רוני נאק
זה לא סוד שלקסוס נותנת פייט חזק מאד למותגי הפרמיום הגרמניים. עם כל ההערכה למרצדס, במוו ו-אאודי, יש לא מעט סיבות (אובייקטיביות ואחרות) מדוע יש רבים שמחפשים משהו אחר אבל לא מוכנים להתפשר על ה"פרמיום" וחווית הנסיעה שמגיעה איתו. במשבצת הזו תמצאו את לקסוס – היחידה שהצליחה ליצור הפרעה משמעותית בקבוצת הפרמיום והיא עושה זאת בזכות ביצוע ברמה סופר-גבוהה של "מכונית" לצד תמורה טובה יותר לכסף ואפילו מוניטין אמינות טובים.

תיאור קצר
הדור השני של לקסוס NX (SUV קבוצה C), כמו קודמו מסתמך על הפלטפורמה הגלובלית של טויוטה, דור חדש לעניין שמכונה GA-K עם יתרונות רבים על הדור היוצא. הנוסחה הבסיסית מוכרת: מתלי מקפרסון בחזית ועצמות עצה כפולות מאחור.
בסיס הגלגלים התארך ממש במעט רק 3 ס"מ ל-269 ס"מ – שזה לא הרבה ביחס לדגמים אחרים בסגמנט העוברים את ה-280 ס"מ (למשל X3 ו-Q5). גם יתר הממדים, להוציא אולי הרוחב, עברו שינוי זניח למדי.
מה שמאד השתנה זה העיצוב. הוא "דובר" את שפת העיצוב העדכנית של לקסוס, כולל גריל קדמי משמעותי ונוכח, מכסה מנוע בולט ויפיפה, וניואנסים של קימורי מרכב מאד מקוריים ונאים שהולכים ומתגלים ככל שמבלים יותר זמן עם המכונית. התוצאה היא מאד נאה ואלגנטית עם נימת ספורטיביות מרומזת. אין כאן לוק מוחצן "לפנים" – מאד לקסוסי מאופק אך מלא בטחון עצמי. זו ההתרשמות שלי.

בתוך הקבינה מדובר בחיה חדשה לגמרי. ראשית הניחוח על ריפודי העור החדשים – הורס לא פחות. אבל גם שאר הביצוע של הקבינה מאד איכותי למראה ומגע ועם טוויסטים מקוריים. כמו למשל בידוד הנהג בתוך קפסולת הנהיגה שלו. את זה לקסוס משיגה על ידי הפניית מסך המולטימדיה הגדול כלפי הנהג וגם עם הרמה של קונסולה מרכזית גבוהה.
האבזור של גרסת kyushu (289,990 שקלים) כולל: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "14, חישוקי גלגל "18, מושבים קדמיים חשמליים מעור Tahara, חימום מושבים קדמיים, חבילת הבטיחות LSS+, חלון גג חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלונות אחוריים כהים, מצלמת 360, תא מטען חשמלי, כוונון גלגל הגה חשמלי, התראה על שטחים מתים ומערכת ה-E-Latch.

אז מה זה E-Latch? מנעול דלת חשמלי שמחליף את הידית הפנימית המכאנית. המיקום נוח וגם התפעול אינטואיטיבי אחרי שמתרגלים. האם יש לו יתרונות על פני המערכת המכאנית ההיא של פעם? אולי זה רק כדי לשפר את תחושת ה"פרמיום" של המוצר? תשפטו אתם. עוד אציין את ממשק המולטימדיה המהיר שהתניע את האנדרואיד אוטו שלי בשניות וגם משטח טעינה אלחוטי. תגובה מהיר לפקודה, וגם תפעול קולי שהבין אותי מבלי שאצטרך לדבר אנגלית במבטא בריטי.
מערכת ההנעה, ההיברידית בה נהגנו, מוכרת מדגמי ראב-4 של טויוטה. זהו בנזין 2.5ל' אטמוספרי + מנוע חשמלי שיחד מפיקים 244 כ"ס. הכוח במקרה הזה יורד רק לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. עבור הנעה 4X4 ועוד תופינים כמו תאורת אווירה ב-64 גוונים, יהיה עליכם לטפס לגרסת HADORI ולהוסיף עוד 22 אלפי שקלים.

עוד אספר לכם על מרווח גחון של 18.5 ס"מ, נפח תא מטען של 549 ל', על זה שאין גלגל ספייר אלא ערכת תיקון והרבה אופטימיות וגם שנתוני הביצועים הרשמיים עומדים על 8.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 200 קמ"ש. כל זה עם צריכת דלק משולבת של 5.7ל' ל-100 ק"מ. שזה אחלה.
נהיגה
ישיבה ראשונה בלקסוס NX החדשה והיא מחבקת ועוטפת את הנהג. הקוקפיט מרגיש מאד איטימי וזה נחמד למי שאוהבת את זה. תחושת האיכות שהקבינה נותנת היא בהחלט שבמקום ואפילו משקל המנופים והמתגים השונים משדר את מסר האיכות שלקסוס רוצה שתחוו במכוניות שלה.
סידור תנוחת הנהיגה וההגדרות השונות בממשק המולטימדיה מאד אינטואיטיבי וקל והשליטה במרחב מקבל תגבור עם מערך מצלמות היקפי מצויין, מצלמת חניה עם קווי אקטיביים וגם התראה וויזואלית מאד נהירה על התקרבות מדי לעצם קשיח.

עם מספיק מיץ בסוללה ההיברידית אפשר להתנהל קלות על הנעה חשמלית שקטה, לא הרבה כמו ב-PHEV או (גרסת ה-450h של הדגם) אבל אפשרי. התאוצה טובה מאד, וכך גם תאוצות הביניים וזמינות הכוח. לא משהו שיפוצץ לכם את המוח, תאוצה בריאה ודחיפה נאה בגב – כמה שצריך. לא יותר ולא פחות. עוד באיזורי המחיה האורבניים אציין את נוחות השימוש במפתח החכם שלא יצא כלל מהכיס וכן בדלת תא המטען החשמלית הפותחת מפער גדול ונוח מאד לסל מלא ירקות לקדרת חורף מהבילה.
מחוץ לעיר מתגלה כלי שיוט נוח מאד – וגם מהיר היכן שניתן. מצאתי את הלקסוס NX החדשה מאד מהודקת ומדויקת – כלל לא רכה או נמרחת בסגנון אמריקאי שציפיתי לו. היא עושה את הכל באופן מדויק ונכון וממש אהבתי את גלגל ההגה השמנמן ואת המשקל שלו והדיוק שעובר לידיים.

כשלוחצים את מערכת ההנעה אפשר לקבל תאוצות ביניים בריאות כדי לסיים עקיפה בבטיחות או לשייט בקצב גבוה שלא לעכב את התנועה בכביש 6. נסיעת המבחן התקיימה ביום של גשם סוחף, ערפל וסערה רבתי. אבל כל זה התרחש מחוץ למכונית. בפנים, עם חימום למושב ובקרת אקלים חרישית ויעילה, היה מאד COZI ונעים – אז מה שירד שלג מחוץ לחלון הכפול.
בסופם של שלושה ימי מבחן עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 6.7 ל' ל-100 ק"מ (14.9 ק"מ/ל') שזה בהחלט נאה לרכב פנאי מהודר במשקל עצמי של כ-1.8 טונות.

מה פחות?
או! אז ככה. בעוד שמרבית הפרמטרים של ה-NVH היו ממש טובים, הפתיעה אותי רמת הרחש מבתי הגלגלים. זה נוכח כמעט כל הזמן ועוד יותר על כביש עם אספלט מחוספס יותר.
עוד היה חסר לי טווח תנועה למטה של המושב. גם במצבו הנמוך ביותר, הרגשתי שאני יושב מעט יותר גבוה ממה שהייתי רוצה. אני כבר לא צריך לראות את מכסה המנוע בגילי המתקדם.

בזמן שלי זה לא ממש הפריע, היו מי שהלינו על גודש המיתוג על גלגל ההגה. יכול להיות שבסגמנט הפרמיום כבר אפשר היה לעבור למשטחי מגע או משהו יצירתי יותר. מצד שני…זה עובד ויעבוד עוד הרבה זמן – כנראה.
לקסוס (עם הסתייגות מה-LX600 שלא מיובאת) מייצרת מכוניות נהדרות עם איכות יוצאת דופן שמצליחות לעבור "מתחת לרדאר". כמו שזה היתרון היחסי שלה על פני תוצרת דויטשלנד, זה גם חיסרון כשבעיני מי שלא מבין, היא תעבור ברחוב בדיוק כמו מאזדה CX-5 ג'נרית שעולה 100K פחות.

סיכום
אפילו שמדובר בדור שני וכל חדש של לקסוס NX – אין כאן FLAVOR אחר. זו אותה נוסחה יציבה ואיכותית שמפיקה SUV פרימיום מלוטש ומדוייק. הדור הזה סגר את הפער הטכנולוגי לדור המכוניות האחרון ומוסיף לו חבילת בטיחות וסיוע אקטיבית יעילה יותר וחבילות אבזור ממוקדות. גלידה וניל תמיד תהיה גלידה וניל טעימה ומספקת. גם ה-NX.

ה- NX הוא SUV מקבוצה C כמו ה- RAV 4.
תודה על תשומת הלב! תוקן
רוני תמיד תענוג לקרוא את הכתבות שלך !! אני עוקב אחריך עוד מימי הסובארו wrx סטיישן ,תמשיך לעשות חיל!!