שבת , 20 אפריל 2024
אתגרי רכיבה ביער חורשים. רשת גדולה של סינגלים מאתגרים לרוכבים מיומנים. צילום: רוני נאק

נהנים בחורשים

רוני נאק

יער חורשים הוא מפלט נפלא למי שגר במרכז ולא רוצה להרחיק "עד בנשמן" או רחוק עוד יותר לריכוזי הרכיבה בפריפריה. בצמוד לקיבוץ חורשים, זה יקח לא יותר מעשרים דקות על הכביש כדי להגיע לשם כמעט מכל מקום בגוש דן.

אתגרי רכיבה ביער חורשים. 00 גוונים של דרדרת. צילום: רוני נאק

היער עצמו אינו גדול. תחום ממזרח על ידי גדר ההפרדה, מצפון על ידי נירית, בדרום אורנית וכפר ברא וממערב על ידי הכביש למתן. כדי להגיע לשם פשוט הציבו ב-WAZE יער חורשים או סעו לשער קיבוץ חורשים, ממש לפני שער הקיבוץ פנו שמאלה (צפונה) בכביש צר ומשובש ואחרי כקילומטר תגיעו לפניה ימינה לדרך עפר לבנה ורחבה עם סימון שבילים כחול. תזהו את המקום בזכות צינור גדול הבולט מהקרקע בצד ימין של השביל.

אתגרי רכיבה ביער חורשים. נהיגה קצרה וגישה קלילה מכל מקום בגוש דן. צילום: רוני נאק

אפשרות אחת תהיה לחנות כאן על רחבת אספלט זעירה ולהתחיל לרכוב או להכנס עם הרכב פנימה בדרך העפר. ההונדה CRV שלנו עבר בדרך הזו ללא דרמות על דרך העפר המוחזקת. השביל הכחול לוקח דוך מזרחה במקביל לערוץ נחל קנה (שבחורף זורם בעליזות רבה). לאחר קצת יותר מקילומטר תגיעו לצומת שבילים גדולה ומשמאלכם רחבה ושולחנות קק"ל מוצלים. אפשר גם כאן לחנות.

אתגרי רכיבה ביער חורשים. טיפוסים מאתגרים לא פחות מהמורדות. צילום: רוני נאק

יער חורשים מכסה את הרכסים הקצרים והגבעות שמצפון ומדרום לערוץ נחל קנה. זה אומר שבסוף כל ירידה שתרדו, מחכה לכם עלייה בריאה. ו"הסיפור" של חורשים זה אתגרים. והאתגרים של חורשים נמצאים לא על הדרכים הלבנות המסומנות (יש רק שלוש כאלה: כחול, אדום המטפס לשער אורנית וירוק המטפס לשער של נירית). זאת לצד עוד רשת דרכי עפר לא מסומנות המיועדות ליערנים ולוחמי האש לשימוש במקרה של שריפה. אבל הסיפור האמיתי של חורשים הוא רשת עניפה של סינגלים שנפתחו על ידי המקומיים ואורחיהם. כנסו לסינגלים האלה ותגלו עולם שלם של רכיבה טכנית ומאתגרת מאד הדורשת לא רק רמת רכיבה טכנית גבוהה אלא גם מידה לא מבוטלת של מיגון.

אתגרי רכיבה ביער חורשים. רשת גדולה של סינגלים מאתגרים לרוכבים מיומנים. צילום: רוני נאק

תוואי השטח הוא סלעי, מדורדר מאד עם היצע מרשים ונוכחות של דרדרת מכל אחד מעמודי המדריך השלם לסוגי דרדרת. תוכלו לאתגר את עצמכם בתיקול של דרופים קטנים וגדולים, שיפועים שואבי חיתול ומקמטי בלמים, וזוויות שעז הרים תנקע קרסול. פחות זורם מרכיבת סינגלית קלאסית ודורש 100% ריכוז ומחוייבות. מי שלא רוצה לחזור לראש הסינגלים על בסיס אחת מדרכי העפר הלבנות יכול לנסות לטפס בסינגלים עצמם. חלקם בהחלט ברי טיפוס, לא בלי מאמץ, אחרים ידרשו מעט סבלות והליכה רגלית.

אתגרי רכיבה ביער חורשים. רשת גדולה של סינגלים מאתגרים לרוכבים מיומנים. צילום: רוני נאק

• יותר רגוע בסינגל משואה+עינב

עשו לעצמכם טובה ותגיעו מוכנים. זה אומר מיגון גוף רציני, אפילו קסדה מלאה, כפפות ארוכות ואולי גם צבי צב. צפו לזה שגם האופניים עשויים לחטוף כך שאוזן ספייר ותולעים לתיקון תקרים בהחלט שכדאי שיהיו בפאוץ'. הסינגלים של חורשים מתאימים לאופניים אגרסיביים. אופני אנדורו ואופני שבילים ארוכי מהלך. אנחנו רכבנו שם על ספשילייזד LEVO SL שגם עזרו לנו עם תוספת כוח חשמלי ומצויידים בגלגלי 29 אינץ' ומתלים עם מהלך של 150 מ"מ. יש כמובן יוצאים מהכלל שרוכבים שם על ריג'יד בלי בעיה. ויש כאלה שאוהבים צ'יפס קר. 

אתגרי רכיבה ביער חורשים. סיום בשלום ועם חיוך של עשינו זאת! צילום: רוני נאק

צירפנו מפה של רוכבת מקומית ואלופת אנדורו שחורשים הוא היער הביתי שלה. ההקלטה של הרכיבה שלה נוגעת בכל המקומות הרגישים והטובים יותר של יער חורשים. תיהנו.

צרו קשר לקבלת קובץ ניווט

מפה צילום מסך מתוך STRAVA

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 + 13 =