוגבלים – כשכבר לא צריך להרים את הקול כדי להתגבר על רעש המנוע או שריקת הצמיגים. שכחנו לזכור להאט לפני הפניות הקלות יותר שבכביש הררי מפותל, שהשהיית טורבו נמדדת כמעט בדקות, שבלימה חזקה גורמת לסחיבה מורגשת הצידה ושבכל ירידה מהרכב מתלכלים המכנסיים או שהילדה-עם-תיק-בצפר נופלת כמעט 40 ס"מ לקרקע מול השומר שמסתכל בהערצה על השנורקל שלך המתנוסס לאל על. אח…ריח המסעות ניכר בכל בית שחי ופינה של הרכב ואם רק לא הייתי צריך לנסוע לקנות חיתולים אז בטח שכבר הייתי בהצלבה מספקת אי שם במקום ששמו מתחיל עם "מעלה_____". וכמו שפרארי נראית מהירה גם כשהיא חונה במוסך, כך מיצובישי פאג'רו דקאר פרו נראה מאובק גם כשהוא יוצא מהשטיפה.

מבחן דכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו – לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק

מה פרו מה?

ערכה כזו – או דומה לה – כבר ראינו בעבר בכל מני כתובות ברחוב המסגר. הייתה קיה סורנטו פרו, וניסאן פאת'פיינדר דיון ועוד גרסאות אבזור מקומיות שבטח שכחתי ממעוף הסקלרוזה. וכל זה הפסיק גם כי רכבי השטח האמיתיים הפסיקו וגם כי אי אפשר היה לשנות מתלים באופן חוקי עד ממש לאחרונה עם אישור הגבהה של עד 5.0 ס"מ באופן חוקי. וכמו שכל גבר יודע תוספת של 5.0 ס"מ זה די הרבה.

מבחן דכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו – לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק

בתחום המתלים הערכה כוללת בולמי זעזועים של בילשטיין אשר מרסנים קפיצים ארוכים מהמקור של PEDDERS האוסטרלית. יש גם מיגוני גחון "6 חלקים" מבית אספיר (שגם מייבאת את ערכות המתלה הנ"ל), אלו מכסים על הגחון מתחתית לוחית הרישוי הקדמית ועד למיכל הדלק שמאחור. יש גם מדרגות/מגיני סף המעוגנות בחוזקה לשלדה ולפי אנשי מיצובישי הן חזקות מספיק כדי לאפשר שימוש בהייליפט. ואם אתם לא יודעים מה זה הייליפט – לחצו כאן למעבר לסלונה.

מבחן דכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו – לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק
לשלג על מיצובישי פאג'רו
מבחן משווה מיצובישי פאג'רו מול טויוטה לנדקרוזר

חישוקי ה-18 אינץ' המקוריים של מיצובישי פאג'רו דאקר (זו הגרסה המאובזרת יותר), הוחלפו בחישוקי 17 אינץ' שחורים ועליהם צמיגי שטח AT של גודריץ' במידה 265/65R17. אגב, גם הגלגל החמישי – אותו ספייר המסתתייר מאחרי כיסוי בזנב הוא צמיג שטח זהה. עוד נגיעות של שחור תמצאו במראות הצד הצבועות שחור (רק ברכב הלבן כמובן ברכב השחור לא צריך) וגם סט מדבקות שחורות להשחרת קורות A עד D וזה יוצר חיתוך מגניב כזה – קצת לנדרוברי לדעתי הלא מפוקסת – שמסדר אחלה את הפרופורציות של מיצובישי פאג'רו.

מחיר הערכה עומד על 19,900 וזה ממש זול כי לפי מיצובישי אילו הייתם קונים בעצמכם את החלקים באספיר זה היה עולה לכם 38,000 ₪

מבחן דכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו – לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק

 והרכב?

מיצובישי פאג'רו שעליו כתבנו בעבר מכל צורה וזווית אפשרית. אחד מרכבי השטח הראשונים וכנראה שגם האחרונים של התעשייה הזו. למעט עדכוני המנוע שיעמוד בתקני הזיהום האחרונים אין הבדל מהותי מזה שמונה שנות הדגם האחרונות – מאז השינוי שעבר הדגם בשנת 2010 כשקבל מנוע יורו 5 עם 200 כ"ס ושמשה קדמית כפולת בידוד להשאיר את הרעש עם בנות היענה שמחוץ לרכב. אז היום זה כבר יורו 6, וההספק ירד ל-190 כ"ס ב-3,500 סל"ד והמומנט טיפס בקג"מ יחיד ל-45 קג"מ ב-2,000 סל"ד. לתיבת ההילוכים 5 יחסי העברה ויש גם טרנספר סופר-סלקט עם דיפ' מרכזי ו-LOW לא מאד קצר ביחס של 1:1.9.

החידוש המהותי ביותר של הרכב הוא מערכת קונקטד-קאר של כלמוביל. זו כוללת ניווט WAZE, קישוריות מלאה, WIFI ברכב באמצעות SIM, מצלמת חניה – מצלמה קדמית לתיקול מדרכות וגם "מסכי עזרה אינטרנטיים של מיצובישי".

מבחן דרכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. הנה צילום של פז בר מ-2011. למעט הקונקטד הכל זהה
מבחן דררכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו – לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. הנה צילום של פז בר מ-2011. למעט הקונקטד הכל זהה

כל זה במחיר של 335,000 הרבה מעל לקרוסאוברים הגדולים עם 7 מושבים – ודי באיזור של טויוטה לנדקרוזר בסיסית (גרסת TS) כאשר טויוטה לנדקרוזר לקצ'רי מרופדת העור עולה 399,900 וזה מספר יפה בשבילכם שמבטא את הבדלי הביקוש בעיקר.

בתחום הבטיחות אנו לגמרי בעשור אחר. אין כאן רמז למערכות אקטיביות. 6 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות ומשיכה. וגם מובילאיי שרק בזכותו יכולה מיצובישי לסמן "6" על סרגל דירוג הבטיחות.

 

איך נוסע?

גבוה, מוצק ולפעמים נוקשה. אחרי סיבוב בעיר, בין הערים וגם בין ההרים והבוש גיליתי עד כמה אהבתי את ה"ג'יפים" ההם של לפני עשור ויותר. כשכל מה שצריך היה לעשות כדי לחקור שביל מעניין לצד הכביש היה להפנות את ההגה ימינה מהאספלט בידיעה שאין הרבה מכשולים שפויים שיעצרו אותך. ולערכת PRO יש אותו מכפיל כוח אשר מעלה בריבוע את יכולות השטח הטובות מבית של הפאג'רו. ויש הסתייגויות – כמובן – ה-LOW לא מספיק קצר. אף פעם לא היה מספיק קצר וזה ניכר במורדות תלולים גם היום. ומהלך המתלים לא מספיק ארוך לעבודה טכנית משובחת – כאן הלנדקרוזר ובטח הדיסקברי של לנדרובר הרבה יותר "גמישים" בנושא. ההגבהה משפרת את זוויות המרכב ואת זווית הגחון ועם נעילת הדיפ' המקורית ובקרת המשיכה אפשר להתגבר על ההצלבות הפוטוגניות שהם חלק מהחיים עם האוטו הזה.

מבחן דכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו – לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק

המתלים יחד עם הצמיגי המעובים יוצרים איכות נסיעה מוצקה למדי במהירות עירונית איטית. סעו כחוק והכלי מעביר הרבה מהדרך פנימה. מעל 40 קמ"ש גם רעש הצמיגים נוכח ואפילו רעש המנוע רם יותר בזכות ההד המושלם שחוזר לקבינה מהמיגון המלא. בידוד רעשים זה לחננות.

פעם מיצובישי פאג'רו היה מסוכן מאד בכביש. בלימה והתחמקות ממכשול עם KING היו נגמרים כמעט תמיד בהתהפכות ואני הייתי עד למקרה אחד כזה שקרה ממש מול עיניי. כדי להתגבר על זה, בדורות הבאים מיצובישי עיבתה את המוט המייצב האחורי והקשיחה את המתלים. זה הפך את פאג'רו לרכב כביש טוב יותר במחיר היכולת בשטח. עם הערכה הזו יכולת השטח חזרה ואני לא יכול להעיד על אי יציבות שחוויתי בנסיעת המבחן.

מבחן דכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו – לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק

בשטח מצאתי את הנקודה המתוקה של המתלים דווקא בנסיעה מהירה. הקיט של אספיר עובד נהדר תחת עומס, יהיה זה בקצב בינוני על דרך משובשת מאד עם אבנים גדולות או קצב ראלי בין השדות הפתוחים של בקעת בית נטופה – אז העסק עבד מצוין. האחיזה של הצמיגים נהדרת, ואלו גם גילו עמידות טובה בפני נהג רע לב שכמוני.

אה…ועוד משהו שכבר אנו לא רגילים אליו. צריכת דלק. זוכרים את זה? 7.5 ק"מ/ל' מחוץ לעיר. 5.5 ק"מ/ל' בפקקים ו/או בעבירות בשטח. לא לרפי ארנק וזה גם מזכה את ידידנו בדירוג זיהום אוויר 15.

מבחן דכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו – לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק

סיכום

התקנות המאפשרות להגביה SUV פתחו חלון הזדמנויות לאנשי השיווק של חטיבת מיצובישי – ואלו יצרו ערכת שטח אותה כל מי שמטייל יכול להעריך. העובדה שזה מותקן כבר בחצר היבואן, כולל השינויים הנדרשים ברישיון הרכב – חוסכת הרבה בלבול מוח ללקוח הפוטנציאל שנופי המדבר משתקפים בעיניו. פעם, היה בענף מנהל שיווק אחד – מוכשר ויצירתי – אשר התמחה בהמצאת גרסאות מקומיות לדגמים מתיישנים. וכך, מחזור אחרי מחזור הוא הצליח להאריך את חיי המדף ולהנשים את המוצרים שכבר החלו להעלות ג'ינג'ים של חלודה בבונדד עם הנוף לים. כאן המקרה דומה, אבל עם ערך מוסף אמיתי – כזה שיכול להביא אותך לפינות היפות יותר של המדינה – למקומות שאף קרוסאובר מבוסס פלטפורמת רכב ג'נרית מסוגל לדמיין.

מבחן דכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו - לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי פאג'רו דקאר פרו – לא לגיול בלבד. ערכת מתלים+מיגון+קוסמטיקה מסובסדת לרוכשי גרסת דקאר. צילום: רוני נאק

ולסיום סיומת – הערכת מוצעת רק בעסקאות של גרסת דקאר. גרסאות דזרט (323,000 ש"ח) – אפילו שפיזיולוגית מסוגלות ליהנות מהערכה לא יהנו מהדיל הזה. העניין לבטח יעמוד במבחן אולם התצוגה.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 3 =