רוני נאק
יבואנית סקודה, צ'מפיון, החלה בשיווק הדור המחודש של סקודה קודיאק, רכב הפנאי הגדול של סקודה. סקודה קודיאק הפך פופולארי בשוק הרכב הישראלי בין היתר בזכות גרסאות שיש להן 7 מקומות ישיבה, מה שלא רואים בהרבה רכבי כביש שטח עממיים – למעט מיצובישי אאוטלנדר השולט בסגמנט הזה.
סקודה קודיאק עצמו אינו רכב חדש לחלוטין, אלא עדכון מקיף מאוד שסקודה ביצעה ברכב. מבחינת המימדים, הקודיאק החדש ארוך מעט מקודמו ומשתרע על 476 סנטימטרים. אורכו של בסיס הגלגלים הוא 276 סנטימטרים שכיום כבר לא נחשבים לארוכים במיוחד (בטח לא בסגמנט הזה). נפח תא המטען הרשמי כשכל המושבים זקופים ומאוכלסים הוא 289 ליטר וכאשר השורה השלישית מקופלת לתוך הרצפה, הנפח עולה ל- 794 ליטרים.
המנועים של סקודה הם למעשה גרסאות משודרגות של המנועים שאנו מכירים מקבוצת VW. גרסה חשמלית אין כאן וגם לא גרסת פלאג אין הייבריד – לפחות לעת עתה. מבחינת אופציית הבנזין, סקודה קודיאק מצויד במנוע בנפח 1.5 ליטר עם טורבו ומערכת היברידית קלה, אשר מפיק 150 כוחות סוס. תיבת ההילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות.
באופן מעניין, לצד גרסת הבנזין יש שתי גרסאות טורבו דיזל ששתיהן מבוססות על מנוע בנפח 2.0 ל'. בגרסת הבסיס ההספק הוא 150 כוחות סוס ובגרסה הבכירה ההספק הוא 193 כוחות סוס. גרסת הדיזל החזקה יותר נהנית גם ממערכת הנעה כפולה לכל הגלגלים.
רמת האבזור של סקודה קודיאק נקראת ADVANCE וכוללת חלון גג פנוראמי, בקרת אקלים תלת אזורית, לוח מחוונים דיגיטלי עם צג בגודל 10.25 אינץ' ועוד. המחיר של גרסת הבנזין הוא 214,990 שקלים. מחיר גרסת הדיזל ההתחלתית הוא 246,490 שקלים. מחיר גרסת הדיזל הבכירה בעלת ההנעה הכפולה הוא 269,490 שקלים.