יום חמישי , 28 מרץ 2024
אופני הרים נורקו צ'ארג'ר 9.2. המחיר 3,500 שקלים והם יקחו אותך עמוק לשטח. צילום: NORCO

מבחן אופניים: נורקו צ'ארג'ר 9.2

נתון אחד משך את תשומת ליבי. נו טוב, אוליי שניים או שלושה, אבל אחד במיוחד קפץ החוצה מדף הנתונים של הנורקו צ'ארג'ר 9.2. זה היה זווית ההיגוי. לכאורה עוד אחד בשורה סתומה של מפרט טכני מייגע. אבל לזווית הזו: 70.5 מעלות יש סאבטקסט שאומר – פחות או יותר – "אחי! אני לא קטר! בו שים ת'תחת ור'אה". וזה נתון שאילו היה מדובר באופניים עם גלגלי 26' סביר שלא הייתי מתעכב עליו כלל. נכון, יש 29' עם זוויות חדות מאלו, ויש רבים עם שלות קהות יותר אבל מצאתי בנורקו הצנועים שלפניי הבטחה לכיף. וזה דבר חשוב באופניים. שני הנתונים החריגים האחרים היו שמות הדגמים של חלקי שימאנו השונים, ותג המחיר 3,500 שקלים כולל מע"מ.

אופני הרים נורקו צ'ארג'ר 9.2. המחיר 3,500 שקלים והם יקחו אותך עמוק לשטח. צילום: NORCO

אין ציפיות

נורקו הוא יצרן קנדי וותיק ומכובד מאד בסצינה העולמית. ממפעלה בבריטיש קולומביה בקנדה, מייצר המפעל יותר מ-150 דגמים, ברציפות משנת 1964. המפעל עשה לעצמו שם בשנות ה-80 כשהיה מאד דומיננטי בזירת ה-BMX והוא עדיין ממשיך להתחרות עם צוותים מקצועיים בכל סגמנט של מירוצי האופניים השונים, בכביש ובשטח. אצלנו מיוצג המותג הזה מזה כמה שנים ורק לאחרונה הוא "החליף ידיים" וכעת מיוצג על-ידי מצמן את מירוץ.

הצ'אג'ר 2.9 הם גרסת הביניים של הדגם הזה ומשווקים – כאמור – במחיר של 3,500 שקלים. הגדרת היצרן שמה אותם בעולם של אופני השבילים והקרוס-קאנטרי. אלו אופניים מהזן שמיועד לכסות מרחקים ארוכים ולעשות זאת על פני שטח נוח וקל יחסית למעבר. וזה לא היה מאד חכם מצידי שאת הקילומטרים הראשונים עליהם עשיתי דווקא בשביל הצר היורד את הר מירון. היו לי אמנם תכניות לרכב גם במסגרת הגדר היצרן, אבל חשבתי שעם היגוי חד-יחסית לז'אנר (רק מעלה אחת פחות משלדה תחרותית), וגלגלים גדולים לא אתקשה להתמודד עם האתגרים של הסינגל הזה.

ההרמה הראשונה למנשא האופניים שעל המכונית חושף מיד את המשקל העצמי. 14 ק"ג לאופני זנב קשיח עם שלדת אלומיניום (מתוצרת קמבודיה – יש מדבקה!) את המשקל הנוסף הזה ארגיש במהלך כל היום ובהמשך ברכיבות XC מתמשכות.

האיבזור ההיקפי בסיסי למדי ורובו ממותג NORCO, תמצאו מושב של FSA ומאותו ספק גם את זרועות ההנעה (קראנק). העברת הכוח נסמכת על רכיבי שימאנו מסדרת אליביו הבסיסית. 27 הילוכים ביניהם תוכלו לדלג עם שיפטרים פלסטיים ממשפחת אליביו כשאת העברת ההילוכים בפועל מבצע מעביר קדמי שימאנו אסרה (Acera), ואחורי אליביו. והמעצורים – הידראוליים יש לציין – גם הם מגיעים משימאנו M446 הניזונים מלחץ שמפיקים מנופים M445. למזלג הקדמי 100 מ"מ של מהלך והוא מתוצרת רוק שוק. על רגל אחת שלו תמצאו ברז נעילה ועל השנייה ברז לכיוון העומס הראשוני.

האמת שלא ציפיתי לגדולות, אבל הנורקו הקשוחים ספגו וזללו את השביל המסולע ברעבתנות. אשקר אם לא אומר שהיו קטעים שקיללתי את המחסור במתלה אחורי ואחרים שבהם צללתי לתוך שיח רותם פורח. ובכל זאת, הגעתי למוצא השביל עם חיוך רחב מרוח על הפנים ורעב מחודש לזלול עוד הרבה קילומטרים.

אוהב אופני הרים 29 אינץ'? קרא עוד

שטח פתוח

שבילים פתוחים הם איזור הציד המועדף על הנורקו האלו וכאן הם יכולים להביא לידי ביטוי את המהירות שניתן להפיק מ-29' ושלדה חביבה. אפילו שרכיבי העברת הכוח לא מהזן הנוצץ אשר מושך מבטי קנאה בשבילים, הם התגלו כיעילים למדי ועשו עבודה יפה רוב הזה. אם על השביל הרטוב והבוצי לוט הערפל במירון, או על החול בפרדסי השרון.

הבלמים היו בתחילה מאד חלשים, וסיפקו רק האטה סמלית למדי. החלקים האלו היו מקור לחשש ראשוני מצידי אולם ככל שנקפו הקילומטרים ורפידות הבלם התאימו עצמן לדיסקים – כך גם התחזקה עוצמת הבלימה עד לרמה טובה מאד וזה אמור גם לגבי הנשיכה וגם לגבי המינון.

הרצה רטובה לבלמים חדשים! נורקו צ'ארג'ר טסים במורד המירון. הפתעה במחיר הגיוני. צילום: פז בר

השילוב של מהירות ובלמים חזקים תמיד עובד נהדר (אפילו בכלים מנועיים), ומצאתי עצמי נהנה מאד מהיכולת הזו בשבילים הרחבים. ולא רק הבלמים הזו זקוקים למעט הרצה, גם המזלג צריך היה להשתחרר מעט. אין לו את האיכויות של בולם משובח, אבל מצד שני הוא זול ויחסית קל. פעולתו מניחה את הדעת ויש לו תרומה לא מבוטלת לנוחות ובטיחות. דרופים הם בכל מקרה מחוץ לתפריט.

לא השתגעתי מהפיתול שלו, אשר יחד עם עיוות הגלגל הגדול – שנגרם בעומס צידי רב – נפגע דיוק ההיגוי ואפשר אפילו לסטות מהקו המקורי. אבל זה מאד בשוליים. לקסט ההילוכים "חורים" ביחסי ההעברה בתחום הביניים, וזה מציק בשיפועים מסוימים. המעבירים, אשר מתקתקים הילוכים נהדר רוב הזמן, יתקשו להתמודד עם העברה-תחת-עומס, או העברות מהירות של כמה הילוכים בו-זמנית.

מחפשים מקום לישון ליד מירון? 

ראי המחיר

לפני כמה חודשים יצא לי לבחון מכונית מיני חדשה – מאלו שעולות 60 אלף שקלים. ובכל פעם שצצה טענה, היא מיד צוננה בתג המחיר המתנפנף לנגד העיניים. וכמו אותה מיני, גם הנורקו צ'ארג'ר עושים את הכל "בסדר" ואף יותר מזה. וטענות לגבי המשקל העודף, רמת האבזור הבסיסית, או החיכוך הפנימי במזלג – כל אלו נמחות למול תג מחיר של 3,500 שקלים לאופניים שיביאו לך את החוויה המלאה של אופני הרים ברי יכולת, מהנים ומספקים מאד לרכיבה.

Check Also

טיול שטח נחל שקמה, שמורת פורה, בתרונות רוחמה

מעטים הימים שהנגב כה מזמין – מסלול מלא שמיים, שדות רחבי ידיים והרבה נשימות עמוקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen − 1 =