שבת , 20 אפריל 2024
שנתיים אחרי הפסקת השיווק באירופה ועל רקע משבר קורונה - מיצובישי סוגרת את מפעל פאג'רו ביפן. צילום: מיצובישי

מפעל פאג'רו נסגר סופית


רוני נאק

בינתיים בטוקיו, מיצובישי החלה בשלב האחרון של סגירת המפעל המייצר את פאג'רו. מה שמזוהה כ"חטיבת פאג'רו" נוסד אחרי מלחמת העולם השניה כספקית של חלקי מרכב לתעשיית הרכב ובהמשך היה המפעל שבו יוצרו כל דורות הפאג'רו (לצד דגמים אחרים כמו מיניוואנים ואאוטלנדר). החטיבה התמזגה לתוך מיצובישי רק בשנת 1995 ועברה לבעלות מלאה של מיצובישי בשנת 2003.

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו – הגרסה האחרונה של פאג'רו ששווקה בישראל. צילום: רוני נאק

• גלריה: מיצובישי פאג'רו להר אודם

• מיצובישי אאוטלנדר PHEV מול טויוטה ראב-4

כזכור מיצובישי הפסיקה לשווק את הפאג'רו באירופה (וגם אצלנו), בשנת 2018 אולם המשיך להיות מיוצר לשוקי אסיה ואפריקה. אולם שורה של אירועים יצרו את הסופה המושלמת ואת התנאים לסגירת המפעל: דרישה הולכת ופוחתת לפאג'רו, פרשיית גוהן שערערה את החיבור של רנו-ניסאן-מיצובישי (לצד תכניות התפשטות שאפתניות שלא צלחו שמקורן בגוהן) ולבסוף משבר קורונה שדחק את הנהלת מיצובישי למוד של חיסכון מירבית בעלויות והשלת כל חטיבה שאינה רווחית. מיצובישי נכנסה (או הוכנסה…) לחיבור הזה אחרי שפרשת זיוף נתוני צריכת דלק גרמה לירידת ערך חזקה והיא קבלה השתלטות בצורת השקעה מניסאן בשנת 2016 (על פי שמועות מי שדווחו על הזיוף לרשויות המדינה היו אנשי ניסאן בעצמם).

היצור של מיצובישי אאוטלנדר יעבור למפעל אחר ביפן. צילום: רוני נאק

זה המפעל הראשון של מיצובישי על אדמת יפן שנסגר מזה 20 שנים. כ-900 העובדים שבו, כך לפי מיצובישי, יקבלו תפקידים אחרים בקונצרן. אצלנו, מיצובישי אאוטלנדר הוא שחקן מרכזי בזירת ה-SUV וגם אחד מכלי הרכב ההיברידיים הנמכרים ביותר. היצור שלו יישאר על אדמת יפן ויועתק למפעל אוקזקי.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 + 19 =