יום חמישי , 25 אפריל 2024
טנדר צובישי
מיצובישי טרייטון פרו - חבילת שטח במחיר 20 אלף שקלים המרחיבה מאד את היכולת בשטח אבל לא רק. צילום: רונן טופלברג

מיצובישי טרייטון PRO

רוני נאק

את מיצובישי טרייטון לא צריך להציג. הטנדר של מיצובישי אשר עבר לאחרונה עדכון עמוק ביותר – מציע את משרעת היכולות הרחבה ביותר בסגמנט עם יכולת עבודה ראויה אבל גם נימוסי כביש טובים שיכולים לשמש גם לפעילות אחרי שעות העבודה.

כלמוביל יבואנית מיצובישי פיתחה בחודשים האחרונים, בשיתוף עם חברת אספיר, קיט שיפורים למיצובישי טרייטון בשם "PRO" הקיט כולל ערכת מתלים עם הגבהה של 2.0 אינץ', קפיצים קדמיים פדרס, בולמי זעזועים בילשטיין עם שיסתום שפותח במיוחד בישראל, סט מיגון מלא לכל גחון הרכב, מדרגות סף שיכולות לתמוך במגבהה הייליפט וקשת קשירה מאלומיניום מאחור. בנוסף, הגריל הקדמי וחישוקי הגלגלים מקבלים צביעה שחורה מיוחדת והצמיגים מוחלפים לצמיגי פירלי AT.

גחון טריטון
מיצובישי טרייטון פרו – סט מיגון מלא של אספיר. צילום: רונן טופלברג

את הקיט אפשר להוסיף לטרייטון בגרסת דזרט (הבסיסית) או גרסת דקאר הבכירה יותר – והיא זמינה רק לגרסאות בעלות הנעה כפולה. עלות הערכה: 20,000 שקלים.

מיצובישי שהציגה את הטרייטון ממש רגע לפני שהקורונה נחתה עלינו עדיין נמצא בפרק ההשקה של הדגם הזה ולכן מחיר מופחת לקיט "PRO".

ביום נהיגה מרוכז ואינטינסיבי ביותר – בו נהגנו כ-80 קילומטרים במיטב השבילים המאתגרים של מדבר יהודה – כולל מקומות מזרי אימה כמו "סיבוב המוות" ו"הר העזאזל" הוכיחה חבילת PRO את יכולותיה כשסיפקה שיפור בכל מימד אפשרי של יכולת השטח של הטרייטון.

חרטום לא חרטום
מיצובישי טרייטון פרו – צמיגי שטח טובים ו-2 אינץ' העושים את ההבדל. צילום: רונן טופלברג

מבחן דרכים מיצובישי טרייטון

כיול המתלים מדויק מאד – ומתאים למשימה – עם ריסון מצוין של המרכב, איזון טוב לפנים-אחור ועמידות טובה בפני סגירת מתלה. זה מאפשר לגהץ שבילים בקצב מהיר אבל גם שומר על מהלך מתלה ארוך במכשולי עבירות. שם האחיזה בקרקע משופרת מאז בזכות צמיגי השטח שהתגלו כעמידים ביותר ואפשרו הפחתת לחץ אוויר למיקסום האחיזה והנוחות בדרכי הדרדרת של המדבר.

מניסיוננו לאורך השנים התקנת ערכות כאלה (מתלים פלוס מיגון מלא) מגיע עם מחיר של עלייה ברעשי הכביש (מהצמיגים האגרסיביים) ומרעשי מערכת ההנעה (ממיגון האלומיניום המדהד את המכאניקה) – כאן מצאנו רק עליה קטנה ברחש הצמיגים על האספלט ולא נרשמה עליה ברעשי המנוע.

הצלבה
מיצובישי טרייטון פרו – צמיגים נהדרים, ומערכת הנעה טובה המועצמת עם קיט PRO צילום: רונן טופלברג

אגב מנוע – אין בערכה נגיעה כלל במערכת ההנעה המקורית. זה עדיין אותו מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2.ל' המפיק 150 כ"ס וכמעט 41 קג"מ – העברת הכוח היא דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ויש טרנספר נהדר – סופר סלקט – עם LOW ועם אפשרות גם ל-4X4 בכביש בזכות דיפרנציאל מרכזי. עוד תופינים לשטח כוללים מפות ניהול אחיזה ל: עפר, בוץ וסלעים. בקרת ירידה במורד שהתגלתה כיעילה ביותר ונעילת דיפ' אחורית-מקורית שבתכלס לא השתמשנו בה כלל – אבל טוב שישנה.

מאחור טריטון
מיצובישי טרייטון פרו – מנקה מכשולים בשטח עם פחות גירודי גחון ושיפור בזוויות המרכב. צילום: רונן טופלברג

שלא כפי שהיה מקובל בעבר – מיצובישי ציינה כי כל נושא הטיפול, שירות או תיקון של חלקי הערכה השונים ייעשו במרכזי השירות של מיצובישי וכי הלקוח לא יופנה לספק כדי לבצע תיקונים. זה יתרון משמעותי לבעלי הרכבים. באותה נשימה אפשר לציין כי מאחר והערכה מגיעה מבית היבואן אין פגיעה באחריות – דבר שאנשי שטח רבים למדו על בשרם בדרך הקשה.

טנדרים מול ים המלח
מיצובישי טרייטון פרו – חבילת PRO זמינה בכל גרסאות 4X4 של טנדר טרייטון. צילום: רונן טופלברג

אז למי חבילת PRO מתאימה? אם תשאלו את אנשי מיצובישי הם יאמרו שהיא מתאימה למי שעובד בשטח – חקלאים או קבלנים וגם מי שמחפש רכב 4X4 רב-יכולת לטיולים מבלי לשלם את המחיר של רכב פנאי יקר העולה הרבה יותר. אם אתם תשאלו דווקא אותי – אומר לכם שהערך המוסף שחבילת PRO מביאה לטרייטון עולה בהרבה על המחיר הנוכחי שלה ומשפרת כל פרמטר של הטנדר המקורי – אפילו את הלוק שלו. אז כן. לכו על PRO.

שחור טנדר צובישי
מיצובישי טרייטון פרו – חבילת שטח במחיר 20 אלף שקלים המרחיבה מאד את היכולת בשטח אבל גם את הלוק. צילום: רונן טופלברג

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − 16 =