יום ראשון , 25 אוקטובר 2020
ראשי » חדשות » טויוטה לנד קרוזר 300 – חכו לזה
איור שדלף ביפן מגלה את המראה האפשרי של טויוטה לנדקרוזר 300. צבע אדום - אופציה בלבד. איור: LCNG

טויוטה לנד קרוזר 300 – חכו לזה

רוני נאק

מקורות ביפן מצליחים למצא מידע חדש נוסף על הדור הבא של טויוטה לנדקרוזר. דור, שמגיע באיחור משמעותי אחרי שהנוכחי (סדרה 200) ממשיך ללא שינויים מהותיים מזה 13 שנים ארוכות ומלאי הרפתקאות.

ראשית מדובר בפלטפורמה חדשה אשר תשקף את קונספט TNGA של הדור החדש משלדות טויוטה. מדובר בשלדת סולם מעודכנת אשר תשרת דגמים כמו לקסוס LX, טויוטה סקויה וכמובן טנדר טויוטה טונדרה שגם הוא כבר עם פז"מ מכובד. סידור המתלים לא ישתנה וימשיך להיות עם סרן חי מאחור, מתלה 5 חיבורים וקפיצי סליל ולפנים מתלים נפרדים בתצורת עצמות עצה כפולות וסלילים (יתכנו מתלי אוויר ברמות אבזור גבוהות).

V8 הקרוזר הגדול כבר לא יהיה יותר. את מנועי שמונת הצילינדרים – בנזין ודיזל – יחליף הדור החדש של מנועי טויוטה ולקסוס. כך שתמצאו מנוע בנזין V6 כפול מגדשי-טורבו בנפח 3.5ל' ומנוע טורבו-דיזל בנפח 3.3ל' גם הוא V6 (אצלנו מכירים את מנועי ה-4.6 בנזין ו-4.5 דיזל). החדשות הגדולות יותר בתחום ההנעה היא ההיתכנות היותר מסבירה של מערכת הנעה היברידית. ייתכן שזה משהו הדומה למערכת הקיימת בלקסוס LS עם החיזוקים הנדרשים כדי לעמוד במנעד המשימות והמשקלים הרחב יותר של הלנדקרוזר. הערכות ראשונות מלמדות על יחידת כוח היברידית עם מעל ל-400 כוחות סוס ויותר מ-60 קג"מ.

סוכריה של ממש! טויוטה לנדקרוזר 200 עדיין מבוקש למרות גילו. בגלל האיכות והעמידות. צילום: טויוטה

המשך שרשרת ההנעה יכלול תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית עם 10 הילוכים וכן (אנחת רווחה) תיבת העברה עם HIGH וגם LOW. צפו לשילוב של מערכי סיוע נרחבים – אם בצורה של בורר למצבי שטח שונים, נעילות דיפ' מקוריות, וכמובן מערך בטיחות אקטיבי מלא.

החדשות הפחות טובות נוגעות לאיחור בהשקה. לפי המקורות, הפיתוח של טויוטה לנדקרוזר 300 נעצר על מקומו בגלל הגבלת טיסות לחו"ל (קורונה זוכרים?) כך שניסויי דרך באקלימים שונים שתמיד מביאים לנו סרטונים נהדרים מהדיונות של סעודיה והטונדרה הקפואה בפינלנד, לא יהיו הפעם. ההשקה המקורית הייתה צריכה להיות ממש עכשיו ברבעון השלישי של 2020 אולם עתה נראה שהתאריך יזוז קדימה כשנה ויהיה בסמוך להשקת טויוטה סקויה/טונדרה בשוק הצפון אמריקאי.

בינתיים – כאן בישראל – אם תרצו לשבת בלנדקרוזר 200 (או "V8" כפי שנקרא אצלנו) תמצאו כאלה שהגיעו מייבוא של יוניון מוטורס (יבואנית טויוטה הרשמית) רק ממודל 2008/9 ובמחיר הזוי של כ-190,000 שקלים.

צפו גם בזה

מבחן דרכים לנד רובר דיפנדר

הדיפנדר החדש טלטל את עולם השטח. יצאנו לנהיגה לגלות יותר עם דיזל 240

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 − 3 =