רוני נאק
ג'יפ השיקה היום באירופה את הקומפאס החדש. ההשקה הראשונה של המותג תחת מטריית סטלאנטיס. הקומפאס החדש תוכנן כך שיקלע באופן מדוייק יותר לטעמו של רוכש ה-SUV האירופאי על ידי עיצוב חדש של תא הנהג, שיפורי האיכות הכללית של תא הנוסעים ושילוב הדור האחרון והמתקדם ביותר של טכנולוגיות ההנעה והבידור. לפי ג'יפ ה"פיצוח" החדש של הקומפאס יהיה השילוב בין שתי ה"נשמות" של הרכב: שטח ואורבן כדי להתאים לדרישות של לקוחות בקבוצה הגדולה והחשובה של ה-C-SUV הסופר-תחרותית.
מן החוץ תתקשו להבחין בהבדלים מהותיים. עדכוני המראה מינוריים למדי ומתמקדים בחזית, שבכה ופנסים מחודדים עם פסי LED לתאורת יום. המראה מלוטש יותר, יותר פרימיומי ומחמיא בסביבה העירונית. ג'יפ עשתה בחכמה שלא שינתה כאן הרבה. תא הנהג והקבינה עברה טיפול הרבה יותר עמוק והיא עתה כל-חדשה. הדשבורד מעוצב מחדש ומציע עתה חלל פנים גדול יותר. לוח מחוונים דיגיטלי מלא במידה של 10.25 אינץ' בעל 7 תפריטים משתנים ואפשרויות רבות להתאמה אישית, מערכת מולטימדיה מהדור החדש ביותר, Uconnect5 עם מסכים של 8.4 עד 10.1 אינץ' (תלוי בחבילת האבזור). המסך החדש ממוקם גבוה יותר על הדשבורד ומאפשר ראות קלה יותר מבלי להוריד עיניים מהכביש, מעבד שהוא פי 5 מהר יותר וכמובן ממשקי קארפליי ואנדרואיד אלחוטיים והפעלה קולית.
עיצוב מחדש של הקונסולה המרכזית ותאי האחסון שסביב הגדיל את נפח תאי האחסון שבקבינה וכן את החלל הפנימי. זאת, לצד מראה מודרני יותר ותחושת איכות משופרת בזכות גלגל הגה חדש, משטחי עץ, אלומיניום ועוד חומרי גלם איכותיים.
בהיצע חמש מערכות הנעה: בנזין, דיזל ו-PHEV ושלוש תיבות הילוכים (ידנית 6 הילוכים, כפולת מצמדים או אוטומטית) עם הנעה קדמית או כפולה 4X4. מנועי הבנזין הם בנפח 1.3ל' טורבו עם 130 או 150 כ"ס המוצמדים לתיבת הילוכים ידנית או כפולת מצמדים. מנוע דיזל חדש בנפח 1.6ל' עם 130 כ"ס, תיבה ידנית והנעה קדמית וגם PHEV עם בחירה של 190 או 240 כ"ס תיבת הילוכים אוטומטית והנעה כפולה חשמלית בזכות מנוע חשמלי אחורי.
ג'יפ קומפאס משווק בישראל במחיר המתחיל ב-169,000 שקלים.