יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סוזוקי סוויפט

• דור שלישי לדגם
• דירוג בטיחות 6 מובילאיי
• 1.2ל' 90 כ"ס/12 קג"מ
• צריכת דלק (מבחן) 16.0 ק"מ/ל'
• החל מ- 79 אלף שקלים

רוני נאק

זה הדור השלישי של סוזוקי סוויפט מאז הוצגה הסוויפט המודרנית ב-2004. קודמתה, זו מ-1983 זכתה להצלחה צוננת למדי, אבל משנת 2004 דרך הדור השני שהוצג ב-2010 ועתה הדור השלישי של הדגם שבינתיים הפך לגלובאלי – סוזוקי ממשיכה להגדיל ולחזק את ראש הגשר בפלישה הזוחלת לשוק האירופאי ומתעדת להוסיף 15% על 232 אלף כלי הרכב שמכרה ב-2016 באירופה.

הסוויפט היא ללא ספק המכונית החשובה ביותר של היצרנית היפנית. וסוזוקי, הגדולה במכוניות הקטנות, היא סוג של ענק שקט. היא היצרנית התשיעית בגודלה בעולם עם נפח יצור של 2.8 מליון כלי רכב בשנה. כאשר הסוויפט לבדה צפויה לחצות את קו 5 מליון היחידות עוד השנה – והיא הדגם הנמכר ביותר של היצרן.

מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק

פיזולוגיה

הבסיס לסוויפט החדשה היא  – כמה באנלי – פלטפורמה חדשה. קלה וקשיחה מקודמתה היא אמורה לספק בטיחות טובה יותר לנוסעים בה אבל גם היא "מסדרת מחדש" את החלקים הפנימיים של המכונית וחוסכת – כך לפי נתוני סוזוקי – 120 ק"ג ממשקלה הכללי של המכונית (ביחס לדגם היוצא וברמת איבזור דומה). גם המתלים חדשים ועשויים מרכיבים קלים יותר ובעלי עמידות עדיפה בפיתול – תגובות מחודדות יותר בכבישים מפותלים המושגות גם הודות למנגנון היגוי מעודכן עם פחות סיבובים בין נעילות גלגל הגה והטיה מהירה יותר.

מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק

המנוע הוא 1.2ל' אטמוספרי עם 90 כ"ס וכ-12 קג"מ. העברת הכוח נעשית דרך תיבת הילוכים רציפה CVT. מתכונת מוכרת מדגמים רבים אחרים של סוזוקי.

בסיס הגלגלים עומד על 245 ס"מ שזה רק 2.0 ס"מ ארוך יותר משל הדור היוצא. האורך הכללי קצר בס"מ יחיד עם 384 ס"מ וגם הגג נמוך יותר ב-1.5 ס"מ. אולם הרוחב גדל משמעותית: ב-4 ס"מ ל-173 ס"מ מול 169ס"מ. הפרופורציות החדשות באות לידי ביטוי היטב בעיצוב החדש. זה שומר על קודי העיצוב המסורתיים של סוויפט – כמו למשל קורות A מושחרות ושמשה קדמית עגולה וניצבת – ומוסיפה לכך גם מותניים מודגשים ומורחבים. גג ארוך ואופקי בעל תפקיד עיצובי אבל גם משחק תפקיד חשוב בחלל הפנים.

 

תא נהג

כאן סוזוקי ארגנה מחדש את הקבינה. המושבים הקדמיים רחוקים יותר – בממד הרוחב – ב-2 ס"מ. המושבים האחוריים רחוקים ועמוקים יותר בתוך השלדה. זה, יחד עם הרוחב המוגדל, משחררים מרווח ראש ורגליים נוסף. גם תא המטען מקבל נפח נוסף ועתה הוא 265 ליטרים – תוספת משמעותית של 54 ליטרים.

מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק

תא הנהג מעוצב  ברוח ספורטיבית למדי – כאשר המוטיבים העגולים של שעוני המחוונים מהעבר מוביל את הקו. אותה עגלגלות נוכחת מטבור גלגל ההגה, דרך סידור לוח המחוונים, פתחי המיזוג ומתגי בקרת האקלים ועוד. אינסרטים בצבע קונטרסטי – לבן במקרה שלנו – נותן ניגודיות לשחור/אפור הכללי של תא הנוסעים – שחומריו לא מגלים רכות או נכנעים ללחץ אצבע עיתונאית חוקרת.

מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: סוזוקי
מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק.(מולטימדיה מקורית בצילום) צילום: סוזוקי

חבילת האיבזור הישראלית כוללת מפתח חכם, חיישן אורות, שמשות פרטיות כהות, בלוטות' מקורי, מחשב דרך 4.2 אינטש צבעוני בלוח המחוונים ובקרת אקלים. ומערכת מולטימדיה מקומית של שייקה אביזרים, המבוססת אנדרואיד הכוללת WAZE ואפליקציה מקומית.

חבילת הבטיחות של היצרן נעדרות בינתיים – לשטח נמסר כי קיימים מגעים לשלבן בדורות הבאים. כרגע יש במובילאיי.

 

נהיגה

בנהיגה עומדת הסוויפט החדשה במבחן המציאות של רוב הצהרות היצרן. ה-NVH אותו בידוד מרעשים  ורעידות טוב יותר מבעבר – למרות כיול מתלים מוצק למדי. התנהגות הכביש חביבה מאד – ונכונה מאד. שינויי הכיוון חדים ומדויקים, המשוב בגלגל ההגה טוב – ואפילו המושבים נוחים ואוחזים מספיק טוב בגוף.

מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק

למשקל הנמוך תרומה נאה לדינאמיות של המכונית. אם בהאצה או בבלימה. אבל כמכוניות רבות המצוידות בתיבת הילוכים רציפה – גם כאן – ההאצה מלווה ביבבת סל"ד נוכחת ולא הכי נעימה אם ממש תמשכו אותה הרבה, ואז עוד קצת, ורק עוד שניה, עד לכניסה לפניה הבאה. נהיגה בקצב מתון תהיה הברירה המועדפת על המכונית הזו, כמו גם של מרבית הרוכשים שלה – כך שבתחום הזה איכויות הניהוג והתכונות הדינאמיות הן הרבה מעל לנדרש.

במהירויות שיוט יש רמה נמוכה במפתיע של רעשי רוח, יש רחשי אספלט המשתנים עם איכות הסלילה וכאשר הסל"ד נמוך בשיוט אין כלל רעשי מנוע. תאוצות ביניים הן בסדר לא הכי חדות או מהירות. עם הססנות מה של תיבת ההילוכים לרדת בחדות ליחס קצר יותר. צרכית דלק ממוצעת בנהיגה של "עולם אמיתי" עמדה על כ-16 ק"מ לליטר – וזה נאה מאד.

מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק

מאחור מציע הסוויפט חווית נסיעה סבירה למדי. יש אכן חלל טוב לבוגר בגובה 180. רחשי גלגל נשמעים מהגלגל האחורי והמושב בסיסי אך הגיוני. בדיוק כמו המכונית.

 

סיכום

סוזוקי סוויפט מצטרפת למשפחת הדגמים המתרחבת של סוזוקי. תג המחיר הגיוני מאד עם 79 אלפים לידנית ו-91 אלפים לאוטומטית. רמת האיבזור היא אחת – GLX – וגבוהה ככזו – בהחלט שעוברת תחושה של עושר וציוד רב.

סוזוקי סוויפט החדשה ממשיכה ונותנת בדיוק את אותה נוסחה בטוחה-אך-אפורה של הסוויפט היוצאת. קניה בטוחה למי שרוצה לצמצם סיכונים אבל הפעם יש לסוויפט מעט יותר " joie de vivre" – שמחת חיים.

מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סוזוקי סוויפט החדשה. יותר שמחת חיים ואיבזור. פחות מחיר וצריכת דלק. צילום: רוני נאק

Check Also

מבחן דרכים פולקסווגן T-Roc

170 אלף שקלים ואתם משוחררים מחרדת טווח ומכבלי הטעינה. פולקסווגן T-Roc מגיע לישראל אמנם באיחור אבל בזמן להזכיר לנו מדוע אנו כה אוהבים מכוניות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 5 =