יום שישי , 19 אפריל 2024
יונדאי מציגה סדרה של רובוטים חכמים שיתנו ניידות לעצמים נייחים. צילום: יונדאי

יונדאי: הניידות של "דברים"


רוני נאק

אנו מכירים היטב את התפיסה של IOT או "האינטרנט של הדברים", רעיון שבסופו של דבר עצמים רבים יהיו מחוברים לרשת. למשל המזגן, דוד המים החמים, רמזורים ואפילו בגדים שתהיה להם היכולת, למשל, להזהיר נהג רכב ואת הרכב שהולך רגל מתפרץ לכביש כשיש לו רמזור אדום במעבר החציה. אבל זו רק דוגמה אחת. יונדאי בתערוכת CES לוקחת את הקונספט הזה שלב אחד קדימה, או הצידה אם תרצו, עם שורת פיתוח של MOT שזה ראשי תיבות ל-Mobility of Things שבבסיסה אומר להפוך עצמים שעד היום היו נייחים ו"טפשים" ולתת להם יכולת תנועה על בסיס סדרה של פיתוחים רובוטיים.

דוגמה נוספת לפלטפורמה מודולרית עם הנעה והיגוי לכל הגלגלים וכמומן יכולת אוטונומית. צילום: יונדאי

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה

לפלטפורמה הרובוטית מבנה מודולארי המאפשר התאמתה ליישומים רבים מקפסולה לניידות אישית ועד להזזת מטענים ממקום למקום. לפלטפורמה ארבעה גלגלים כל אחד מהם בעל מנוע חשמלי עצמאי בטבור, מתלה ויכולת היגוי 360 מעלות עצמאית משלושת הגלגלים האחרים. התנועה האוטונומית מתאפשרת בזכות חיישנים אופטיים ומכ"מ לייזר (LIDAR). הפלטפורמה מגיעה בממדים שונים, בהתאם לשימושים, שיכולים להתאים להובלת מטענים וארגזים כבדים או בממדים קטנים יותר בשביל למשל לעבור בין נקודות עבודה באופנספייס של משרדים גדולים.

יונדאי מציגה סדרה של רובוטים חכמים שיתנו ניידות לעצמים נייחים. צילום: יונדאי

אם נראה לכם מוזר הכיוון הזה שיונדאי לוקחת, קחו בחשבון שיש לא מעט מן המשותף בין הרובוטים האלה (שהם שוק לגמרי בפני עצמו) לבין היכולת לפתח רכב חשמלי אוטונומי מלא לעתיד של תחבורה סביבתית, מקושרת ואטונומית. 

כל גלגל עם מנוע, מתלה והיגוי עצמאי. הפלטפורמה ניתנת להתאמה למגוון עצום של יישומים. צילום: יונדאי

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one + nine =