יום שלישי , 2 יוני 2020
ראשי » מגזין » מכונית 0 ק"מ הסכנות
אופל לבנה מאחור בנסיעה על כביש
כשמותג מחליף נציגויות בישראל לפעמים נותרים ספיחים אי שם בחניונים. הרכב מצויין אבל...צילום: אופל

מכונית 0 ק"מ הסכנות

שטח

בעולם המשתנה שקוראים לו "שוק הרכב בישראל" חלות תמורות רבות בשנים האחרונות. יותר ויותר ערוצי מכירה חדשים נפתחים ללקוח אשר יכול לבחור את אותה המכונית מכמה מקורות שונים ובכמה "אריזות", חלקן יצירתיות במיוחד. כמו למשל מכונית "0 ק"מ" בהנחה ממחירה באולם התצוגה הרשמי של היבואן.

 

0 ק"מ ההנחה לא מספיקה

ירידת הערך של מכוניות חדשות בישראל היא גדולה מאד. 15% לפחות בשנה הראשונה – כשמותגים פחות פופולאריים "נהנים" מירידת ערך חריפה עוד יותר. לזה יש להוסיף הפחתת מחירון רשמית של 12% לרכבי 0 קילומטרים. כך שהנחה של – למשל 7% – ממחיר המחירון הרשמי רחוקה מלהיות עסקה טובה.

שברולט קרוז אפור קטלוג
כששברולט העולמית החליטה להפסיק את יצור ה-CRUZ – זה השפיע על הערך של היד השניה. צילום: שברולט

0 ק"מ אחריות מינימאלית

הנה עוד משהו שכדאי שתבדקו לפני הקפיצה לעסקה המפתה. מכיוון שרוב המכוניות שנמכרות ב-0 ק"מ הן רכבי ליסינג – וחברות הליסינג קונות את המכוניות הכי בזול שהן יכולות – חלק מזה הוא לוותר על הרחבות האחריות ממנו נהנים לקוחות פרטיים (אם חשבתם אחרת, "אחריות" היא עניין שיווקי הרבה יותר מעניין שירותי). כך קורה שרכב שנהנה מחמש שנות אחריות ללקוח פרטי – עשוי לקבל רק את השנתיים המינימאליים שמגדיר יצרן הרכב. זה לא אצל כולם – כדאי לבדוק.

 

0 ק"מ אבל הפז"מ

פעמים רבות המכוניות שמגיעות ל-0 ק"מ הן לא מהדגמים או הגרסאות הנמכרים ביותר. פעמים רבות אלו מכוניות שמבלות 12 חודשים או אפילו יותר מזה בחניונים הגדולים של נמלי הים או בחניות של חברות הליסינג. כך, הובאו לתשומת ליבנו עסקות של 0 ק"מ לכלי רכב ממודל 2018 שעדיין לא נמכרו. הם כבר שנתיים כאן, בשמש, באבק, מובלים ממקום למקום – וגם אם מד המרחק מורה על 0 או קרוב מאד לזה – עדיין חייבים לקחת בחשבון בלאי ברמה מסויימת (כמו למשל צמיגים מרובעים וכמעט פגי תוקף).

רנו וניסאן חשמליים על רקע בניין
אז רציתם להיות סביבתיים ובחרתם באחד מאלו: פלואנס חשמלית או ניסאן ליף מהדור הראשון. היום זה פחות כיף. צילום: רנו

0 ק"מ מכה לסחירות

אם יש לכם קיבה למכור את המכונית שלכם ממש בזול. אז הסעיף הזה לא רלוונטי. אם להוריד הרבה מהמחירון עושה לכם קווטץ' בבטן ואתם מאבדים שעות שינה על זה – 0 ק"מ זה לא בשבילכם. שוק היד השניה מוצף היום במכוניות רבות: מוכרים פרטיים, חברות ליסינג גדולות, סוחרים ועוד. לחלקם יש יכולת לטייב מכוניות, לספק אחריות ואפילו תנאי מימון ופריסת תשלומים. דברים שאנו, כמוכרים פרטיים, לעולם לא נוכל לתת. אז מה עושה את הפוקוס שלכם לטובה יותר מאלפי פוקוסים אחרים שנמכרים ממש בזול במגרשי היד השניה? ואם הרכב רשום כ" 0 ק"מ מליסינג" אתם בעמדת פתיחה נחותה עוד יותר – אלא אם תחתכו הרבה במחיר – אאוץ'.

צפו גם בזה

חזית סקודה קודיאק חדשה

סקודה קודיאק דיזל – גרסת הפאר

חבילת Laurin&Klement מגיעה לסקודה קודיאק דיזל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 − 2 =