יום שלישי , 19 מרץ 2024
פורשה קאיין חדשה - התקדמות נאה. צילום: פורשה

פורשה קאיין חדשה

תומר הדר

תערוכת פרנקפורט נמצאת במרחק כשלושה שבועות בלבד, ויצרני הרכב שולפים את התחמושת הכבדה. הלילה מדובר בפורשה, שחושפת את הדור החדש של פורשה קאיין, רכב הכביש שטח הבכיר של היצרנית. אם נלך כמה שנים אחורה ניזכר בזעקות השבר של חובבי המותג למשמע האפשרות שהיצרנית תייצר משהו שאינו קטן, נמוך ומצויד במנוע אחורי. אך מאזני החברה, שהקאיין הפך בפועל לרווחית מאוד, אמרו אחרת.

פורשה קאיין החדשה עם תא נהג עתיר טכנולוגיה ואיכותי יותר מתמיד - נאום פורשה. צילום: פורשה
פורשה קאיין החדשה עם תא נהג עתיר טכנולוגיה ואיכותי יותר מתמיד – נאום פורשה. צילום: פורשה

מבחינה טכנית, פורשה קאיין החדש מושק בשלב ראשון בשתי גרסאות: קאיין וקאיין S המצוידות שתיהן במנוע V6 בנזין מוגדש. בפורשה קאיין הרגילה המנוע מפיק 340 כוחות סוס מ-3.0 ליטרים המאפשרים לה לזנק מ-0 ל-100 תוך 5.9 שניות (5.6 ברכב בעל חבילת ספורט כרונו) ולהגיע עד 244 קמ"ש. בקאיין S הנפח מצטמצם קלות ל-2.9 ליטרים אך מספר המגדשים מוכפל. התוצאה היא 440 כוחות סוס המאפשרים לפורשה קאיין S לזנק ל-100 תוך 4.9 שניות (4.6 עם חבילת ספורט כרונו) ועד 263 קמ"ש. על פי פורשה, תיבת ההילוכים החדשה, בעלת שמונה מהירויות מגיבה מהר מן התיבה הקודמת ומצוידת בהילוך שמיני שמיועד לשיוט רגוע בלבד. לטובת מי שמעוניין לרדת לשטח (אה הא..) יש גם בקרת שטח הכוללת מצבי בוץ, חצץ, חול וסלעים. יש אפילו מערכת PTM (כלומר Porsche traction management) המדמה נעילות של הדיפרנציאלים.

פורשה קאיין חדשה מבט מאחור. צילום: פורשה
פורשה קאיין חדשה מבט מאחור. צילום: פורשה

השלדה עצמה קלה בכ-60 קילו מזו של הפורשה קאיין היוצאת הודות לשימוש בתרכובת של פלדה ואלומיניום-ואילו כעת מופיע בקאיין החדשה לראשונה סרן אחורי בעל יכולת היגוי (כן, כמו שהיה בשנות ה-90 בצרפתיות) אופציונאלי. בנוף יש כמובן מתלי אוויר אופציונאליים. כנהוג בפורשה, דגש רב מושם על נושא הבלימה-ובקאיין מופיע לראשונה דיסק עם ציפוי שבפורשה מכנים "טונגסטן קרבייד" האמור להיות חסין יותר בפני דעיכה. מערכת הבלימה הקראמית של פורשה, המוכרת היטב מן ה-911, מופיעה גם היא אי שם בתפריט התוספות (רק אל תשאלו כמה עולה להחליף את הדיסקים בטיפול…).

פורשה קאיין חדשה מבט מהחזית. צילום: פורשה
פורשה קאיין חדשה מבט מהחזית. צילום: פורשה

כצפוי, תא הנוסעים של פורשה קאיין החדשה הוא המפואר ביותר שפורשה מציעה כיום ברכב כביש שטח וכולל כמובן פונקציות מגע והפעלה קולית, מערכת המאפשרת ראיה לילית כולל ראיה טרמית, סייען חניה, מערכת שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית. כנהוג בפורשה, ספרי ההזמנות לקאיין החדשה יפתחו בקרוב כמובן בסוכנות בישראל.

Check Also

רוביקון 392 הסוף

אדיוס ל-המי V8 ברנגלר רוביקון. שלום להוריקן הטורי וכפול המגדשים. JEEP מוציאה מהדורת סיום לרנגלר 392 כשבאופק כבר נראה ההוריקן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 − 1 =