יום שישי , 29 מרץ 2024

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653

פרקתי את ה-ק.ט.מ. מהמכונית בחניון של מצפה מודיעין ולא ידעתי מה מצפה לי. אחרי שתי הקפות רצופות של סינגל הרצל – בעודי מתלבט האם לצאת להקפה שלישית, נפל האסימון. הבנתי את הקטע של 27.5 ואלו כנראה האופניים הכפיים-יותר שעליהם תוכלו להניח את ישבנכם.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653. מתלים של רוקשוק הגיעו לבגרות כאן ומבצעים נהדר. מעצורי SLX מצויינים ותיאבון לסינגלים מפותלים. צילום: פז בר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653. יש הכנה לניתוב כבל למוט מושב דינמי. איבזור היקפי טוב. משקל כפי שנבחנו 14 ק"ג.  צילום: פז בר

שנתאם לכם רכיבה על LYCAN 653?

בבן שמן רכבנו גם על נורקו ריבולבר 29 אינטש

מקום בעולם

אם תחפשו הגדרה מדוייקת מה בדיוק האופניים האלו, תמצאו אותה במיקום שלהם באתר של KTM העולמית. שם הם עומדים בקטגוריית "שבילים-אול מאונטיין" כשבקצה הקטגוריה נוכח ה-BARK האגרסיביים. אלו אופניים שמלכתכילה KTM מייעדת אותם לעשות משרעת רחבה של משימות. אז יצאנו לבדוק.

השלדה עשויה אלומיניום וצינורותיה עוצבה בשיטה הידרופורמית. ורואים זאת היטב באופן שבו מעוצבים צינורות השלדה הראשיים. מאחור תמצאו את הדור השני של מתלה 4 חיבורים PDS של ק.ט.מ. המתלה הזה מבודד את פעולת השיכוך מהשפעת הדיווש בין השאר על ידי תליית בולם הזעזועים על הזרוע הנעה עצמה. פעולת המתלה היא לינארית על בולם הזעזועים. עוד תגלו ראש היגוי חרוטי, תושבות למעביר ההילוכים הקדמי, לקליפרים ואף ניתוב כבלים דרך צינורות השלדה. דבר שעד היום ראינו רק בעילית של האופניים.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653.  ראש היגוי חרוטי, ניתוב כבלים דרך השלדה וצינורות אלומיניום הירדופורם. דיבור של מוצר פרימיום. צילום: פז בר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653. ראש היגוי חרוטי, ניתוב כבלים דרך השלדה וצינורות אלומיניום הירדופורם. דיבור של מוצר פרימיום. צילום: פז בר

מבחינת ציוד תמצאו כאן קיט מלא של שימאנו SLX כשרק המעביר האחורי יוצא דופן ומגיע מסדרת XT. להעברת הכוח יש 30 הילוכים ואלו מפוקדים משיפטרים פלסטיים של SLX. על הבלימה מופקדים קליפרים SLX המצויידים בצלעות קירור זעירות ומקסימות ונושכים רוטורים בקוטר 180 מ"מ. מהקצה השני של צינור הבלם תמצאו מנוף שניתן לכוון את מרחקו מהגריפ.

בולמי הזעזועים מגיעים מרוקשוק. מאחור MONRCH RT3 עם שיכוך כיווץ והחזרה ומנוף תלת מצבי הדומה בהשפעתו ל-CTD של FOX. המהלך מאחור עומד על 125 מ"מ והתליה נעשית עם קפיץ אוויר כמובן. בחזית למזלג יש מהלך של 130 מ"מ. לסדרת REVELATION קפיץ אוויר, שיכוך החזרה חיצוני ונעילה מרחוק מהכידון. פיצ'ר מעניין הוא היכולת לקבוע את הסף הפריצה של שסתום הנעילה כך שתוכלו לקבל חזית קשיחה אבל כזו שגם תעבוד אם היא נקראת לדגל.

האיבזור ההיקפי מגיע מ-RITCHEY ורק המושב הוא פריט מעוצב של SALLE ITALIA. נאבות הגלגלים (נכון SLX) נהנות מאחיזה של ציר 15 מ"מ בחזית ו-12 מ"מ מאחור עם יתרון ברור לחוזק ועמידות בפיתול. אלו שרוכות לחישוקי אלומיניום מ-DT SWISS ועליהם צמיגי שוואלבה רייסינג ראלף במידה הלוהטת של 27.5 אינץ ורוחב 2.25.

לפי היצרן משקל האופניים הוא 12.9 ק"ג. אנחנו שקלנו אותם עם דוושות SPD וג'יפה בצמיגים ואז המאזניים הראו נתון עקבי של 14.0 ק"ג (ותוספת של 200 גר' לחבל הטיפוס שתלה את האופניים..).

המחיר של אופני המבחן עומד על 13,900 שקלים.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653. מתלים של רוקשוק הגיעו לבגרות כאן ומבצעים נהדר. מעצורי SLX מצויינים ותיאבון לסינגלים מפותלים. צילום: פז בר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653. מתלים של רוקשוק הגיעו לבגרות כאן ומבצעים נהדר. מעצורי SLX מצויינים ותיאבון לסינגלים מפותלים. צילום: פז בר

רכיבה

בין העצים והסלעים של פארק קנדה תמצאו את ה-ק.ט.מ האלו. הם משלבים באופן מצויין את הזריזות של 26 ואת היכולת להתגלגל-מעל ואת המהירות של 29. נכון, הם לא יהיה זריזים כמו 26 ולא יגמעו קילומטרים במהירות כמו 29 אינץ' אבל הם בהחלט במקום טוב באמצע עם נטיה קלה ל-26. זווית ההיגוי עומדת על 69 מעלות וזה מתאים יותר לפרופיל של אופניים אגרסיביים. בהקשר הזה זה נותן לאופניים את היציבות הכיוונית להסתער על גינות סלעים ללא חשש שתעופו בריקושט מהסלע. מצד שני, היו כמה פניות שהיה עליי להשכיב אותם במודע עמוק לתוך הפניה אחרי שהאופניים נטו להרחיב את הקו. היגוי-דרך-המתניים זו הדרך המומלצת וכך תתוגמלו עם התנהגות מופלאה. לצד השלדה, לא יכולתי שלא להתרשם מהדרך שעשו הרכיבים של רוקשוק. אחרי כיול מתלים קפדני, שכלל התאמת לחץ האוויר למשקלי פלוס תיק על הגב, ואיפוס הבוררים, יצאתי לסינגל ולא הפסקתי ליהנות מהאופן שבו השביל נבלע ונזלל מתחת לרגליי. היה עליי רק פעם אחת לעצור ולכוון את שיכוף ההחזרה מאחור לאיטי יותר שכן הריבאונד היה מהיר מדי וגרם לאיבוד אחיזה בהחזרה. שלושה קליקים של הבורר והעסק הסתדר.

מתלה מוצק למעביר SLX קדמי פתר את בעיית אי-הדיוק של הדור הראשון. ולכל אורך המבחן תפקדו מעבירי ההילוכים מצויין. על הרצל לא הייתי צריך לרדת מהפלטה הקדמית וה-XT מאחור דילג בחדווה בין עשרת ההילוכים שבקסטה מאחור. התחושה, מאמץ ההפעלה ודיוק ההעברה של השיפטרים הוא על הצד הפריך והחמאתי יותר. לא נתקלתי בקשיים מיוחדים ורק שאלת השרידות של הרכיב הזה עוד תלויה באוויר.

רוכבים מהירים, ונהגי מירוצים, יודעים שסוד המהירות טמון במעצורים טובים. והסידור שיש על הלייקן 653 הוא מהטובים שפגשתי ברמת המחיר הזו. עם רוטורים בקוטר 180 הדיסקים גדולים ביחס לגלגל שעליהם לבלום. הנשיכה חזקה מאוד, מינון העוצמה מדוייק ומענג ודי באצבע אחת כדי לבלום חזק ובטוח אפילו על המשטח הבוגדני ודל האחיזה ביותר.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653.  בווידאו הייתם רואים את המהירות...האחיזה בקרקע מצויינת, בעיקר בזכות המתלים של רוקשוק. צילום: פז בר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653. בווידאו הייתם רואים את המהירות…האחיזה בקרקע מצויינת, בעיקר בזכות המתלים של רוקשוק. צילום: פז בר

הגדרת התפקיד של האופניים האלו הוציאה אותנו גם לשבילים הפתוחים לרכיבת XC ארוכה. כאן אפשר היה לנצל את נעילת הבולמים כדי לצמצם בובינג ולייעל את הורדת הכוח לקרקע כשלא צריך את מלא מהלך המתלים. המסלול באורך של כ-40 קילומטרים עבר מהר מתחת לצמיגים השמנמנים של שוואלבה ותנוחת הרכיבה מצויינת כדי להכנס למצב ו"לתת עבודה" על פני קילומטרים. הקצב טוב אבל אופני 29 מקבילים יהיו מהירים יותר. מצד שני לא סבלתי עליהם כמו שאופני 26 יכולים לגרום לך לסבול כשהשביל ארוך ולא מעניין.

מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653. מתלים של רוקשוק הגיעו לבגרות כאן ומבצעים נהדר. מעצורי SLX מצויינים ותיאבון לסינגלים מפותלים. צילום: פז בר
מבחן אופניים ק.ט.מ LYCAN 653. מתלים של רוקשוק הגיעו לבגרות כאן ומבצעים נהדר. מעצורי SLX מצויינים ותיאבון לסינגלים מפותלים. צילום: פז בר

צא לרכב בסינגל יער בית קשת

סע לבית קשת על אופל אסטרה טורר

סיכום

ברמת המוצר יש ב-ק.ט.מ האלו פיצ'רים ואיכויות רבות שהיינו מצפים למצא באופניים יקרים יותר וממותגים "בוטיקיים" (אם יש מילה כזו) יותר. איכות השלדה היא במעלה הראשונה, ניתוב הכבלים דרכה חכם, התושבות הקשיחות של המעבירים מוסיפות המון לתפעול החלק של כל העסק והמעצורים – מתוקים וחזקים מתמיד. גם האיבזור ההקיפי מצויין ורק השרידות של שיפטרים פלסטיים של SLX עשויה להיות בעייתית בעתיד. נכון, יכול להיות לי דיסוננס מכך שלא כתוב FOX על בולמי הזעזועים. מצד שני האופן המעולה שבו תפקדו הרכיבים של רוקשוק מעמידים בספק את הכדאיות של תשלום הפרמיה של FOX.

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

3 comments

  1. באמת אחלה כתבה לאחלה אופניים !!!

  2. הכתבה הזו נהדרת צורת כתיבה שכ"כ מסבירה על האופניים היתרונות והחסרונות של האופניים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty + eleven =