ציטוט מתוך "בלימה אסורה" זהבה ברקס:
געגועים למעצורי Shimano נושכים
נזכרים רק Sram שמחליקים
רגש לא היה
עכשיו מפחיד לי נורא
נראה כי הפרדוקס הנצחי משתקף היטב במערכות בלימה, הרצון למעצור "קיר בטון" מול רגישות היתר של פעיל חברתי אנטי ממסדי.
שתי חברות שולטות בשוק oem ומגיעות כסטנדרט על אופניים חדשים, ברמות מחיר שונות.
האחת Sram והשניה Shimano מציגות שני מצבי קיצון, ולכל צד עדת מעריצים.
לברקס יש תפקיד חשוב, הוא נועד להאט עד למצב עצירה מלאה.
מידת היכולת לשלוט בתהליך הבלימה, וכוח העצירה מהווים אתגר בפני היצרנים.
משתנים כגון משקל רוכב, ומידת השימוש בבלם ישפיעו מאוד על מידת תפקודו.
ברכיבה עם מעצור Shimano XT נהניתי מיכולת העצירה המידית, וגם ממידת העקביות בתחושת הבלימה לאורך מדרון תלול.
מצד שני ברכיבה על משטח חלקלק בעקבות גשם או דרדרת קיצית, מינון הבלימה היה מאתגר ונוצר חשש מהחלקה בעקבות תפקוד הבלמים.
במצבים דומים בדקתי מערכת Sram guide rsc בעלת אופי שונה. העוצמה המידית הייתה חלשה ביחס למעצור Shimano למרות שלא הורגשה החלשות בתפקוד לאורך זמן.
מעצור Sram נתן תחושת abs מערכת נגד נעילת גלגלים ברכב, כלומר האט אך לא עצר בפתאומיות.
כתוצאה מכך עלתה רמת הביטחון והיכולת לבלום בתנאי אחיזה גבוליים, ללא חשש מהחלקה.של נעילת גלגל.
שוב מתנגן אותו ניגון ישן, אותו ויכוח עקשן.
האם יש אמת אחת, המרדף אחרי אידיאל נשגב.
עוצמה אדירה שתעצור רכבת מסע, ומצד שני שליטה מלאה על גבי משטח החלקה.
אני הגעתי לתובנה כפולה, בשטח עם אחיזה רוצה Shimano בבקשה.
ואילו בתנאי אחיזה מוגבלים, מבקשת נפשי Sram לשמור על שלמות איברים.
אלוהי ההגזמה מסתתרים בכל פינה, החוב יפרע.
מודולציה היא ברכה, אך מעוררת תשוקה לעוצמה.
שכרון כוח הוא קללה, חשש לאובדן שליטה.
פרדוקס הברעקס…
איתי בלי די